دلایل کاهش علاقه مردان نسبت به زنان

تاريخ : 2 مهر

بسیاری از بانوان بعد از مدتی زندگی مشترک از همسرشان مدام گله و شکایت می کنند که چرا نسبت به آنها بی اهمیت و علاقه کمتری پیدا کرده است.

در این مطلب از سایت گهر ، ۶ علت از بین رفتن علاقه مردان نسبت به زنان را برای شما منتشر کرده ایم.

دلایل کاهش علاقه مردان نسبت به زنان, پورتال خبری فرهنگی گهر

در ادامه همراه ما باشید

تعداد زیادی از مراجعین به مراکز مشاوره خانواده، از پایان روابط احساسی‌ یا زناشویی خود از طرف مردها گله‌مند هستند. معمولان این دسته ابراز می‌‌کنند که از نظر آنها همه چیز خوب و بر روال عادی بوده و درک نمی‌‌کنند که چرا همسر یا شریک احساسی‌‌شان به رابطه خاتمه داده است. بر اساس تجربه و دانش مشاوران خانواده، ۶دلیل مهم ممکن است در از دست رفتن علاقه مردان یا کم شدن آن موثر باشند:

۱. شما مدام نیازمند هستید

به اشتباه بسیاری از زنان چنین تصور می‌‌کنند که اگر نشان دهند بدون مرد خود هیچ اند، بیشتر مورد عشق ورزی قرار خواهند گرفت و وابستگی‌ بیشتری ایجاد خواهد شد. همانقدر که مردها به استقلال خود وابسته اند، شما نیز می‌‌بایست مستقل باشید. خود شما اگر احساس کنید کسی‌ مدام احتیاج به توجه، تلفن، پیام یا حضورتان دارد، پس از مدتی‌ کلافه و خسته خواهید شد.

 

۲. مدام به دنبال تاییدیهٔ هستید

زمانی‌ که بدون اعتماد به نفس و از موضع یک قربانی یا فردی ضعیف، با فواصل کم به دنبال شنیدن علاقه یا وفاداری طرف مقابل هستید، برداشت طرف مقابل از شخصیت خودتان را تضعیف می‌‌کنید.

 

۳. نقد و انتقاد مکرر

حتی اگر احساس می‌‌کنید که بهتر و بیشتر می‌‌دانید یا می‌‌فهمید، مدام مورد سرزنش یا انتقاد قرار دادن او به مرور باعث سردی و فاصله خواهد شد.

 

۴. سخت گیر یا خرده گیر هستید

چه در محیط خانه و چه نسبت به مسائل کاری، اجتماعی و اقتصادی، مدام امر و نهی کردن یا به اصطلاح بسیار عامیانه “گیر دادن” بیش از حد، سبب از بین رفتن خط‌ قرمز‌هایی‌ در ذهن مردان می‌‌شود. “چرا لباس‌هارو گذاشتی اونجا؟”، “چرا در کمد رو نبستی؟”، “چرا این ماه انقدر خرج تراشیدی؟”، “چرا این ساعت از کار برمی‌گردی؟” و… بسیاری از این مثال‌ها که ممکن است باعث از بین رفتن وابستگی‌ و خستگی‌ شود.

 

و مشکلاتی که ممکن است خود او داشته باشد:

 

۵. از تعهد یا تکرار می‌‌هراسد

بسیاری از افراد، با وجود تمام علاقه‌ای که به طرف مقابل دارند، به دلیل ترس از متعهد شدن یا تکرار یک زندگی‌ ثابت و درگیر شدن با مسائل زناشویی، از وابستگی‌ فرار می‌‌کنند که همین موضوع سبب می‌‌شود پس از مدتی‌ علاقه‌شان کم و کمتر شود.

 

۶. همچنان در رابطه قبلی‌ اسیر است

یکی‌ از اصلی‌‌ترین علل کم شدن یا از بین رفتن علاقه، درگیر بودن ذهن با معشوق یا رابطه قبلیست، هرچند که ممکن است هیچ ارتباطی‌ با آن فرد نمانده باشد.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي