طرز تهیه دسر ترکیه ای کونفه کادایف (دسر کنافه) + آموزش تصویری

دسر کونفه کادایف یک دسر ترکیه ای بسیار معروف و خوشمزه است که مواد اصلی آن کاداییف و پنیر لبنه است. کونفه کاداییف دسری بسیار شیک برای پذیرایی از مهمانان شما می باشد که در ادامه طرز تهیه + آموزش این دسر را برای شما کاربران عزیز تهیه کرده ایم.

طرز تهیه دسر ترکیه ای کونفه کادایف (دسر کنافه) + آموزش تصویری

طرز تهیه دسر ترکیه ای کونفه کادایف (دسر کنافه) + آموزش تصویری

مواد لازم کونفه کادایف ( کنافه کادایف)

کره :  ۳۰۰ گرم

پسته خرد شده :  ۶ ق غذا خوری

گردوی خردشده :  ۴ ق غ

پنیر لبنه : ۲۰۰ گرم

پودر نارگیل : ۴ ق غ

رشته کادایف :   ۲ بسته

مواد لازم برای شربت :

آب : ۲ لیوان

شکر :  ۲ لیوان

گلاب : ۵ ق غ

طرز تهیه شربت کونفه کادایف :

شربت کونفه کاداییف اول شربت کونفه رو آماده می کنیم . آب و شکر رو در قابلمه می ریزیم به جوش که اومد گلاب رو اضافه کرده و می گذاریم نیم ساعت با حرارت ملایم بجوشه و کمی غلیظ شه و کنار بگذارید تا سرد شود.

طرز تهیه کونفه کادایف پنیری :

طرز تهیه دسر ترکیه ای کونفه کادایف (دسر کنافه) + آموزش تصویری

رشته کادایف رو به تکه های کوچک برش بدید و کره آب شده رو بهش اضافه کنید ( ۱ ق از کره رو برای چرب کردن ظرف کنار بگذارید ) وخوب رشته ها رو به کره آغشته کنید .

ظرف نچسبی رو با ۱ ق کره ای که کنار گذاشته بودید خوب چرب کنید و نصف رشته رو به طور یکنواخت ته ظرف بچینید سعی کنید فضای خالی بینشون نباشه و فشرده بچینید تا مواد از لابلای آن بیرون نریزه.

حالا پنیر رو به طور یکنواخت روی رشته ها پخش کنید طوری که یک لایه کامل روی رشته ها پوشیده شود و سپس پودر نارگیل و پسته و گردو رو روی آن بپاشید و بقیه رشته ها رو روش بریزید و با کف دست بهش فشار وارد کنید .

و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت قرار دهید و در آخر کمی گریل رو روشن کنید تا روش هم طلایی شه .

از فر که خارج کردید شربت رو روش ریخته و اجازه دهید کمی به خورد آن برود و روش پودر پسته بپاشید و داغ سرو کنید با یه استکان چایی نوش جان کنید.

آموزش تصویری طرز تهیه کونفه یا کنافه کادایف

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه