مشخصات سگ ژرمن شپرد اصیل

با حیوان وفادار و دوست داشتنی و مشخصات سگ ژرمن شپرد اصیل آشنا شوید و قبل از خرید و یا نگهداری از این موجود قوی و باهوش اطلاعات لازم را در این مطلب بدست آورید…

 

مشخصات سگ ژرمن شپرد اصیل

مشخصات سگ ژرمن شپرد اصیل

 

سگ ژرمن شپرد ( German Shepherd ) ، اغلب با نام Alsatian در انگلستان و بخشی از اروپا معروف است.

این سگ جزو ۱۰ نژاد محبوب در بین نژاد های مختلف سگ می باشد. سگ ژرمن شپرد جزو یکی از سگ های پرطرفدار در آمریکا است.

ژرمن شپردها رو می‌توانیم به دو نوع

ژرمن کار

و شولاین تقسیم کنیم.

همچنین اخیرا ژرمن کینگ هم به این دسته بندی اضافه شده.

 سگ‌های ژرمن شپرد تا چند سال پیش به رنگ‌ های مشکی و قهوه‌ای بودن اما امروزه در این نژاد رنگ سفید هم وجود داره.

سگ ژرمن شپرد

جالب است بدانید که سگ ژرمن بلک گران بهاتر و کم پیداتر از ژرمن استاندارد است.

آقای Corporal Lee Duncan از اولین پرورش دهندگان ژرمن شپرد بود.

بعد از شرکت کردن در مسابقه Rin Tin Tin سگش در مسابقه درخشید و سپس در هفته های بعد حدود ۱۰۰ هزار نامه از سرتاسر آمریکا راجع به نوع و نژاد سگ ژرمن دریافت کرد.

بعد از این مسابقه سگ ژرمن شپرد علاوه بر اینکه جزو سگ های استار و محبوب در سینما آمریکا محسوب می شد ، در وظایفی همانند ، سگ نابینایان ، سگ پلیس ، سگ نگهبانو..  مورد استفاده قرار می گرفت.

سگ ژرمن شپرد نقش قهرمان ملی آمریکا را دارد.

این سگ توسط پلیس و امداد نجات زیاد به کاربرده می شود زیرا توانایی یافتن اشیاء گم یا قایم شده را دارد. در ۱۱ سپتامبر یکی از سگ هایی که توانستند جان بسیار از افراد را نجات دهد سگ ژرمن شپرد بود.

ژرمن شپرد اصیل یک سگ بینظیر با خصوصیات فوق العاده می باشد . داشتن این سگ آرزوی خیلی از آدم ها است. اما باید یادآوری کنم که این سگ برای هر کسی مناسب نیست. نگهداری از چنین سگ قدرتمند و فعالی برای هر کسی مقدور نمی باشد.

 

مشخصات سگ ژرمن شپرد اصیل

 

محبوبیت

#2 : 2017
#2 : 2016
#2 : 2015
نامژرمن شپرد | German Shepherd

اسم های دیگر

Alsatian (UK), Alsatian wolf dog (UK), Berger Allemand, Deutscher Schäferhund, Schäferhund
ملیتآلمان

گروه بندی

Herding (AKC:1908 , UKC)

اندازه

متوسط تا بزرگ

نوع

بدون تداخلات ژنتیکی | Purebred

طول عمر

10 – 13 سال

خصوصیات

آگاه
با اعتماد به نفس
شجاع
کنجکاو
باهوش
وفادار
مطیع
مراقب , نگهبان

ارتفاع

جنس نر : 60 تا 65 سانتی متر
جنس ماده : 55 تا 60 سانتی متر

وزن

جنس نر : 30 تا 40 کیلو
جنس ماده : 22 تا 32 کیلوگرم

رنگ

سیاه
سیاه و قهوهای مایل به زرد
سیاه و نقره ای
سیاه و قرمز

تعداد بچه

6 – 10 توله سگ

قیمت

میانگین 800$ – 2000$ دلار

مشخصات سگ ژرمن شپرد اصیل

مشخصات سگ ژرمن شپرد اصیل

خصوصیات و خلق و خو سگ ژرمن شپرد

 

قدرت کنترل خود
مناسب برای آپارتمان

سگ ژرمن شپرد می تواند داخل آپارتمان زندگی کند ولی این سگ در داخل محیط خانه فعال نیست. بهترین مکان برای نگهداری و زندگی ژرمن شپرد داشتن یک حیاط بزرگ است.

پارس کردن
تعداد پارس کردن

گهگاهی

سازگاری با گربه

سگ ژرمن شپرد زمانی می تواند که با گربه ها و دیگر حیوانات خانگی در صلح زندگی کند که از بچگی آموزش دیده باشد و نزد این حیوانات بزرگ شده یاشد.
اگر شما یگ ژرمن شپرد بزرگ و بالغ خریدید باید احتیاط کنید که این سگ در حالت عادی رابطه خوبی با سگ و گربه های شما نخواهد داشت و نیاز به یک مربی حرفه ای می باشد که آموزش های لارم را برای آن ترتیب ببیند.

سازگاری با بچه

رفتار و عملکرد این سگ نسبت به بچه ها بسیار مهربان و متواضع می باشد. شما باید قبل اینکه اجازه دهید بچه همراه این سگ قرار بگیرد حتما رفتار سگ خود را نسبت به بچه ها بررسی کنید و سپس اجازه دهید که کنار افراد کم سن و سال قرار بگیرد.

سازگاری با دیگر سگ ها

نیاز به فعالیت

ژرمن شپرد یکی ار فعال و پرانرژی ترین نژادهای سگ است که شما می توانید از همراهی با آن لذت ببرید. این سگ عاشق باری کردن با توپ و با صاحبش است.
برای اینکه سگ شما روز لذت بخش و آرامی داشته باشد حتما باید در برنامع روزانه خود زمانی را برای بازی ورزش و پیاده روی با ژرمن شپرد خود قرار دهید در صورتی اکه این سگ در طول روز تحرک کافی را نداشت باشد به احتمال زیاد در آخر روز بسیار عصبانی و مخرب خواهد بود.

نیاز به مراقبت

نیاز به نگهداری متوسط دارد. این سگ دارای پوستی ضخیم و پرمو است که ریزش زیادی دارد. بطوریکه حتی برخی از طرفدارن ژرمن شپرد آن را (german shadder) می خوانند که به معنی ریزش زیاد مو این سگ است.
شما برای اینکه پوست سگتان را تمیز نگه دارید باید حداقل هفتگی یکبار پوست آن را شانه بزنید و اجازه ندهید که موهای زائد آن زیاد شود.

مشکلات سلامتی
این سگ دچار بیماری آلرژی نمی باشد.
هوش و وزیرکی

سگ پلیسی ژرمن شپرد در بررسی جهانی نژاد های سگ بین 200 سگ و 100 نژاد مختلف رتبه سوم را کسب کرد که به منزله زیرکی و باهوش بودن این حیوان می باشد.
رتبه بندی : 3#

بازی کردن
ریزش مو

ریزش مو در این سگ زیاد می باشد و شما برای اینکه شدت این ریزش را کاهش دهید بهتر است که پوست سگتان را با شانه های استیل به صورت دوبار یا یکبار در هفته شانه کنید.

صمیمی بودن با غریبه ها
قدرت یادگیری

آموزش و تربیت سگ آلمانی ژرمن بسیار آسان و لذت بخش است.
این سگ دوست دارد که حرف و دستورات مربی خویش را اطاعت کرده و از آن پیروی کند.
شما با تلاش کمی میتوانید که یک سگ مطیع داشته باشید.

قابلیت سگ تماشاچی

این سگ جزو یکی از بهترین سگ های نگهبان به شما میرود، دوبرمن بسیار شجاع و بی ترس است و شما را از وقوع هرنوع حادثه ای آگاه خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که افراد ناشناس وارد خانه شما شود.

 

نکاتی که باید قبل از خرید سگ ژرمن شپرد بدانید

نگهداران و پرورش دهندگان سگ ژرمن شپرد باید آدم های بسیار اکتیو و فعالی باشند و آدم های قدرتمند و زرنگی باشند. نگهداری ژرمن شپرد در خانه و اجازه ندادن به آن برای کاوش و فعالیت می تواند آن را افسرده کند یا اینکه اون به کارهایی دست بزند که چندان مطابق میل شما نباشد.

 

سگ پلیسی ژرمن شپرد به عنوان سگ تماشاچی

در خانه ها و برخی ادارات و کارخانه جات به کار می رود. سگ تماشاچی ، سگ نگهبان نیست. این سگ فقط می تواند که صاحب خانه را از ورود افراد به آن حریم آگاه کند.

اگر شما خواهان خرید سگ ژرمن شپرد هستید بهتر است شما را آگاه کنم که سگ ژرمن اصیل در دو نوع متفاوت می تواند در بازار وجود داشته باشد.

اغلب بخاطر اینکه سگ آمریکایی ها این سگ را برای کارهای خانگی و نمایشی استفاده می کنند ، آنها ژرمن شپرد را زمانی که توله است خریداری می کنند.

آمریکایی ها توله را طبق میل خودشان پرورش می دهند و در بزرگی بین ژرمن شپرد آلمانی و آمریکایی تفاوت های بارزی وجود دارد ، برخی از توانایی ها و برخی از خصوصیات رفتاری این سگ ها از هم متمایز است.

ولی با بیان این که ژرمن شپرد آلمانی به دلیل اینکه کاملا اصیل و طبیعی است ، بسیار مناسب تر از نژاد آمریکایی ژرمن است.

از طرفی در قدیم مردم آلمان این سگ را برای تسهیل در انجام فعالیت های روزمره خود پرورش دادند و نژاد این سگ به خاطر کاری بودن آن بسیار جان سخت و قدرتمند است. فعالیت و انرژی این سگ بسیار بسیار زیاد است و نمی تواند کل روز را بدون فعالیت باشد.

 

مشخصات سگ ژرمن شپرد اصیل

حقایقی جالب در مورد سگ ژرمن شپرد

اگر شما یک فردی هستید که اغلب از خانه دور هستید و زمان کافی برای رسیدگی به سگ را ندارید ، ژرمن شپرد برای شما مناسب نمی باشد.

سگ ژرمن شپرد یک حیوان باهوش و فعال است ، شما که قصد نگهداری این حیوان را دارید باید حتما در نظر داشته باشید که روی فعالیت فیزیکی این حیوان و همچنین روی فعالیت های ذهنی ژرمن شپرد زمان بگذارید.

اگر شما دوست دارید که سگ ژرمن شپرد شما یک سگ اجتماعی باشد و با همه مهربان باشد باید شما توله این سگ را تهیه کنید و آن را طبق آموزش های اولیه توله سگ پرورش بدهید و آن را در اجتماع و بین دیگر حیوانات قرار دهید تا از بچگی به صورت یک سگ اجتماعی پرورش یابد.

موهای بدن این سگ ریزش زیادی دارند، بخاطر همین باید چندین بار در هفته موهاشو شانه بزنید و با وکیوم یا جاروبرقی موهای جدا شده را از روی پوست آن بردارید.

ساخت یک خانه و یا یک قفس برای نگهداری توله سگ ژرمن شپرد بسیار مهم است. زیرا این اتفاق باعث می شود که آنها وقتی در خانه خود قرار میگیرند احساس آرامش کنند.

سگ ژرمن شپرد یک سگ تماشاچی بسیار شاد است.

شما هرگز نباید این سگ را یه زنجیر ببندید و به عنوان سگ نگهبان از آن استفاده کنید ، زیرا در این حالت ژرمن شپرد بسیار عصبانی می شود و ممکن است که آسیبی به اطرافیان وارد کند. بهتر است که این سگ را در حیاط خانه آزاد رها کنید.

دقت داشته باشید که توله سگ را از هرکسی نخرید، از سالم بودن سگ و داشتن کارت سلامت آگاهی داشته باشید.

 

نگهداری و مراقبت از سگ ژرمن شپرد اصیل

زمانی که شما این سگ را خریداری کردید باید ، تنبلی را کنار بگذارید و آماده این باشید که همراه سگ ژرمن شپرد شما هم فعالیت داشته باشید و ورزش کنید. اگر این سگ را به سر خود رها کنید خواهید دید که فجایع بزرگی به بار می آورد.

این سگ در بیکاری می تواند کارهای شبیه به جویدن، حفر کردن و ضربه زدن انجام دهد.

شما باید هم تمرینات فیزیکی ( ورزش ، پریدن ، دویدن ، پیاده روی )

و هم تمرینات ذهنی ( یاد دادن بعضی کارها و بازی های هوشی ) را با ژرمن شپرد کار کنید.

ژرمن شپرد بسیار پارس می کند. یکی از تمرینات ذهنی که شما هر روز باید با آن کار کنید این است که هر روز باید به آن کلمه ” آرام ” را یاد بدید تا هنگام دیدن افراد نا آشنا به آن ها پارس نکند.

سگ ژرمن اصیل عادت به جویدن دارد و دوست دارد اغلب چیزی را بجود ، باید دقت داشته باشیم که دندان های این سگ بسیار محکم است و می تواند مواد بسیاری بجود ، در این میان باید همیشه حواسمان به آنها باشد که موادی را که ممکن است به دندان های آن ها آسیب بزند را نجوند.

برای این کار شما می توانید اسباب بازی های را که مخصوص برای این کار است و در شکل استخوان است را تهیه کنید تا خیالتان راحت شود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه