مقابله با درآمد کم شغل های مستقل

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 7 شهریور

مقابله با درآمد کم شغل های مستقل

من یک خود اشتغال در زمینه کارهای هنری هستم . واقعا” کارم را دوست دارم، اما همیشه به سختی از پس هزینه هایم برمی آیم. به خاطر بی پولی، کلا” ازهمه کارهایی که دوست دارم، صرف نظر می کنم. وقت هایی که نمی توانم هزینه هایم را پرداخت کنم، مجبورم از یکی از خواهر، برادرهایم پول بگیرم. چون من ته تغاری خوانواده ام، هنوز خواهر، برادرهایم مثل یک بچه کوچولو که دائم خرابکاری به بار می آورد با من رفتار می کنند. اما من واقعا” نمی دونم چطور با این بی پولی زندگی کنم. حواسم به حساب، کتاب همه چیز هست و از همه چیزهای اضافی، می زنم. همین باعث می شود، یک عالم عذاب بکشم و شرمنده باشم. اما دیگر نمی دانم، چطوری بیشتر باید صرفه جویی کنم.

فری لنسر بودن  گاهی خیلی سخت است. نه اینکه فقط پر مشغله باشد، بالا پایین شدن در آمدش هم دخل و خرج را کاملا” به هم می ریزد. چون ساختارش شفاف نیست، وقتی کارها درست پیش نمی رود، برای درست کردن اوضاع معلوم نیست، چه باید کرد.

شما با حساب کتاب خرج می کنید، خیلی از چیزهایی که دوست دارید را نمی خرید، از خیلی کارها صرف نظر می کنید. با این وجود، باز هم کافی نیست و دخل و خرج شما با هم هماهنگ نمی شود.

مقابله با درآمد کم شغل های مستقل, پورتال خبری فرهنگی گهر

حدس من این است که مشکل شما با کم کردن هزینه ها از بین نمی رود. برای ایجاد هر تعادلی دو تا کفه لازم است. و این مشکل، با ارائه کیفیت بهتر از آنچه ارائه می دهید، قابل حل است.

درک می کنم که شاید ساده لوحانه و مضحک به نظر برسد. اما، من با تعداد زیادی از فری لنسرها کارمی کردم و تعجب می کنید، که اکثر آنها این را نادیده می گرفتند.

همه ما وقتی درآمد و هزینه ها تعادلشان به هم می خورد طرز تفکر خاصی از موقعیت داریم. بعضی ها به واقعیت ها نگاه می کنند و می بینند که خرجشان خیلی زیاد است و بعضی دیگر در شرایط کاملا” مشابه، درآمد خود را ناکافی می دانند. این موقعیت ها بازتاب جایگاهی است که از خود در این دنیا متصوریم. اگر مشکل مالی شرمندگی و عدم عزت نفس به بار بیاورد، باید حلش کنید، حتی اگر این حل کردن برای شما عذاب آور باشد، عذاب آور تر از دنبال کار گشتن یا در خواست حقوق بیشتر.

این بی پولی درس مهمی به شما می دهد که: چطور ازشر خاطرات مهلک گذشته خلاص شوید و آنچه را که شایسته شماست، به دست آورید.

 

۱. افکار را از سرتان خارج کنید و روی کاغذ برنامه بریزید

نخستین چیزی که برای کارتان نیاز دارید ساختارسازی است. که در برابر آشفتگی های روحی سپر بلای شما باشد. یک برنامه شغلی ساده، ابزار کار شماست. شاید پیش خودتان فکر کنید ” اما من فقط خود اشتغالم نه کارمند .” درست نیست خوداشتغالی هم کار است، گزارشی واضح از کارتان لازم دارید که شامل ارائه کار، هدف از درآمدتان، و برنامه ای که چطور پولتان را خرج کنید است. بدون برنامه ریزی، تصمیمات شما تحت تاثیر فشار روحی یا درماندگی های لحظه ای ( و یا به همان خطرناکی، خوش بینی و غرور) قرار می گیرد.

۲. از برنامه خود به عنوان راهنمای تلاشتان استفاده کنید.

خیلی ازکسانی که فری لنسر هستند، به خصوص در زمینه های هنری، را می شناسم که می خواهند فقط روی کار و خدماتی که ارائه می دهند، تمرکز کنند .آنها معتقدند: اگر کار بهتری را سفارش بگیرند، مابقی کارها خود به خود درست می شود. اما با این سطحی نگری، درجزئیات غیر ضروری کار گم می شوند، یا سختی کار را مبنی بر ارزش کارشان می بینند واز دستمزدشان کم می کنند. برنامه ریزی کاری که دارید، یک هدف ثابت برای دخل و خرجتان است. همیشه می شود در برنامه تغییراتی ایجاد کرد، وحی منزل که نیست. اما برای اینکه با برنامه پیش بروید،همه چیز را چک کنید.به احتمال زیاد درآمدی که مد نظرتان بود به دست می آورید. ( لازم نیست روی کسب درآمد بیشتر تمرکز کنید. آیا باید حق الزحمه ام را بیشتر کنم؟ یا برای کار جدید پیشقدم شوم؟) به جای ولخرجی ( آهان. پول طبق قرار به دست می آید، اما من درآمد این ماهم را به باد دادم و از این به بعد باید خودم را با این برنامه تطبیق بدهم )

۳. کمک بگیرید.

حتی بعد از برنامه ریزی، کاملا” طبیعی است که یک جاهایی که برایتان چالش برانگیز است به کمک نیاز داشته باشید. تغییرکردن دشوار است و همه ما برای پیشرفت به کمک نیاز داریم. و نکته کلیدی استفاده از حمایت کنندگان مطمئن و سازنده است که تلاش های شما را تائید و حمایت کند، نه اینکه اشک شما را در بیاورد و اشتباهات گذشته را به رخ بکشد.در گروه های متعلق به فری لنسرها عضو شوید تا از وضعیت دیگران آگاه شوید.

همانطور که در سطرهای پیش متذکر شدم، قاطعانه معتقدم مشکلات مالی، کم و بیش در زندگی همه ما سر و کله اش پیدا می شود، که ما باید از آن برای پیشرفت درس بگیریم. شاید شما کوچکترین عضو خانواده باشید، اما دیگر بچه نیستید.درآمد شما می گوید که وقت بزرگ شدن است و اینکه جایگاه خودتان را در این دنیا پیدا کنید.

 منبع: banoo.ir
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي