آشنایی با استانداردهای سیم و کابل در ایران و سایت لاله زار

محصولات سیم و کابل در سایت لاله زار ، دارای پارامترهایی هستند که میتوانند در تعیین محصول مورد نظر شما، به شما کمک کنند. قیمت سیم و قیمت کابل را نیز میتوانید در فروشگاه لاله زار ببینید. میزان جریان ماکزیمم یک سیم یا کابل به عوامل متعددی بستگی دارد. طول سیم، دمای سیم دو پارامتر مهم هستند. در استانداردهای سیم و کابل که در ایران هستند، این اصطلاحات و اصطلاحات فنی دیگری ذکر شده اند که معنای آنها را باید توضیح داد.

استانداردهای سیم و کابل در ایران

آشنایی با استانداردهای سیم و کابل در ایران و سایت لاله زار

این اصطلاحات را اینجا توضیح میدهیم:

ISIRI : منظور سازمان ملی استاندارد ایران است.

ISIRI607 : شماره پرونده استاندارد سیم و کابل در اداره ملی استاندارد است. سیم و کابلها با عایق PVC و ولتاژ نامی تا 450/750 ولت با پرونده 607 تعیین میشوند. برای دیدن این استانداردها به سایتا استاندارد ایران مراجعه کنید.

د 607 با ادامه 01 :  مربوط به سیم و کابل تحت پوشش استاندارد 607 ایران، با یک کد دو رقمی مشخص میشوند که بعد از شماره این استاندارد قرار میگیرند. رقم اول نشان دهنده گروه سیم و کابل، و عدد بعدی، مصرف سیم و کابل در گروه اصلی میباشد. میتوانید استاندارد 607 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران را مطالعه کنید.

استاندارد IEC به شماره IEC6022  استاندارد سیم و کابل کمیته جهانی IEC است. با استاندارد IEC60227 در سیم و کابل از طریق اینترنت بیشتر در جریان استانداردهای موجود در جهان قرار میگیرید.

Class : کلاس هادی همان نوع هادی رسانای سیم و کابل است که جنس آن معمولا مس یا آلومینیوم است. شکل هادی در سیمها چند دسته کلی یا کلاس دارد : کلاس 1 مفتول، کلاس دو نیمه مفتول و کلاس 5 افشان و کلاس 6 فوق افشان

دامنه حرارتی در حالت یر ثابت : اگر این محصول در محلهای متحرک مانند آسانسور استفاده شود، و مدام در حال خم و باز شدن باشد، مصرف کننده فقط مجاز است در این محدوده دمایی از محصول استفاده کند.

دامنه حرارتی در نصب ثابت : اگر این محصول در محلهای ثابت مانند لوله پلکسی ساختمانی یا در دستگاههای برقی استفاده شود، و بعد از نصب و در حین استفاده ثابت باشد، مصرف کننده میتواند در دما، از این محصول استفاده کند.

در فروشگاه لاله زار میتوانید این محصولات را ببینید. فروشگاه لاله زار یک فروشگاه اینترنتی است که به صورت تخصصی در فروش کالای برق کار میکند. با توجه به نوسانات بازار و اجناس تقلبی در بازار، شما میتوانید با شماره تلفنهای فروشگاه تماس بگیرید و محصولات مختلف را استعلام قیمت کنید. و پس از تایید سفارش دهید.

جریان مجاز و بیشینه جریان : در هیچ کاربردی، نباید از جریان مجاز عبور کنید و به سمت حداکثر جریان بروید. یکی از مهمترین پارامترها در تعیین قیمت سیم و کابل ، سطح مقطع سیم است و هرچه این سطح مقطع بیشتر باشد، جریان مجاز بیشتر است. جریان مجاز یعنی جریانی که میشود به صورت همیشگی از این سیم گذراند و آن سیم آسیب نبیند. حداکثر جریان، آن جریانی است که بعد از آن سیم از بین میرود.

سیم کشی ساختمان ایران :

دارای استاندارد تدوین شده توسط شرکت برق توانیر است. عناوین مهم این استاندارد را ببینید:

  • محدوده های ولتاژ برای تاسیسات الکتریکی ساختمانها
  • هادی های مورد نیاز برای سیم کشی برق
  • پریز

o        استاندارد ساخت پریز

o        طبقه بندی پریزهای برق

o        پیش بینی برای اتصال به زمین

o        محل نصب پریز

o        مقررات نصب پریز

  • کلید

o        استاندارد ساخت

o        طبقه بندی

o        علامت گذاری

o        ارتفاع نصب کلید

  • فیوزها
  • ترمینالها
  • لوله کشی الکتریکی
  • روشنایی
  • حفاظت الکتریکی

پرونده استاندارد سیم کشی ساختمانهای مسکونی، تجاری و صنعتی را از لاله زار بلاگ دانلود کنید! قیمت سیم و کابلهای مختلف از جمله لیست قیمت سیم و کابل مازندران را دراینجا ببینید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه