سبک زندگی کوئوکا ، حیوان خوش خنده

تاريخ : 8 مهر

کوئوکا یکی از حیواناتی است که جزو دسته کیسه داران می باشد. این حیوان چون همیشه لبخند دارد به حیوان خوش خنده معروف شده است. کوئوکا دارای سبک زندگی مخصوص خود است. برای آشنایی با سبک زندگی کوئوکا این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد ویژگی های کوئوکا و تغذیه کوئوکا و انواع کوئوکا می خوانید.

سبک زندگی کوئوکا ، حیوان خوش خنده

سبک زندگی کوئوکا ، حیوان خوش خنده, پورتال خبری فرهنگی گهر

زندگی کوئوکا

کوئوکا نام یک گروه از کیسه داران کوچک است که در استرالیا زندگی می کنند. این حیوانات همیشه لبخند بر لب دارد! کوئوکا ها جز حیواناتی هستند که از انسان نمی ترسند و به خاطر لبخند زیبایشان سوژه عکاسی شده اند. هرچند آنها از خانواده کانگرو ها محسوب می شوند ولی هیچ شباهتی به آنها ندارند و با سایزی اندازه یک گربه خانگی بیشتر وقت خود را در حال استراحت زیر سایه گیاهان سپری می کنند.

طبقه‌بندی علمی کوئوکا

فرمانرو: جانوران

شاخه: طنابداران

رده: پستانداران

فرورده: کیسه‌داران

راسته: کیسه‌داران علف‌خوار

تیره: درازپایان

زیرتیره: درازپاییان

سرده: Setonix

گونه: S. brachyurus

نام علمی: Setonix brachyurus

زندگــی کوئوکا

کوئوکا (Setonix brachyurus) کیسه‌داری از تیره درازپایان است که تنها عضو سرده Setonix از این تیره به شمار می‌رود. این پستاندار جثه‌ای کوچک به اندازه یک گربه خانگی دارد و همچون دیگر اعضای تیره درازپایان، گیاه‌خوار و اغلب شب‌زی است.

توصیف ظاهری کوئوکا

سبک زندگی کوئوکا ، حیوان خوش خنده, پورتال خبری فرهنگی گهر

کوئوکا دارای بدنی گرد و جمع است و پوست بدنش بلند، زبر، و فشرده. رنگ خز آن قهوه‌ای با نقطه‌های قرمز به دور گوش و گونه‌ها است. گوش‌ها به شکل عجیبی کوتاهند و دم قطور آن نیز به همچنین. وزن یک کوئوکای بالغ میان ۵–۲٫۷ کیلوگرم در نرها و ۴–۲٫۷ کیلوگرم است. دودیسی جنسی در جنس‌ها دیده نمی‌شود و نر و ماده همانند هم هستند.

گستره پراکندگی کوئوکا

کوئوکاها را می‌توان در جزایر کوچک نزدیک به کرانه استرالیای غربی، به ویژه جزیره روتنست در نزدیکی پرت یافت. گروه کوچکی از آن‌ها در ناحیه‌ای حفاظت‌شده تو پیپلز بی در کنار کانگوروهای خرگوشی گیلبرت زندگی می‌کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي