هزینه چکاپ کامل بدن (جدید)

آزمایش چکاپ کامل بدن شامل آزمایشات مختلفی است که بهتر است هر فرد به صورت دوره ای چندین بار در سال و یا به صورت سالیانه انجام دهد. از فواید چکاپ بدن می توان به تشخیص سریع بیماری ها یا کمبود ویتامین ها و… آگاهی پیدا کرد.

هزینه چکاپ کامل بدن (جدید) سال 1401

با آزمایش چکاپ بدن، امکان تشخیص زودتر بسیاری از بیماری ها امکان پذیر است که بهتره دوره ای این چکاپ انجام شود تا از سلامت خود آگاهی پیدا کنید. به علت میسر ساختن درمان موثرتر، کاهش عوارض بیماری ها و نیز کاهش هزینه های درمانی امروزه در علم پزشکی مورد توجه فراوان قرار گرفته است.

چکاپ بدن، در بیمارستان ها و کلینیک ها و آزمایشگاه های معتبر و دقیق زیادی هستند که در این امر ما را کمک میکنند. و از تخفیف ویژه برای چکاپ هایی که به صورت گروهی انجام می شود دارا هستند. و همچنین تخفیف های دیگری برای افراد معمولی ( غیر گروهی ).

هزینه چکاپ کامل بدن سال 1401

تمام هزینه ها به صورت آزاد می باشد ، در صورت داشتن بیمه ، حق بیمه کسر خواهد شد.

هزینه چکاپ خون720 هزار تومان
هزینه چکاپ تیروئید345 هزار تومان
هزینه چکاپ آقایاناز 280 تا حدود 1200 هزار تومان
هزینه چکاپ کامل بانواناز 280 تا حدود 1200 هزار تومان
هزینه چکاپ سالمنداناز 400 تا 1 میلیون و 600 هزار تومان
هزینه چکاپ نوزادان1 میلیون و 200 هزار تومان
هزینه چکاپ کودک یک سالهاز 600 تا 650 هزار تومان
هزینه چکاپ دانش آموزاناز 600 تا حدود 750 هزار تومان
هزینه چکاپ ورزشکاران1 میلیون و 60 هزار تومان
هزینه چکاپ سلامت جنسی آقایاناز 1 میلیون و 900 تا 2 میلیون و 340 هزار تومان
هزینه چکاپ سلامت جنسی بانواناز 1 میلیون و 850 تا 2 میلیون و 250 هزار تومان
هزینه آزمایش قبل از ازدواجاز 800 تا 860 هزار تومان
هزینه چکاپ بانوان باردار1 میلیون و 180 هزار تومان

 

هزینه چکاپ کامل بدن (جدید)

هزینه چکاپ کامل بدن (جدید)

هزینه چکاپ کامل بدن (جدید) هزینه چکاپ کامل بدن (جدید)

 

هزینه چکاپ کامل بدن (جدید)

 

هزینه چکاپ کامل بدن (جدید) هزینه چکاپ کامل بدن (جدید) هزینه چکاپ کامل بدن (جدید)

در چکاپ بدن ، فردی هر ۳ یا ۴ ماه شخص یا به همراه یکی از اعضای خانواده نگاهی به پوست دست، پوست سر، نوک انگشتان، اطراف ریشه ناخن و زیر بغل خود می‌اندازد بروز هر گونه تغییر شکل یا رنگ در خال‌ها یا روی پوست و ظهور لک‌های قرمز به این معنی است که لازم است به پزشک مراجعه شود.

چکاپ کامل بدن ، یک پکیج کامل برای بررسی جامع سلامتی  کل بدن  از جمله قلب ، کلیه ، کبد ، ریه ،  می باشد. چکاپ کامل می تواند روشن کننده آلارم و هشدار وجود ناهنجاری در بدن است و در صورت انجام این آزمایش ، این هشدار می تواند فرد را از وجود ناهنجاری های درون بدنش آگاه سازد و سریعتر و راحت تر با بیماری مقابله نماید.

این بیماری ها می توانند بیماری های خطرناکی همچون بیماری های قلبی عروقی ، بیماری های تنفسی ، سرطان ، دیابت ، فشار خون ، بیماری های گوارشی و غیره باشند.

چکاپ کامل بدن مردان

کشف توده یا تورم در بیضه‌ها می تواند نشانه ای از سرطان باشد. برای چکاپ کامل بدن مردان مهم است که این ناهنجاری، تشخیص داده شود. لذا بررسی وضعیت پروستات علاوه برآزمایش‌های عمومی فوق، بر روی مردان اعمال میشود.

چکاپ کامل بدن زنان

1 – تست پاپ اسمیر

آزمایش پاپ اسمیر یا غربالگری دهانه رحم یکی از تستهای چکاپ کامل بدن زنان است که موارد مربوط به سرطان دهانه رحم را نشان میدهد. بانوان بیشتر از ۶۵ سال، در صورت وجود علائم غیرطبیعی واژن مانند ترشحات زیاد یا غیر طبیعی، خونریزی شدید واژینال یا لکه بینی دربین دوره‌های پریود، خون بینی به همراه درد مقاربتی بعد از رابطه جنسی ، باید پاپ اسمیر شوند.

2- آزمایش سرطان سینه

همانطور که می دانیم خطر ابتلا به سرطان سینه برای زنان کم نیست، آزمایش سرطان پستان به دنبال تغییراتی در شکل پستان، وجود توده، ضخیم شدن یا برجستگی و تغییر در نوک سینه یا پوست، انجام میگیرد.

بنابراین بهتر است هر چند وقت یک بار زنان یک معاینه دوره ای برای تشخیص سرطان سینه انجام دهند. برای این آزمایش ممکن است از ام.آر.آی و یا ماموگرافی استفاده شود. در مواردی حتی بیوپسی یا بافت‌برداری از پستان نیز لازم می شود که بسته به تشخیص پزشک مربوطه دارد.

3 – غربالگری STI

این تست برای زنانی است که قصد دارند آزمایش روتین بدن انجام دهند، این افراد یا رابطه‌ی جنسی را تجربه کرده‌اند و یا می‌کنند. بنابراین انجام این تست می‌توان به تشخیص بیماری‌ های آمیزشی کمک کند.

هزینه چکاپ کامل بدن

یکی از مهم ترین مسائل  برای افرادی که به آزمایشگاه ها مراجعه می نمایند و  قصد انجام چکاپ کامل بدن را دارند، هزینه این آزمایش می باشد. هزینه این آزمایش اگر توسط بیمه شما پوشش داده شود، 70 درصد مبلغ را بیمار و 30 درصد را بیمه پرداخت میکند.

 


برخی از پزشکان معتقدند چکاپ بدن کامل شامل:

معاینه فیزیکی کامل بدن
تست‌های آزمایشگاهی
نوار قلب و مغز
معاینه چشم
تست ورزش
تست‌های آزمایشگاهی (چکاپ بدن) را نیز شامل این آزمایشات می‌دانند:

آزمایش‌های مربوط به چربی خون مانند کلسترول، تری گلیسرید، LDL و HDL.
آزمایش‌های مربوط به شمارش سلول‌های خونی CBC.
آزمایش‌های مربوط به بیماری دیابت مانند اندازه‌گیری قند ناشتا، هموگلوبین A۱C.
آزمایش‌های مربوط به عملکرد کبد مانند بیلیروبین، آنزیم‌های کبدی بخصوص GPT، GOT و آلبومین
آزمایش‌های مربوط به عملکرد تیرویید مانند TSH، T۴ و T۳.
آزمایش‌های مربوط به بررسی عملکرد کلیه مانند آنالیز ادرار، اندازه‌گیری اوره و کراتینین
آزمایش‌های مربوط به الکترولیت‌های خون مانند اندازه‌گیری سدیم، پتاسیم، کلسیم خون
آزمایش‌های مربوط به غربالگری بیماری‌های بدخیم مانند PSA در تشخیص سرطان‌های پروستات و آزمایش پاپ اسمیر در زنان برای تشخیص سرطان‌های دهانه رحم

برخی دیگر از پزشکان نیز چکاپ بدن پزشکی را برای زنان و مردان در نه مورد برشمرده اند:


پایش فشار خون
آزمایش کلسترول خون
پاپ اسمیر و آزمون لگن
ماموگرافی و آزمایش سرطان سینه
آزمایشپوکی استخوان
تست قند خون
پایش سرطان روده بزرگ
ضریب توده بدنی یا BMI
دندانپزشکی

لازم به ذکر است که باید نتایج چکاپ بدن قبلی باید نگهداری شود، در بسیاری از موارد مقایسه نتایج تست‌های آزمایشگاهی با نتایج قبلی کمک شایانی به تشخیص بیماری‌ها توسط پزشکان می‌کند؛ لذا نگهداری و همراه داشتن نتایج آزمایش‌های قبلی هنگام مراجعه به پزشک یک امر ضروری است. همچنین برای تشخیص بیماری‌هایی همچون ایدز، هپاتیت c. و b. و…، اهدای خون و آزمایش‌های دوره‌ای توصیه می‌شود.

در برخی تست‌های آزمایشگاهی نیاز به هشت تا ۱۰ ساعت ناشتایی وجود دارد که البته نوشیدن مقدار کافی آب در مدت ناشتایی اشکالی در نتیجه آزمایش‌ها ایجاد نمی‌کند. همچنین بهتر است بدانیم که مصرف برخی دارو‌ها می‌تواند در نتایج آزمایش‌ها تداخل ایجاد کند؛ بنابراین اگر فردی داروی خاصی را مصرف می‌کند زمان مراجعه به آزمایشگاه حتماً این نکته را به مسئولان آزمایشگاهی اطلاع دهد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه