سبقت گرفتن لپ تاپ اپل از ایسوس + جدول

⚡⚡⚡

سبقت گرفتن لپ تاپ اپل از ایسوس + جدول

در جدول رده بندی بهترین برندهای لپ تاپ در جهان، اپل توانست از ایسوس این پرچمدار لپ تاپ و نوت بوک سبقت بگیرد. گهر در این بخش جدول رده بندی لپ تاپ های جهان را منتشر می کند.

اپل با سبقت از ایسوس، جایگاه چهارم را در بازار لپ تاپ از آن خود کرد

عرضه‌ی جهانی لپ‌تاپ طی سال ۲۰۱۷ میلادی با رشدی بیش از پیش‌بینی‌ها همراه شده که دلیل عمده‌ی آن افزایش فروش مک‌بوک‌های اپل است.

تبلیغات

آیفون X

بلیط اتوبوس

تبلیغات اینستاگرام

فروش جهانی لپ‌تاپ پارسال از پیش‌بینی تحلیل‌گران بیشتر شد و بخشی از آن مدیون رشد زیاد فروش مک بوک اپل بود.

بر اساس گزارش جدیدی از شرکت تحقیقاتی TrendForce، اپل ۹.۶ درصد از سهم بازار جهانی لپ تاپ در سال ۲۰۱۷ را در اختیار گرفت که بیش‌تر از سهم ۸.۳ درصدی در سال ۲۰۱۶ بود. در نتیجه اپل بر ایسوس غلبه کرد و تبدیل به چهارمین تولید کننده‌ی بزرگ لپ‌تاپ از لحاظ فروش شد. اپل سال ۲۰۱۶ جایگاه پنجم جدول را در اختیار داشت

در این گزارش بر اساس تخمین‌های اولیه درمورد سال ۲۰۱۸ عنوان می‌شود که کمپانی آمریکایی سال ۲۰۱۸ را با ۱۰.۴ درصد از سهم بازار به پایان می‌رساند، یعنی در مقابل رقبای دیگر که رشد کم‌تری دارند، یک درصد رشد می‌کند. TrendForce اعلام کرده که مک بوک پرو آپدیت شده فروش خوبی برای اپل داشته است.

ترندفورس ادعا کرده که فروش جهانی لپ تاپ در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۶۴.۷ میلیون دستگاه بوده که نسبت به سال ۲۰۱۶ با ۲.۱ درصد رشد همراه شده است. این میزان رشد بیش‌تر از رشد ۰.۷ درصدی مورد انتظار همه بود.

اچ‌پی، لنوو و دل در بازار رتبه‌ای بالاتر از اپل را به خود اختصاص داده‌اند. از بین این پیشتازان، تنها اچ‌پی در بازار رشد داشته که رقم آن کمتر از دو درصد گزارش شده است و لنوو و دل خیلی موفق عمل نکرده‌اند.

سبقت گرفتن لپ تاپ اپل از ایسوس + جدول, پورتال خبری فرهنگی گهر

آمار فروش لپ تاپ در چند سال گذشته و پیش‌بینی وضعیت در سال ۲۰۱۸

کو هان تسنگ، تحلیلگر ترندفورس گفت:

بازار جهانی لپ‌تاپ به‌خاطر قراردادهای فروش در آمریکای شمالی و بهبود اقتصادی در منطقه، با سود زیادی همراه بود. سال ۲۰۱۷، پیشتاز بازار، اچ‌پی، رشد قابل توجهی داشت که باعث شد آمار کلی فروش لپ تاپ، فراتر از انتظارات افزایش یابد.

منبع: گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي