معرفی روش های تعیین روز تخمک گذاری

تاريخ : 4 بهمن

⚡⚡⚡

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

معرفی روش های تعیین روز تخمک گذاری

معرفی روش های تعیین روز تخمک گذاری, پورتال خبری فرهنگی گهر

۵ روش تعیین روز دقیق تخمک گذاری

اگر شما به عنوان یک زن می خواهید زمان دقیق تخمک گذاری خود را تعیین کرده و بتوانید به راحتی حامله شوید، اما هنوز هم در تعیین زمان مناسب آن اشتباه می کنید زیاد نگران نباشید، چون شما تنها نیستید! امروزه، میلیون ها زوج هم مانند شما و همسرتان با سعی و تلاش مداوم همچنان هیچ نشانه ای از زمان دقیق تخمک گذاری خود در دست ندارند و ماه ها سعی و تلاش آن ها نتیجه ای جز سردرگمی، سرخوردگی و افسردگی برای آن ها در پی نداشته است. در این میان چیزی که بیشتر از همه سیستم دستگاه تولید مثلی خانمی را تحت تاثیر خود قرار می دهد و او دیگر نمی تواند مانند همسالان خود زمان دقیق تخمک گذاری در بدنش را تعیین کنند با سایر خانم ها متفاوت است. در واقع، طبق تحقیقات محققان و اطلاعات موجود به نظر می رسد که تعیین زمان درست تخمک گذاری در بدن هر فردی بستگی به پیچیدگی بدن او دارد که پیچیدگی بدن افراد هم با یکدیگر تفاوت بسیار زیادی دارد.

اکثر مردم به پیچیدگی های سیستم تولید مثلی زنان و عملکرد آن بی اعتنا می باشند. در واقع، آن ها اصلا به این موضوع توجه نمی کنند. بنابراین، وقتی که این افراد با مشکلات مربوط به ناباروری مواجه می شوند، بهترین کار برای آن ها این است که با یک دکتر متخصص زنان و زایمان مشورت کرده و توصیه های او را سطر به سطر و به طور کامل اجرا کنند. کار بعدی که این افراد باید انجام دهند این است که یاد بگیرند که چگونه دوره باروری خود را خودشان تعیین نمایند. با کمک این دو روش خانم ها قادر خواهند بود تا شانس باردار شدن خود را افزایش دهند. به عنوان خانمی که قصد باردار شدن دارید، به خاطر داشته باشید که تمام زنان در هر دوره از چرخه قاعدگی خود تنها دو الی سه روز قادر به باردار شدن هستند.

چرا روند باردار شدن در برخی از زنان دشوار است؟
متاسفانه، این یک واقعیت است که امروزه تغییر در شیوه زندگی زوجین وجود استرس بالا در بدن، ازدواج در سنین بالا و استفاده از رژیم غذایی نامتناسب باعث شده است تا بسیاری از زوج ها تجربه بدی از باردار نشدن خود داشته و از زندگی و داشتن فرزند در اوایل زندگی خود ناامید شوند. برخی دلایل بیولوژیکی در بدن زنان و مردان وجود دارد که ممکن است سبب ناباروری آن ها شده و این افراد را از نعمت پدر و مادر شدن باز دارد.

مهم ترین مشکلات زنانگی که باعث ناباروری در زنان می شود :
• داشتن دوره های نامنظم چرخه قاعدگی
• فقدان دوره های قاعدگی
• سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)
• عدم تعادل هورمونی در بدن زنان
• PID (بیماری التهابی لگنی در زنان)
• سن بالاتر از ۳۰ سالگی در زنان
• وجود اختلالات تیروئیدی
• مسدود شدن لوله های فالوپ زنان
• داشتن سابقه سقط جنین در زنان
مهم ترین مشکلاتی که باعث ناباروری مردان می شود :
• پایین بودن کمیت و کیفیت اسپرم ها در مردان
• وجود اختلال در نعوظ (ED) مردان
• وجود سن بالاتر از ۳۰ سالگی در مردان
• وجود استرس و یا تنش روانی طولانی مدت در بدن مردان
• ابتلا به بیماری های مقاربتی (STD ها)
• صدمه دیدن اندام های جنسی در مردان

چه زمان مناسب ترین دوره برای باروری زنان است؟
به یاد داشته باشید یک زن سالم که هیچ نشانی از بیماری را در بدن خود ندارد، باید در هر گروه سنی قادر به تخمک گذاری باشد و بتواند به راحتی باردار شود. از آن جایی که چرخه قاعدگی طبیعی در زنان حدود ۲۸ روز است، بنابراین تخمک گذاری در بدن این زنان هم در روز چهاردهم از این چرخه رخ می دهد. تخمک بالغ در روز تخمک گذاری از تخمدان خانم ها رها شده و توسط لوله های فالوپ به طرف رحم زن هدایت می شود. اگر این زن طی دو الی چهار روز آینده بارور شد، تخمک بارور شده خود را در دیواره رحم جایگزین کرده و زندگی جدیدی در بدن او شروع خواهد شد! بنابراین، اگر شما به عنوان یک زن سالم در حال تلاش برای باردار شدن هستید، بهترین زمان برای آغاز این کار دو الی چهار روز پس از زمان تخمک گذاری است. همچنین، به عنوان یک خانم یادتان باشد، از آن جایی که اسپرم سالم و زنده می تواند در مجرای واژن و گردن رحم زنان هم تا ۳ روز زنده بماند، بنابراین اگر تخمک گذاری در روز سوم پس از مقاربت هم رخ دهد، ممکن است فرد خوش شانس بوده و حامله گردد.

وقت دقیق تخمک گذاری در بدن یک زن چه زمانی است؟
به عنوان خانمی که قصد باردار شدن دارید، به یاد داشته باشید که تنها راه مطمئن برای تعیین وقت دقیق تخمک گذاری، امتحان نمودن روش های مختلف است. همچنین، این نکته مهم را هم به خاطر بسپارید که هیچ کدام از روش های تعیین روز تخمک گذاری در زنان بدون خطا نخواهد بود. از آن جایی که هر تخمک و اسپرمی در بدن افراد مختلف دارای ویژگی های متفاوتی هستند، بنابراین تحت هیچ شرایطی نمی توان بدون امتحان کردن روش های مختلف، زمان دقیق بارداری را در افراد متفاوت تعیین کرد. درواقع، می توان ادعا کرد که تعیین وقت دقیق تخمک گذاری در بدن خانم ها به تلاش بیش از حد خود فرد بستگی دارد.

روش اول تعیین زمان دقیق تخمک گذاری با اندازه گیری مداوم حرارت بدن:
به عنوان خانمی که قصد باردار شدن دارید به یاد داشته باشید که بهترین و مطمئن ترین روش برای به دست آوردن دوره باروری خود یادداشت کردن دمای بدن در طول چرخه قاعدگی بدون داشتن استرس است. از آن جایی که در یک دوره قاعدگی درجه حرارت بدن زنان از کمترین مقدار آغاز شده و بعد از پایان یافتن آن به حداکثر خود خواهد رسید، بنابراین با در نظر گرفتن این دماها می توان که زمان دقیق تخمک گذاری یا ovulates در بدن هر زنی را به دست آورد. به همین دلیل برای تعیین زمان دقیق تخمک گذاری در بدن زنان، ثبت کردن درجه حرارت بدن با دماسنج بازال، در هر روز از چرخه قاعدگی الزامی است. طبق آخرین نتایج به دست آمده از تحقیقات دانشمندان علوم باروری، موثرترین روش برای این کار استفاده از درجه حرارت مقعد و یا واژن زنان است که باید در طول دوره قاعدگی اندازه گیری شود. هنگامی که یک زن بر روی یک برگ کاغذ، درجه حرارت حداقل سه دوره از چرخه قاعدگی خود را یادداشت کند، او قادر خواهد بود تا به راحتی روزهای تخمک گذاری در بدن خود را مشخص کند.برای مطالعه دقیقتر این موضوع تعیین روز دقیق تخمک گذاری از درجه حرارت بدن را مطالعه کنید.

روش دوم تعیین زمان دقیق تخمک گذاری، بررسی مداوم مخاط گردن رحم:
در همین ابتدا، به خاطر داشته باشید که ماهیچه گردن رحمی هر زنی شاخص بزرگی برای تعیین زمان تخمک گذاری در بدن او محسوب می شود، چون ممکن است در زمان تخمک گذاری، گردن رحم زن، موکوس بیشتری را به منظور تسهیل عمل لقاح تولید کند. برای بررسی تغییرات ایجاد شده در مخاط گردن رحم، برداشتن بافت ناحیه تناسلی با یک پارچه تمیز، در هر روز و در یک زمان مشخص و مشاهده و ثبت آن ضروری است. برای به دست آوردن نتایج دقیق تر، لازم است به عنوان خانمی که قصد باردار شدن دارید، یادتان باشد که در روزهای غیر از زمان تخمک گذاری، مقدار مخاط گردن رحمی در زنان کمتر بوده و کمی هم آبکی به نظر می رسد، اما هرچه به زمان تخمک گذاری نزدیک می شوید، مخاط سفیدتر و لغزنده تر خواهد شد. همچنین، آلت تناسلی زنان نیز در این دوره مرطوب تر می شود. در نهایت، می توان ادعا کرد که بررسی نمودن مداوم مخاط گردن رحم، مطمئن ترین نشانه برای تعیین زمان تخمک گذاری و باردار شدن زوجین به شمار می رود.

روش سوم تعیین زمان دقیق تخمک گذاری،استفاده از تقویم برای ثبت زمان دقیق دوره قاعدگی در هر ماه:
بعد از این ده دوره، هر زنی می تواند با پیدا کردن میانگین طول دوره قاعدگی خود، زمان دقیق تخمک گذاری در بدنش را مشخص کند. به عنوان خانمی که قصد باردار شدن دارید، به یاد داشته باشید که روز تخمک گذاری را می توان با کم کردن عدد ۱۸ از کوتاه ترین چرخه قاعدگی خود تعیین نمود. برای این منظور، خانم ها باید اعداد به دست آمده در مورد روز اول کوتاه ترین چرخه قاعدگی خود را بر روی تقویم علامت بزنند. علاوه بر این، هر زنی می تواند برای پیدا کردن آخرین روز باروری نیز عدد ۱۱ را از طولانی ترین دوره قاعدگی خود تفریق کرده و بر روی تقویم یادداشت کند. سپس، با تطبیق دادن پاسخ های به دست آمده از روزهای اول مربوط به طولانی ترین چرخه قاعدگی خود که بر روی تقویم علامت زده شده و روزهای اول مربوط به کوتاه ترین دوره قاعدگی، می تواند زمان تخمک گذاری در بدن خود را به طور دقیق تر حساب کند. معمولا، بیشترین قدرت باروری زنان بین این دو روز از چرخه قاعدگی اتفاق می افتد.

روش چهارم تعیین زمان دقیق تخمک گذاری ، استفاده از کیت های تشخیص دهنده زمان تخمک گذاری:
اگر برای شما هم مانند بسیاری از خانم های دیگر تعیین زمان دقیق تخمک گذاری در بدنتان با استفاده از روش های بالا امکان پذیر نیست و یا این که می خواهید نتایج مورد نیاز خود را هر چه سریع تر به دست آورید، می توانید از روش ovulationk که به تازگی معرفی شده است و در اکثر داروخانه ها هم موجود می باشد، استفاده کنید. در این نوع کیت ها از ادرار زنان برای شناسایی سطح هورمون جسم زرد (LH) استفاده می شود. لازم است بدانید که در دوران تخمک گذاری حجم هورمون جسم زرد در بدن خانم ها افزایش می یابد.

روش پنجم تعیین زمان دقیق تخمک گذاری ، استفاده از ماشین حساب های اینترنتی:
به عنوان خانمی که قصد باردار شدن دارید، به یاد داشته باشید که با عجله به بازار رفتن و خریدن وسایل تشخیص زمان دقیق تخمک گذاری در بدنتان، همیشه هم کار درستی نیست! چون وب سایت هایی وجود دارند که به راحتی به شما اجازه می دهند تا روز تخمک گذاری خود را با وارد کردن اطلاعات مربوط به بدن خود مانند سن، تاریخ آخرین دوره قاعدگی، طول متوسط چرخه قاعدگی خود پیش بینی کنید. استفاده از این نوع ماشین حساب ها، در تعیین زمان تخمک گذاری برای زنانی که دوره های نامنظم قاعدگی را تجربه می کنند، بسیار مفید می باشد. در نهایت، برای به دست آوردن نتایج دقیق تر در این مقاله استفاده از روش اینترنتی را برای شما پیشنهاد می کنیم. از آن جایی که در این روش احتمال وجود خطا بسیار پایین است، شما هم به عنوان زنی در حال تلاش برای باردار شدن هستید، می توانید کمک بسیار زیادی به پیش بینی روز باروری در بدن شما بکند. همچنین، با استفاده از این روش، هر خانمی می تواند در صرف زمان، هزینه نمودن پول اضافی و تلاش زیاد صرفه جویی کرده و از لحاظ جسمی و روحی نیز کمتر آسیب ببینید. علاوه بر این موارد میزان موفقیت هر خانمی در استفاده از برنامه ریزی اینترنتی برای داشتن نوزاد بسیار بالا خواهد بود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي