معرفی انواع هیتر و جت هیتر

دسته بندي : معرفی بازار
تاريخ : 4 خرداد

هیتر و جت هیتر

 معرفی انواع هیتر و جت هیتر, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

هیتر و جت هیتر از جمله تجهیزات گرمایشی می باشند که در بسیاری از صنایع و سالن های پرورشی ، برای تولید انرژی گرمایی مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها تحت عنوان گاز سوز ، گازوئیلی دو گانه سوز و یا برقی تولید می شوند. این نوع بخاری ها می توانند در تولید گرما از سوخت با راندمان بالا و بسیار بهینه عمل کنند. هیتر های گرمایشی به صورت دودکش دار طراحی می شوند که گرمای حاصل از آن ها فاقد هر گونه مواد آلاینده ای می باشد. جت هیتر ها نیز می توانند در دو نوع دودکش دار و بدون دودکش طراحی شوند. در ادامه شما را با انواع هیترها و جت هیترها ، به همراه موارد پرکاربرد استفاده آنها ، آشنا خواهیم کرد.

 

هیتر چیست؟

معرفی انواع هیتر و جت هیتر, پورتال خبری فرهنگی گهر

هیتر یک بخاری آتش درون است که به بخاری های طرح اسپانیایی و کوره هوای گرم نیز معروف می باشند. در درون هیترها ، یک کوره موجود می باشد. گرمای ناشی از احتراق سوخت در داخل کوره ، به لوله ها و کوئل هایی انتقال داده می شود. بسته به ظرفیت هیترها ممکن است که این سیستم انتقال گرما دارای چندین پاس باشد. در پشت این لوله ها ، فن هایی تعبیه می شود. این فن ها با پرتاب گرمای بدنه لوله ها و کوئل ها به بیرون ، باعث گرم شدن محیط می شوند. در نهایت دود و آلاینده های سوخت از طریق دودکش به خارج از محیط منتقل می شوند. لذا گرمای تولید شده توسط هیترها بسیار پاک می باشد. هیترها بیشتر بعنوان بخاری گلخانه مورد استفاده قرار می گیرند. البته از این بخاری ها ، در سالن های پرورش طیور ، پرورش قارچ ، سوله ها ، سالن های ورزشی و کارگاه های صنعتی برای تامین گرما ، استفاده می شود.

هیترها در سه نوع گاز سوز ، گازوئیلی و دوگانه سوز طراحی میشوند. در حقیقت کاربر با تعویض مشعل می تواند از هر نوع سوختی برای گرمایش سالن خود استفاده کند. این دستگاه ها کم مصرف بوده و بازدهی ۸۵ درصد از خود نشان می دهند.

 

جت هیتر چیست؟

 معرفی انواع هیتر و جت هیتر, پورتال خبری فرهنگی گهر

جت هیتر نوعی از تجهیزات گرمایشی میباشد که قادر به تولید گرما از انواع سوخت است. جت هیترها به بخاری موشکی نیز معروف می باشند. در جت هیترها ، گرما آتش درون کوره توسط فن به محیط پمپاژ میشود. جت هیترها در انواع گازی و گازوئیلی و یا دوگانه سوز طراحی می شوند. این دستگاه ها نیز می تواند بدون دودکش و یا مجهز به اگزوز باشند. نوع جت هیتر بدون اگزوز به دلیل مصرف کم سوخت و راندمان بالای ۹۰ درصد ، بیشتر به عنوان گرمایش مرغداری در سالن های پرورش طیور مورد استفاده قرار می گیرد. جت هیترها می توانند به صورت پرتابل و یا آویز در محیط نصب شوند. به جز مرغداری ها از جت هیترها می توان در مکان هایی همچون تالارها ، سالن های ورزشی ، کارگاه های صنعتی ، سوله ها و سایر مکان های مشابه استفاده کرد.

لازم به ذکر است نوعی از جت هیترها موجود می باشند که با استفاده از برق ، گرمایش محیط را تأمین می کنند. این دستگاه ها به بخاری برقی فن دار شهرت دارند. در جت هیتر برقی ، المنت هایی تعبیه شده است. با وصل کردن دستگاه به برق و روشن کردن آن ، این المنت ها داغ می شوند. در پشت این المنت ها یک فن نیز قرار گرفته است. این فن ، گرمای المنت ها را به بیرون پرتاب میکند. استفاده از جت هیترها برقی ، به عنوان سیستم گرمایشی در مکان هایی توصیه می شود که دسترسی به سوخت های گازی و یا گازوئیلی در آنجا میسر نمی باشد. همچنین در مکان هایی که از لحاظ مصرف برق ، صرفه اقتصادی دارند می توان از جت هیتر برقی استفاده کرد. شایان ذکر است که مصرف برق این دستگاه ها بهینه میباشد ولی در مقایسه با نوع گازسوز و یا گازوئیلی ، هزینه مصرف سوخت بیشتری دارند.

 

هیتر و جت هیتر ساخت اندیشه سبز

اندیشه سبز یکی از قدیمی ترین واحد های تولیدی داخلی است که قدمتی نزدیک به سه دهه دارد. مجموعه اندیشه سبز در حوزه ساخت انواع تجهیزات صنعتی فعالیت می کند. از تجهیزات گرمایشی اندیشه سبز می توان انواع هیترها و جت هیترهای گازی ، گازوئیلی ، دوگانه سوز و برقی را نام برد. اندیشه سبز امروزه بیش از ۱۰۰ واحد نمایندگی فعال در سطح ایران دارد که دسترسی کاربران به خدمات پشتیبانی را برای آنها بسیار راحت کرده است. هیترها و جت هیترهای ساخت اندیشه سبز به دلیل رعایت استاندارد های روز دنیا در ساخت آنها ، از کیفیت بینظیری برخوردار می باشند. پمپ مصرف سوخت در این دستگاه ها بسیار بهینه عمل میکند. همچنین این دستگاه ها به دلیل برخورداری از قطعات با کیفیت راندمان بسیار بالایی در تولید گرما دارند. از جمله مهمترین برتری های این دستگاه ها می توان به جنس بدنه و کوره استیل استنلس نگیر ، پمپ سوخت رسانی دانفوس ، فن دمنده ، موتور موتوژن ، تابلو برق رله دار طرح ریتال آلمانی ، کارکرد هوشمند و بسیار ایمن آنها اشاره کرد. هیتر و جت هیتر ساخته اندیشه سبز دارای ۲۴ ماه ضمانت نامه بی قید و شرط و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می باشند. همچنین کوره داخلی این دستگاه ها بصورت جداگانه از ۵ سال گارانتی مجزا برخوردار می باشد.

 

منبع : فروشگاه هیتر جت

وب سایت : http://www.heaterjet.com

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي