معرفی ۳ ساز پرطرفدار در ایران

دسته بندي : معرفی بازار
تاريخ : 27 تیر

دستگاه‌های موسیقی یا همان سازهای مختلفی که در دنیای موسیقی وجود دارند برای نواختن یک موسیقی یا ایجاد صدای مورد نظر مورد استفاده قرار می‌گیرند. یادگیری استفاده از تمامی این سازها کار بسیار مشکلی بوده و هر کسی نمی‌تواند آن را انجام دهد. بهترین کار این است که شما یکی از سازها را انتخاب کرده و شروع به یادگیری آن کنید و آن را به ساز تخصصی خود تبدیل نمایید. در این مقاله قصد داریم شما را با سه ساز پرطرفدار و پر کاربرد در ایران آشنا کرده و طلاعاتی را راجع به هر ساز در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما نیز به دنبال یادگیری موسیقی و نواختن ساز هستید حتما این مقاله را دنبال کنید.

معرفی ۳ ساز پرطرفدار در ایران

معرفی ۳ ساز پرطرفدار در ایران, پورتال خبری فرهنگی گهر

همانگونه که بیان شد تعداد سازهایی که در موسیقی استفاده می‌شود بسیار زیاد بوده و نمی‌توان تمامی آن‌ها را در یک مقاله مورد بررسی قرار داد. در ادامه شما را با سه مدل از سازهایی که در ایران پرطرفدار است آشنا خواهیم کرد.

۱ساز دهنی:

از جمله معروف‌ترین و پرطرفدارترین سازهایی که در ایران نیز از آن برای نواختن صداهای مختلف بهره برده می‌شود ساز دهنی است. ساز دهنی یا هارمونیکا، جزو سازهای بادی بوده و صوت در آن در نتیجه ارتعاش زبانه ایجاد می‌شود. تقسیم بندی‌های مختلفی برای این مدل ساز بادی وجود دارد. در ادامه انواع آن را بخوانید.

انواع سازدهنی:

اولین قدم در خرید ساز دهنی شناخت انواع و کاربردهای موسیقیایی آن‌ها است. این سازها از لحاظ جنس صدا به ۵ دسته تقسیم می‌شوند ولی از نظر کوک شدن ۳ دسته مختلف دارند. این سه دسته عبارت‌اند از:

  1. سازدهنی دیاتونیک: در سبک موسیقی پاپ، بلوز و موسیقی فولکور استفاده می‌شود. در حقیقت این نوع سازدهنی اولین نوعی از سازدهنی بود که ساخته شد.
  2. سازدهنی کروماتیک: کامل‌ترین و حرفه‌ای ترین نوع سازدهنی بوده و مهم‌ترین ویژگی این ساز اسلاید آن است.
  3. سازدهنی ترمولو: نام دیگر این ساز اکو بوده و صدا در این نوع ساز از سوراخ‌های دو ردیفه‌ی آن تولید می‌شود که یکی از آن تیز و دیگری صاف است.

۲درام:

دومین سازی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم درام می‌باشد. این ساز در سبک‌های پاپ، جاز و راک مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس اگر به دنبال نواختن این سبک‌ها هستید می‌توانید اقدام به خرید درام کنید.

می‌توان گفت از زمانی که انسان یاد گرفت که ریتم چیست از ساز درام نیز شروع به استفاده کرده است. پس می‌توان آن را قدیمی‌ترین ساز دنیا نیز نامید.

بسیاری از فرهنگ‌ها از درام فقط برای مراسمات مذهبی خود استفاده کرده و ریتم آن را به شکل یک کلام عرفانی تفسیر می‌کنند.

درام نیز انواع مختلفی دارد مانند:

  1. درام های آکوستیک
  2. درام‌های دستی
  3. درام‌های دایره‌ای
  4. طبل آفریقایی

بهتر است که ابتدا سبک مورد نظر و مدل مورد پسندتان را انتخاب کرده ، سپس اقدام به خرید ساز کنید.

۳سه تار:

معرفی ۳ ساز پرطرفدار در ایران, پورتال خبری فرهنگی گهر

این ساز یکی از اصیل‌ترین سازهای ایرانی است که طرفداران بسیار زیادی نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا دارد. در این ساز موسیقی یک دسته از سیم‌ها به وسیله ارتعاشاتی که به آن‌ها وارد می‌شود تولید صدا می‌کنند.  خرید سه تار برای کسانی که به دنبال موسیقی سنتی هستند ضروری است.

استادان ایرانی زیادی هستند که این ساز را تخصص خود دانسته و توانسته‌اند در نواختن آن شهرت فراوانی را کسب کنند. برخی از این استادان عبارت‎‌اند از:

  • استاد داوود آزاد
  • حسام الدین سراج
  • بهمن کاظمی
  • عبدالرضا رزمجو
  • و…

اگر به دنبال خرید این ۳ ساز معرفی شده و یا دیگر دستگاه‌های موسیقی هستید می‌توانید همین حالا به سایت سازستو مراجعه کرده و ساز مورد نظر خود را خریداری نمایید. سازیتو این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید به صورت آنلاین اقدام به خرید سه تار و دیگر سازهای موجود کرده و ساز خود را درب منزل تحویل بگیرید. ما بهترین و باکیفیت‌ترین سازها و ابرازآلات موسیقی را با مناسب‌ترین قیمت برای شما فراهم کرده‌ایم.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي