فهرست وسایل خواب در سفر و کمپ

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 1 تیر

یکی از مهمترین وسایلی که در سفر و مسافرت و کمپینگ موردنیاز است، وسایل خواب می باشد. برای خواب سفر و کمپ وسایل زیادی وجود دارد. برای آشنایی با وسایل خواب در سفر و کمپ این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد وسایل خواب و لوازم کمپینگ و لوازم سفر و لوازم خواب در مسافرت می خوانید.

فهرست وسایل خواب در سفر و کمپ

فهرست وسایل خواب در سفر و کمپ, پورتال خبری فرهنگی گهر

وسایل خواب در سفر

سفرهای دسته‌جمعی و خانوادگی یکی از بهترین‌ کارها و راهی بسیار خوب برای گذران وقت با خانواده و دوستان است. سفر کردن و به ویژه سفر به مناطق غیرشهری مستلزم همراه داشتن وسایل مخصوص سفر و کمپ است. در میان لوازم کمپینگ، وسایل موردنیاز خواب در سفر و کمپ از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

لوازم مورد نیاز خواب در سفر و کمپ: چادر مسافرتی

چادر در سفر به مناطق غیر مسکونی بهترین سرپناهی است که می‌توانید داشته باشید. چادرها به دو نوع تقسیم می‌شوند. نوع اول چادرهایی هستند که برای بر پا کردن آن‌ها نیاز است ابتدا چادر را روی زمین پهن کرده و سپس ستون‌های آن‌ را که غالبا از جنس آلومینیوم یا فایبرگلاس هستند رد کنید. شاید در نگاه اول این کار سخت به نظر بیاید ولی بعد از چند بار تکرار شما هم بدون شک در این کار حرفه‌ای خواهید شد. این‌ چادرها زمان قرار گرفتن در کیف مخصوص ظاهری شبیه یک ساک مکعب مستطیل پیدا می‌کنند. به همین دلیل می‌توان به سادگی آن‌ها را داخل صندوق خودرو یا کنار کوله‌پشتی جای داد. نوع دیگر چادرهایی هستند که در حالت بسته به یک دایره شباهت دارند. برای نصب این نوع چادرها کافی است آن‌ها را از داخل کاورشان بیرون بیاورید. این چادرها در حالت باز به دلیل ساختار فنری مانند ستون‌هایشان به سرعت بر پا می‌شوند. این چادرها با این که برپا کردن ساده‌ای دارند ولی جمع کردن آن‌ها کار چندان ساده‌ای نیست و کمی دردسر دارد. همچنین این چادرها را در حالت بسته به دلیل شکل دایره‌ای که دارند نمی‌توان به کوله‌پشتی متصل کرد و داخل خودرو هم فضای نامناسبی را اشغال می‌کنند. نوع دیگری از چادر هم وجود دارد که باز و بسته کردن آن‌ها به صورت مکانیکی است. البته این چادرها قیمت بسیار بالاتری هم دارند. یکی از نکاتی که باید در زمان خرید چادر به آن دقت کرد، ابعاد است که بر اساس آن می‌توان محاسبه کرد چند نفر می‌توانند در چادر بخوابند. لازم به ذکر است اشاره به تعداد نفرات در نام در بعضی چادرها، به تعداد افرادی که می‌توانند در داخل آن بنشینند ربط دارد و شما باید تعداد نفراتی که می‌توانند در داخل آن بخوابند را در نظر بگیرید.

لوازم مورد نیاز خواب در سفر و کمپ: زیرانداز

زیرانداز وسیله‌ای است که از کثیف شدن، خیس شدن و حتی انتقال گرما و سرما جلوگیری می‌کند. زیراندازها با توجه به ساختار و جنسشان می‌توانند کاربردهای متفاوتی داشته باشند. برای مثال برخی زیراندازها ضخامت بسیار کمی دارند ولی ضدآب هستند. از این زیراندازها می‌توان در زیر زیرانداز اصلی یا چادر برای جلوگیری از نفوذ رطوبت استفاده کرد. به خاطر داشته باشید هر قدر هم که چادر و کیسه خواب شما عالی باشد، باز هم یک لایه زیرانداز نازک می‌تواند در سرما و باران برای شما معجزه کند. بهتر است همواره در زیر چادر از یک زیرانداز نازک ولی ضدآب استفاده کنید تا هم سرمای کمتری به داخل چادر راه یابد و هم رطوبت از کف وارد چادر نشود. دیگر گروه زیرانداز که به زیراندازهای فومی مشهور هستند، برای راحتی شما ساخته شده‌اند. در واقع ساختاری فومی و نرم این زیراندازها باعث می‌شود تا شما در زمان نشستن بر روی سطوح سخت، راحتی بیشتری داشته باشید. این زیراندازها همچنین یکی از بهترین گزینه‌ها برای زیر کیسه خواب هستند تا شما خواب بهتری داشته باشید.

لوازم مورد نیاز خواب در سفر و کمپ: پتوهای مسافرتی

این پتو‌ها بسیار سبک و کم حجم هستند و فضای کمی را اشغال می‌کنند. معمولا پتوهای مسافرتی از الیاف مصنوعی تولید شده و پرز می‌دهند. عمر کوتاهی نیز دارند، اما گزینه بسیار مناسبی برای سفر به شمار می‌آیند. پتوهای مسافرتی معمولا قیمت ارزانی دارند.

لوازم مورد نیاز خواب در سفر و کمپ: کیسه خواب

کیسه خواب تا حدودی می‌تواند نقش تخت‌خواب گرم و راحت شما را در زمان سفر ایفا کند. به یاد داشته باشید که داشتن یک کیسه خواب عادی فضای بسیار کمتری از لحاف و تشک در خودروی شما اشغال می‌کند و همراه داشتن آن در زمان سفر بسیار منطقی‌تر است. کیسه خواب‌ها بر اساس عایقی که دارند به دو دسته الیاف و پر تقسیم می‌شوند. به صورت کلی کیسه خواب پر از الیاف گرم‌تر است. ولی این نوع معمولا قیمت بالاتری دارد و نیازمند نگهداری بیشتری است. یکی از نکاتی که باید در زمان خرید کیسه خواب به آن توجه داشت، دمای مناسب برای استفاده (Comfort) است. برای مثال کیسه خوابی که دمای مناسب برای استفاده از آن منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد باشد برای استفاده در فصل بهار و تابستان گزینه‌ی مناسبی نخواهد بود. فارغ از ساختار کیسه خواب، همان‌طور که گفته شد، در هوای خنک وجود یک زیرانداز، حتی یک زیرانداز ساده‌ی فومی، می‌تواند به شما برای بهتر خوابیدن در داخل چادر کمک کند. پس به خاطر داشته باشید اگر نیازی به یک کیسه خواب حرفه‌ای نداشتید، می‌توانید با خرید یک کیسه خواب معمولی و یک زیرانداز، خواب‌ راحت‌تری برای خود ایجاد کنید.

لوازم مورد نیاز خواب در سفر و کمپ: بالش مسافرتی بولرست

یکی از کاربردی ترین تجهزات سفر، بالش مسافرتی است که انواع مختلفی از آن تا حالا ارائه شده اند که شاید هیچ کدام به اندازه ی بالش مسافرتی بولرست راحت نباشند. برای آشنا شدن با این بالش مسافرتی و ویژگی های آن همراه الی گشت باشید:

با برنامه GlassWire مصرف اینترنت خود را مدیریت کنید

بالش مسافرتی بولرست (Bullrest) نوعی بالش مخصوص سفر با اندازه ی کوچک و کاملا مناسب برای حمل است که به طرز قابل توجهی باعث راحتی و آسایش بیشتر مسافران می شود. یکی از ویژگی های خاص این بالش این است که در آن از مموری فوم استفاده شده است که باعث می شود تا بالش بتواند به راحتی قالب گردن شخص شود.

در مرکز این بالش، یک روزنه برای جابه جایی هوا وجود دارد. بولرست رنگ های متنوعی دارد و در رنگ های آبی، سبز و نارنجی تولید می شود و مزیت بسیار بزرگی که دارد این است که جدای از فراهم کردن راحتی بیش از اندزه، هم کوچک و جمع است و هم دست و پا گیر نیست.

محافظ مقاومی که در این بالش طراحی و جاسازی شده است، باعث می شود تا سایز آن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند و علاوه بر این، راحتی بالش های دیگر را هم حفظ کند.

بولرست و طراحی ارگونومیک

بالش های سفری دیگری که تا حالا طراحی شده اند، یک اشکال بزرگ  دارند و آن هم این است که سر را به جلو فشار می دهند که این امر در دراز مدت می تواند باعث آسیب به سر و گردن و به خصوص مهره های گردن شود. بالش بولرست به دلیل نوع طراحی ارگونومیکی که دارد، سر را در حالت مناسبی قرار می دهد و از وارد شدن فشارهای اضافی به آن جلوگیری می کند.

بولرست با بقیه فرق دارد

جدای از طراحی و سایز و مزایای دیگر، حتی کارکرد بولرست هم با بقیه فرق دارد. بالش های مسافرتی قدیمی تر جدای از اینکه سنگین ترند، به سادگی از وسط خم می شوند و می توان آن ها را تا کرد. این موضوع به مرور زمان باعث غیر قابل استفاده شدن بالش می شود و باعث می شود تا از هم بپاشد. اما در بولرست، مموری فوم به کار رفته در آن باعث می شود تا بتوان آن را به اندازه ی سر تغییر سایز داد که این موضوع هم باعث می شود تا مهره های گردن حالت مناسبی اشته باشند و از سر و پس سر محافظت شود.

طراحی بولرست

بالش مسافرتی بولر ست از آن دسته نجهیزات سفر قابل شستشو است و می توان آن را به راحتی یا یک دستمال نم دار و صابون تمیز کرد. اندازه ی این بالش ۱۲۷ × ۱۲۱ × ۱۸۳ میلی‌متر  است و ۱۹۳ گرم وزن دارد.

لوازم مورد نیاز خواب در سفر و کمپ: چراغ قوه

شاید در محیط‌های خارج شهری چراغ قوه‌ها هنگام شب تنها منبع نور شما باشند. در زمان سفر با خودرو، بدون شک نور چراغ خودروی شما بیشتر از اکثر چراغ قوه‌ها خواهد بود ولی روشن گذاشتن چراغ خودرو برای زمان طولانی راه حل مناسبی برای گذران شب در طبیعت نیست. در زمان خرید چراغ قوه بهتر است به طراحی و کارکرد آن دقت کنید. برای مثال چراغ قوه‌های دستی و پیشانی برای پیاده‌روی شبانه و انجام کارهای گوناگون در شب انتخاب خوبی هستند، ولی برای روشن کردن داخل چادر گزینه خوبی نخواهند بود. چراغ‌های فانوسی و آویزی هم برای روشن کردن یک محیط مشخص مانند سفره غذا یا داخل چادر گزینه خوبی خواهند بود، ولی در زمان حرکت کردن کارآمد نیستند. همچنین بهتر است در زمان همراه داشتن چراغ‌‌ قوه به نوع باتری آن توجه داشته باشید تا در صورت نیاز باتری زاپاس مناسب همراهتان باشد. بد نیست بدانید که برخی چراغ قوه‌ها باتری داخلی دارند و برای شارژ حتما باید به پریز برق شهری وصل شوند.

لوازم مورد نیاز خواب در سفر و کمپ: صندلی سفری

شاید نشستن روی زمین برای برخی از افراد راحت نباشد. برای این افراد داشتن یک صندلی سفری مناسب الزامی است. تقریبا تمام صندلی‌های سفری ساختار تاشو دارند تا در حالت بسته حجم و فضای کمتری را اشغال کنند. برخی از این صندلی‌ها پشتی هم دارند و به همین دلیل راحت‌تر هستند. البته این نوع صندلی‌ها وزن و حجم بیشتری دارند و جای بیشتری اشغال می‌کنند. در زمان خرید صندلی بهتر است به ابعاد آن توجه ویژه‌ای داشته باشید تا با یک صندلی بیش از حد کوچک یا خیلی بزرگ مواجه نشوید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي