معرفی و تاریخچه منطقه پاسداران تهران

تاريخ : 16 مرداد

همانطور که می دانید تهران دارای ۲۲ منطقه می باشد. هر کدام از منطق تهران سبک زندگی و فرهنگ و ویژگی های خاص خود را دارند. یکی از مناطق ۲۲ گانه تهران، منطقه پاسداران تهران می باشد. برای آشنایی با تاریخچه منطقه پاسداران این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد منطقه پاسداران و خیابان های منطقه پاسداران و مکان های مهم آن می خوانید.

معرفی و تاریخچه منطقه پاسداران تهران

معرفی و تاریخچه منطقه پاسداران تهران, پورتال خبری فرهنگی گهر

تاریخچه منطقه پاسداران

این خیابان مرز میان منطقه‌های ۳ و ۴ شهرداری تهران است و شمال آن در منطقه ۱ شهرداری تهران قرار گرفته‌است. جنوب خیابان پاسداران از «سه‌راه ضرابخانه» آغاز شده، در میانه راه به چهارراه پاسداران رسیده و سپس با گذر از میدان نوبنیاد به منطقه ۱ شهرداری تهران وارد می‌شود و در شمالی‌ترین قسمت آن میدان نیاوران قرار دارد.

خیابانهای پاسداران

بزرگراه صدر – بزرگراه صیاد شیرازی – خیابان پاسداران – چهار راه پاسداران – خیابان پایدار فرد – خیابان اسلامی – گلستان دهم – گلستان نهم – گلستان هشتم – گلستان هفتم – گلستان ششم – گلستان پنجم – خیابان سید کاظم موسوی –  گلستان چهارم – گلستان سوم – گلستان دوم (فلاح زاده)-  گلستان یکم (مومن نژاد) – بوستان دهم – بوستان نهم – بوستان هشتم – بوستان هفتم – بوستان ششم –  بوستان پنجم –  بوستان چهارم – بوستان سوم –  بوستان دوم – خیابان مغان  – خیابان لنگران – خیابان گیلان غربی

مکانهای مهم پاسداران

بیمارستان گلستان نذاجا – بیمارستان لبافی نژاد

موقعیت جغرافیایی محله پاسداران تهران

مختصات پاسداران

۳۵°۴۵′۵۶″ شمالی ۵۱°۲۷′۱۲″ شرقی

مرز میان منطقه‌های ۳ و ۴ شهرداری تهران است و شمال آن در منطقه ۱ شهرداری تهران قرار گرفته‌است. جنوب خیابان پاسداران از «سه‌راه ضرابخانه» آغاز شده، در میانه راه به چهارراه پاسداران رسیده و سپس با گذر از میدان نوبنیاد به منطقه ۱ شهرداری تهران وارد می‌شود و در شمالی‌ترین قسمت آن میدان نیاوران قرار دارد.در حال حاضر از شمال این خیابان خطوط اتوبوسرانی میدان ازگل به بلوار صبا، میدان رسالت به میدان قدس و شهرک قائم به پایانه تجریش و شهرک صدف به بلوار صبا (متروی قیطریه) تردد دارند و در اواسط این خیابان خطوط اتوبوسرانی بزرگراه شهید صدر و شهید بابایی و خط میدان اختیاریه به سوهانک فعال و پایانه اتوبوسرانی شهید دستواره و ایستگاه متروی میدان نوبنیاد فعال می‌باشد و در قسمت جنوبی این خیابان خط اتوبوس پایانه شهید بهشتی به انتهای بلوار ارتش تردد دارد.

محله های پیرامون پاسداران

ضرابخانه

چالهرز

گلستان

احتشامیه

پاسداران

هروی

اختیاریه

شهرک شهید چمران

فرمانیه

اقدسیه

صاحبقرانیه

حصار بوعلی

دروس

خطوط حمل و نقل عمومی پاسداران

در حال حاضر از شمال این خیابان خطوط اتوبوسرانی میدان ازگل به بلوار صبا، میدان رسالت به میدان قدس و شهرک قائم به پایانه تجریش و شهرک صدف به بلوار صبا (متروی قیطریه) تردد دارند و در اواسط این خیابان خطوط اتوبوسرانی بزرگراه شهید صدر و شهید بابایی و خط میدان اختیاریه به سوهانک فعال و پایانه اتوبوسرانی شهید دستواره و ایستگاه متروی میدان نوبنیاد فعال می‌باشد و در قسمت جنوبی این خیابان خط اتوبوس پایانه شهید بهشتی به انتهای بلوار ارتش تردد دارد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي