قرص کاپتوپریل 25 + عوارض و موارد مصرف قرص کاپتوپریل

تاريخ : 30 دی

قبل از مصرف قرص کاپتوپریل بهتره راجع به عوارض و مقدار مصرف و حساسیت های در مورد این دارو آگاهی کامل داشته باشید. مطلب زیر اطلاعات کاملی از قرص کاپتوپریل ۲۵ + عوارض و موارد مصرف قرص کاپتوپریل می باشد.با ما همراه باشید.

قرص کاپتوپریل ۲۵ + عوارض و موارد مصرف قرص کاپتوپریل

قرص کاپتوپریل 25 + عوارض و موارد مصرف قرص کاپتوپریل, پورتال خبری فرهنگی گهر

موارد و عوارض قرص کاپتوپریل

کاپتوپریل برای درمان فشار خون بالا (پرفشاری خون) استفاده می‌شود. کاهش فشار خون بالا باعث جلوگیری از سکته مغزی، حملات قلبی و کلیه می‌شود. همچنین برای درمان نارسایی قلبی، محافظت از کلیه‌ها از آسیب به دلیل دیابت و بهبود بقا پس از حمله قلبی استفاده می‌شود.
کاپتوپریل یک مهار کننده ACE است و با شل کردن عروق خونی عمل می‌کند بنابراین خون می‌تواند به راحتی جریان یابد.

قرص کاپتوپریل 25 + عوارض و موارد مصرف قرص کاپتوپریل, پورتال خبری فرهنگی گهر

نحوه مصرف قرص کاپتوپریل ۲۵

این دارو را به صورت خوراکی با معده خالی (حداقل ۱ ساعت قبل از غذا) طبق دستور پزشک خود، معمولاً دو تا سه بار در روز، مصرف کنید.
دوز براساس وضعیت پزشکی و پاسخ به درمان شما تعیین می‌گردد.
از این دارو به طور مرتب استفاده کنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید. به منظور کمک برای یادآوری، هر روز آن را در زمان مشخص مصرف کنید. مهم است که مصرف این دارو را ادامه دهید حتی اگر احساس خوبی داشته باشید. اکثر افراد مبتلا به فشار خون بالا احساس بیماری نمی‌کنند.
برای درمان فشار خون بالا، ممکن است ۲ هفته طول بکشد تا متوجه تأثیر این دارو شوید. برای درمان نارسایی قلبی، ممکن است چندین هفته تا چندین ماه طول بکشد تا متوجه فواید این دارو شوید. اگر وضعیت شما بهبود نیافت و یا بدتر شد (به عنوان مثال اگر فشار خون شما بالا باقی ماند و یا افزایش یافت)، به پزشک خود اطلاع دهید.

قرص کاپتوپریل 25 + عوارض و موارد مصرف قرص کاپتوپریل, پورتال خبری فرهنگی گهر

عوارض جانبی  قرص کاپتوپریل 

با مصرف این دارو سرگیجه، احساس سبکی سر و یا از دست دادن حس چشایی ممکن است تا زمانی که دارو با بدن شما سازگار شود، رخ دهد. سرفه خشک نیز ممکن است رخ دهد. اگر هر کدام از این موارد ادامه پیدا کرد یا بدتر شد، فوراً به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.
اگر هر کدام از این موارد بعید، اما جدی وجود داشته باشد، بلافاصله به پزشک اطلاع دهید: سردرد، ضربان قلب سریع، علائم بالا بودن پتاسیم خون (مانند ضعف عضلانی، ضربان قلب آهسته / نامنظم)، علائم عفونت (مانند تب، لرز، گلو درد مداوم)، ادرار ابری شکل.

قرص کاپتوپریل 25 + عوارض و موارد مصرف قرص کاپتوپریل, پورتال خبری فرهنگی گهر

موارد احتیاط  قرص کاپتوپریل 

قبل از مصرف کاپتوپریل، یا به سایر مهار کننده‌های ACE (مانند لیزینوپریل) حساسیت دارویی دارید؛ یا اگر آلرژی دیگری دارید، با پزشک خود در میان بگذارید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعالی باشد که می‌توانند واکنش‌های آلرژیک و سایر مشکلات ایجاد کنند. برای جزئیات بیشتر باداروساز خود مشورت کنید.
قبل از استفاده از این دارو، پزشک یا داروساز خود را از سابقه پزشکی خود مطلع نمایید، به ویژه: سابقه واکنش‌های آلرژیک شامل تورم در صورت / لب / زبان / گلو (آنژیوادم)، جراحی‌های فیلتر کردن خون (مانند آفرزیس LDL، دیالیز)، بیماری کلاژن عروقی (مانند لوپوس، اسکلرودرمی)، سطح بالای پتاسیم در خون.
سالمندان ممکن است نسبت به عوارض جانبی این دارو حساسیت بیشتری داشته باشند، از جمله سرگیجه و افزایش سطح پتاسیم.
این دارو برای بارداری توصیه نمی‌شود. این دارو ممکن است به جنین آسیب برساند. برای جزئیات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.
این دارو به شیر مادر منتقل می‌شود اما بعید است که به شیرخوار آسیب برساند. قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي