درمان کیپ شدن و گرفتگی گوش در هواپیما و ماشین

کیپ شدن یا گرفتگی گوش هنگام پرواز با هواپیما و یا زمانی که در خودرو هستید مشکلی آزار دهنده است که خیلی از افراد با آن درگیر هستند.

علت اصلی این مشکل کم و زیاد شدن فشار هوای محیطی است که در آن فرار دارید حال این محیط می توانید درون هواپیما باشد یا خودرو و اتوبوس و …

علت و درمان گرفتگی گوش در هواپیما

درمان کیپ شدن و گرفتگی گوش در هواپیما و ماشین

علت گرفتگی گوشی در هواپیما و ماشین چیست؟

علت این مشکل این است که ، هوایی که داخل گوش و پشت پرده میانی است باید با هوای خارج گوش برابری کند درغیر این صورت ممکن است هوا در این ناحیه کم کم جذب و مایع در گوش میانی جمع شود.در نتیجه بیماردچار«اوتوسروز»  یا گرفتگی گوش می شود.

درمان کیپ شدن گوش

کسانی که دچار اختلال در عملکرد شیپوراستاش و گرفتگی گوش هستند باید هنگام مسافرت با هواپیما ، ماشین و یا کشتی ،  آدامس یا آبنبات به همراه داشته باشند و از آن در طول سفر استفاده کنند چراکه جویدن آدامس و خوردن آبنبات با حرکات کام همراه است و باعث باز شدن شیپوراستاش و تعادل هوا می شود.

پس هنگام مسافرت باید در نظر داشته باشید که می دانید که با این مشکل مواجه می شوید یک خوراکی مثل آدامس استفاده کنید تا دهان شما مدام در حال حرکت باشد.

*اگر از آدامس و آبنبات استفاده نشود، ممکن است فرد دچار علائم حاد اختلال عملکرد شیپوراستاش شود و حتی به پارگی پرده گوش بینجامد.

همه افرادی که به ارتفاعات می‌روند، باید به منظور پیشگیری از اختلال در عملکرد گوش، آبنبات و یا آدامس مصرف کنند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه