نرخ های نجومی تورهای عید فطر

دسته بندي : عمومی
تاريخ : 28 مرداد

ایرنا:در آستانه عید سعید فطر و آغاز موج دوم سفرهای تابستانی هموطنان، دفاتر خدمات مسافرتی در صدد هستند تا بیشترین بهره‌ را از اوقات فراغت هموطنان ببرند و به همین خاطر با تمسك به شیوه‌های مختلف تبلیغاتی تورهای گرانقمیت خارجی خود را با تخفیف‌های ویژه عرضه می‌كنند.

بسیاری از این تورهای مسافرتی كه به مقصد كشورهای همسایه صورت می‌گیرد، از طریق پیامك به هموطنان ارسال شده است؛ نكته حایز اهمیت این تورها، قیمت‌های میلیونی و حتی نجومی این تورهاست كه به متقاضیان اعلام می‌شود با تخفیف‌های ویژه عید فطر عرضه شده‌اند.

طبق روال معمول سواحل مدیترانه و تركیه، كشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس، قبرس، مالزی، ارمنستان و تایلند عمده مقصد این تورها را تشكیل می‌دهند اما قیمت این تورها بسته به زمان سفر، محل اقامت و مدت زمان آن بین۸۰۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغییر است.

 
بهانه آژانس داران برای تعیین رقم‌های نجومی برای تورهای خود،اسكان مسافران در هتل‌های درجه یك و ارایه خدمات خوب به آنان و نیز افزایش قیمت ارز نسبت به سال گذشته است.

برای نمونه اگر بخواهید برای یك هفته به سواحل مدیترانه سفر كنید و در یك هتل پنج ستاره اقامت داشته باشید باید به ازای هر نفر سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بپردازید؛ رقمی كه به گفته مسوول ثبت نام آن در یكی از دفاتر خدمات مسافرتی رقم واقعی آن سه میلیون ۸۰۰ هزار تومان بوده اما به خاطر عید فطر با تخفیف های استثنایی رو به رو شده است.

 
به گفته وی، قیمت یك تور یك هفته‌ای به آنتالیا در شرایط عادی دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است اما آژانس مسافرتی آنان این تور را برای ایام عید فطر با قیمت دو میلیون ۱۹۵ هزار تومان عرضه می‌كند.

تورهایی هم كه به مقصد قبرس شمالی به مسافران عرضه می‌شوند، قمیت بهتری ندارند و قیمت آن بین یك میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۷۴۵ هزار تومان متغییر است.

نكته قابل توجه دیگر درباره تورهای عید فطر آژانس داران، اقدام برخی از این دفاتر برای ارایه قیمت‌ها به ارزهای معتبر خارجی است؛ برخی از آنان هزینه یك سفر چهار روزه به استانبول بدون هزینه غذا را برای هر نفر ۸۰۰ دلار پیامك كرده است و قیمت تورها را به دلار دریافت می‌كند.

 

 
مسوول فروش این دفتر خدمات مسافرتی بر این باور است كه حتی در صورتی كه قیمت تور به ریال محاسبه و دریافت شود، آژانس باید آن را در بازار آزاد به دلار تبدیل كند و بهتر است از همان ابتدا قیمت‌ها را به دلار محاسبه و از مسافر اخذ كند.

افزایش قیمت این تورها در حالی صورت می‌گیرد كه سال گذشته هزینه‌ مربوط به سفر به مقاصد یاد شده بسیار پایین تر بود و برای نمونه هزینه یك سفر بدون مبالغ مربوط به غذا برای چهار روز كمتر از یك میلیون تومان محاسبه می‌شد.

 

هرچند افزایش قیمت دلار و بلیت هواپیما نسبت به سال گذشته افزایش یافته و بهانه خوبی به دست آژانس داران داده است تا تورهای خود را با رقم‌های میلیونی عرضه كنند اما به نظر می‌رسد كه اكنون رقابت بین دفاتر خدمات مسافرتی بیش از آنكه در افزایش تعداد مسافران خروجی باشد، در ارایه تورهای گرانقمیت به مسافران متمول است و بسیاری از آنان ترجیح می‌دهند با ممنوعیتی كه بانك مركزی برای ارز مسافرتی در نظر گرفته است، به سراغ تورهای ارزان قیمت نروند و برخلاف گذشته كه تلاش می‌شد به هر قیمتی كه شده هموطنان به مسافرت خارجی ترغیب شوند، آنان اینك مسافران خود را از سطح درآمدی بالای جامعه انتخاب می‌كنند.

 

 

گردآوری: گروه خبر گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي