درمان خانگی کیست مویی

یکی از مشکلات اغلب آقایان کیست مویی است. این کیست مویی معمولا بین کفل ها ایجاد می شه و به ندرت در نواحی دیگر بدن رخ میدهد، و تنها راه درمان کیست مویی خارج کردن کیست به روش جراحی می باشد. اما ما چند روش خانگی برایتان در نظر گرفتیم که امیدواریم موثر واقع بشود.

درمان خانگی کیست مویی

در پست پیشین اطلاعات مختلفی در خصوص چیستی و چرایی پدید آمدن کیست مویی و همچنین درمان پزشکی و مراقبتهای بعد از آن را مرور کردیم. در این پس می خواهیم به راه حلهای مراقبتی و درمانی برای پیشگیری و کنترل این عارضه در منزل بپردازیم. با ما همراه باشید.

چند روش درمان خانگی کیست مویی

شما می توانید کیست مویی را با درمانهای خانگی برطرف کنید. برای این کار باید خیلی زود دست به کار شوید و در مراحل ابتدایی شکل گیری این کیست آن را شناسایی کنید. نشانه های شکل گیری کیست مویی را در پست قبل مرور کردیم که شامل قرمزی، تورم، درد، احساس گرما در اطراف منطقه ی کیست و خروج ترشحات خفیف با بوی ناخوشایند از محل کیست هستند.

روشهای خانگی کیست مویی

از کمپرس گرم استفاده کنیدکمپرس گرم می تواند درد و تورم را کاهش دهد. استفاده از پارچه ی هوله ای مرطوب و گرم می تواند به نرم شدن کیست کمک کند.

  • دستمال پاکیزه ای را در آب گرم فرو ببرید. آب آن را به خوبی گرفته و دستکم چهار بار در روز، هر بار 10 دقیقه آن را بر روی محل کیست قرار دهید.
  • گیاه بابونه دارای خواص شگفت انگیری در بهبود مشکلات پوستی است. اگر تمایل داشتید می توانید به جای آب تنها از محلولی که نیمی آب و نیمی چای بابونه صاف شده است برای مرطوب کردن دستمال کمپرس گرم استفاده کنید.سرکه ی رقیق شده ی سیب هم به همین روش می تواند برای بهبود وضعیت کیست شما تاثیرگذار باشد. همچنین می توانید در آب پیش از خیساندن دستمال چند قطره روغن زیتون، بادام یا دیگر روغنهای خالص گیاهی بریزید. این کار به نرم شدن پوست ناحیهی کیست کمک می کند.
  • یک راه حل دیگر برای شما این است که چای کیسه ای بابونه را بعد از خیساندن در آب داغ به صورت موضعی روی محل کیست قرار دهید. به عبارتی از کیسه ی چای بابونه برای کمپرس گرم استفاده کنید.

درمان سنتی کیست مویی

      از روغنهای گیاهی بر روی موضع کیست برای کاهش احتمال عفونت و التیام تورم استفاده کنید. روغن درخت          چای و روغن زردچوبه گزینه های خوبی برای این کار هستند. امروزه خواص بسیاری از این روغنها برای درمان آکنه، کیست و        سایر مشکلات پوستی در مطالعات علمی به اثبات رسیده است.

  • روغنهای درخت چای، روغن زردچوبه، روغن سیر و روغن زیتون و همچنین روغن کرچک معمولا بعنوان یک عامل ضد التهاب برای تسکین کیست استفاده می شوند و می توانند در سرعت بخشیدن به بهبودی کیست نقش مثبتی داشته باشند.
  • این روغنها را می توانید به صورت مستقیم با استفاده از پنبه پاکیزه روی محل کیست بمالید و همچنین می توانید به صورت محلولی با نسبت 3 واحد روغن مورد نظر و 7 واحد روغن کرچک از آنها به صورت موضعی استفاده کنید.
  • می توانید روزی چهار مرتبه این کار را انجام دهید و پس از آن روی محل کیست را با پانسمانی پاکیزه بپوشانید. اگر در مدت زمان دو هفته این درمانها تاثیرگذار نبود به پزشک مراجعه کنید.

       از مواد خشک کننده استفاده کنید. استفاده موضعی از سرکه ی سیب می تواند علاوه بر خواص ضد میکروبی ای که           دارد به خشک شدن محتویات کیست کمک کند.

  • اگر پوست شما نسبت به سرکه حساسیت نشان داد می توانید سرکه سیب را پیش از استفاده ی موضعی با آب رقیق کنید.
  • از پنبه ی پاکیزه برای این کار استفاده کنید.

        ریشه ی گیاه باباآدم خشک شده می تواند پروتیئنهای کیست را از بین برده و آن را خشک کند. این گیاه دارای خواص            قابل توجهی در درمان مشکلات پوستی است.

برای استفاده از آن نصف قاشق چایخوری ریشه ی خشک شده ی گیاه باباآدم را با یک قاشق غذاخوری عسل          مخلوط کرده و روی محل کیست قرار دهید. عسل دارای خواص ضد میکروبی است و همچنین کمک می کند که                محتویات کیست از آن خارج شود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه