تفاوت دنا تیپ 1 و 2 در چیست؟

دسته بندي : 🔥 خبرهای متفرقه
تاريخ : 16 مرداد

برای اطلاع از  تفاوت دنا تیپ ۱ و ۲ در چیست؟  و مقایسه این دو تیپ محصول ایران خودرو و تغییرات اعمال‌ شده در این دو مدل و موارد و توضیحات کامل با مطلب زیر همراه ما باشید…

 

تفاوت دنا تیپ ۱ و ۲ در چیست؟

 

تفاوت دنا تیپ 1 و 2 در چیست؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

شرکت ایران خودرو خودروی دنا را در چند مدل عرضه کرده است که امروز در بخش خودرویی سایت به بررسی هر دو مدل و اشاره به فرق دنا تیپ ۱ با تیپ ۲ خواهیم کرد.

 

بخش اول  تفاوت دنا فرق دنا تیپ ۱ با تیپ ۲

فرق دنا تیپ ۱ با تیپ ۲ در نسخه معمولی است. دنا معمولی نه مدل پلاس دارای تفاوت هایی است که با تیپ ۱ و تیپ ۲ نشان داده می شود.

مدل های پلاس و توربو هر دو شامل ۴ کیسه ایربک هستند ولی در تیپ ۱ معمولی ۲ ایربک و در تیپ ۲ معموی دارای ۴ ایربک است. این چیزی است که ما مشاهده کردیم.در صورتی که تفاوت دیگری در خصوص دو تیپ می شناسید در زیر پیام دهید.

البته این دو مدل از یک خودرو با یکدیگر تفاوت هایی دارند. تفاوت های ظاهری در بخش های همانند رنگ بندی و تریم داخلی یا همان داشبورد. که یکی از این خودروها مشکی رنگ و داشبورد دیگری دو رنگ و کرمی رنگ است.

دنا تیپ ۱ :

تفاوت دنا تیپ 1 و 2 در چیست؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

دنا تیپ ۲ :

تفاوت دنا تیپ 1 و 2 در چیست؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

بخش دوم تفاوت دنا معمولی با دنا پلاس

دنا پلاس از لحاظ فنی تغییری با دنا ندارد و بیشتر تغییرات اعمال‌شده مربوط به بدنه‌ خودرو است.

بعد از معرفی دنا پلاس در زمستان سال ۹۵ از سوی ایران خودرو روز گذشته با حضور رئیس جمهور خط تولید انبوه این خودرو در ایران خودرو رسما  افتتاح شد تا در ماه های آینده شاهد حضور این خودرو در خیابان های کشور باشیم به همین مناسبت نگاهی انداخته ایم به تفاوت های دنا معمولی با دنای جدید ایران خودرو به نام” دنا پلاس”.

به گزارش خوزستان خبر دنا پلاس از لحاظ فنی تغییری با دنا ندارد و بیشتر تغییرات اعمال‌شده مربوط به بدنه‌ خودرو است. اولین تغییری که در ظاهر دنا پلاس می توان مشاهده کرد وجود سانروف در خودرو است که از این لحاظ می توان گفت که شاهد حضور اولین خودرو با سانروف فابریک کارخانه  در خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان تولید ایران خودرو هستیم.

 

تفاوت دنا تیپ 1 و 2 در چیست؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

تفاوت دنا تیپ ۱ و ۲

تفاوت دنا تیپ ۱ و ۲ در چیست؟

مشخصات فنی دنا معمولی

مشخصات تولید کننده
  • کشور تولید کنندهایران
  • نام خودروایران خودرو دنا ای اف ۷ ۱۷۰۰ ۱۳۹۳-۱۳۹۸
  • شرکت گارانتی/خدمات دهندهایساکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنهسدان
  • کلاس اتومبیلC Segmnet
  • وزن۱۲۵۸ کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان۵
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو۱۸۵/۶۵ R 15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب۱۸۵/۶۵ R 15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور۱۶۴۸ cc
  • نوع موتوربنزین سوز
  • تعداد سیلندرها۴
  • تعداد سوپاپ ها۱۶
  • آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتورموتور جلو
  • سیستم سوخت رسانیانژکتوری تزریق چند نقطه ای
  • ظرفیت باک۷۰ لیتر لیتر
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)۱۱۴ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)۱۵۵ نیوتون متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)۶۷ اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دندهدنده دستی
  • تعداد دنده (جلو)۵
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمزروغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیقمستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلومک فرسون
  • تعلیق عقبمستقل
  • کمک فنرهای جلوهیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقبهیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
  • شتاب ۰ الی ۱۰۰ (برحسب ثانیه)۱۲.۳ ثانیه
  • مصرف سوخت جاده ایی۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
  • سیکل ترکیبی مصرف سوخت۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
  • استاندارد آلایندگییورو ۵

تفاوت دنا تیپ ۱ و ۲ 

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد )۲ عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم های پایداری و کمک رانندهABS و EBD (چهارکاناله)
  • سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی با ریموت رادیویی ، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
  • سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک۴ شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در ۲ حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوعکنترل اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویریرادیو پخش دیجیتال , موبایل هندزفری, بلندگوی جلو و عقب, تیوتر، آنتن اکتیو , دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان
  • سیستمهای مولتی مدیادارای مانیتور تصویری با قابلیت پخش فایل های تصویری, تلویزیون ، رهیاب (GPS)
  • سیستم صندلیهای جلوصندلی ۸ حرکته برقی راننده (در چهارمحور افقی، عمودی، زاویه نشیمنگاه و پشتی صندلی), صندلی ۶ حرکته برقی سرنشین جلو (در سه محور افقی، زاویه نشیمنگاه و پشتی صندلی)
  • سیستم آیینه هاآیینه های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک
  • سیستم شیشه هاشیشه بالابر درهای جلو و عقب برقی و مجهز به آنتی ترپ و پاور ویندوز
  • سیستم روشنایی جلوجلو هالوژنی و LED به همراه مه شکن
  • سیستم روشنایی عقبعقب LED , چراغ مه شکن
  • سنسورهای پیش فعالسنسور دنده عقب
  • سیستم های کمک رانندگیکروز کنترل( آپشنال )
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي