علت چاق شدن زنان بعد از ازدواج

برخی از خانم ها بلافاصله پس از ازدواج به دلایل تغییرات هورمونی ، مصرف قرص های ضدبارداری و … اضافه وزن پیدا می کنند که برای برخی افراد بسیار آزاد دهنده است. در ادامه این مطلب ، مقاله ای در رابطه با چاق شدن زنان بعد از ازدواج را برای شما کاربران گرامی شرح داده ایم.

علت چاق شدن زنان بعد از ازدواج

علت چاق شدن زنان بعد از ازدواج, پورتال خبری فرهنگی گهر

تغییرات هورمونی

وقتی یک زن وارد زندگی زناشویی می شود تغییرات هورمونی زیادی در بدنش به وجود می آید که در مجموع به افزایش اشتها و در نهایت چاقی منجر می شود.

کمبود خواب

بعد از ازدواج، زمان و الگوی خواب زنان تغییر می کند. در بسیاری از موارد خانم ها دچار کمبود خواب می شوند و این کمبود خواب مهم ترین عامل افزایش وزن در بسیاری از آن هاست.

تغییرات جسمی و روحی

پزشکان و کارشناسان تغذیه می گویند زنان بعد از ازدواج وارد روابط فیزیکی و عاطفی تازه ای می شوند و بر این اساس، جسم و ذهن شان  دچار تغییرات زیادی می شود. این شرایط جدید، مسئول تغییراتی است که ما در ظاهر آن ها به صورت چربی بدنی می بینیم.

سن

امروزه با افزایش سن ازدواج، بسیاری از زنان در سنین بین ۲۸ تا ۳۰ سال زندگی زناشویی خود را آغاز می کنند. مطالعات نشان داده است بعد از ۳۰ سالگی، سرعت سوخت و ساز در بدن کاهش می یابد و همین موضوع، یکی از عوامل افزایش وزن است.

بارداری

بسیاری از زوج ها در یکی دوسال اول زندگی دارای فرزند می شوند. مادر شدن، زنان را دچار تغییرات فیزیکی زیادی می کند. افزون بر این، تولد فرزند، برنامه زندگی آن ها را به میزان زیادی تغییر می دهد. این شرایط به طور طبیعی افزایش وزن را به دنبال دارد.

استرس

ازدواج و تطابق با شرایط جدیدی که ایجاد می کند، یکی از مشکل ترین کارها برای هر زنی است. استرسی که  قرار گرفتن در محیط جدید ایجاد می کند زنان را به سمت غذا خوردن بیشتر سوق می دهد و به طور طبیعی به افزایش وزن منجر می شود.

مصرف قرص های ضد بارداری

مصرف قرص های هورمونی ضد بارداری هم در افزایش وزن زنان بی تاثیر نیست. هرچند این افزایش وزن زیاد قابل توجه نیست، اما مصرف آن ها را می توان مسئول ۲تا ۳ کیلوگرم افزایش وزن زنان دانست. به جای استفاده از قرص های ضدبارداری از کاندوم استفاده کنید.

بهترین راه جلوگیری از بارداری را در این بخش بخوانید

 حس امنیت

براساس مطالعاتی که نتایج آن ها در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، عشق و شادی و امنیتی که زنان بعد از ازدواج در کنار همسرانشان احساس می کنند، به احتمال زیاد به افزایش وزن آن ها منجر می شود.

 چگونه از این افزایش وزن جلوگیری کنیم؟

شاید بتوان بعضی از عوامل افزایش وزن بعد از ازدواج را غیرقابل اجتناب دانست، اما گام های ساده ای مثل مصرف وعده های غذایی سالم و کم کالری، برنامه ریزی برای فعالیت های دو نفره، گنجاندن ورزش به عنوان فعالیت حتمی در برنامه روزمره، خودداری نکردن از خوردن صبحانه، خاموش کردن تلویزیون هنگام صرف غذا و توجه به سلامت بدن و تناسب اندام می تواند به جلوگیری از این افزایش وزن کمک کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي