خواص بی نظیر سیر خام

تاريخ : 3 مرداد

سیر برخلاف بوی بدی که بعد از استفاده دارد خواص بی نظیر و شگفت انگیزی را در خود گنجانده است در ادامه با خواص سیر خام بیشتر آشنا می شوید

خواص بی نظیر سیر خام, پورتال خبری فرهنگی گهر

سیر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی، ضد قارچ و ضد ویروس قوی است. سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، و ژرمانیوم و مقدار کمی روی و ویتامین‌های B1، B2 و B3 است که موجب بهبود سلامتی می‌شوند می‌باشد.همانطورکه بارها شنیده اید،سیریکی از شگفت انگیزترین گیاهان دارویی است که می تواند برای درمان بسیاری از بیماری ها،مورد استفاده قرار بگیرد.در ادامه وب سایت الودکتر با شما چند مورد از خواص سیر خام را در میان می گذارد.

سیرخام دارای ترکیباتی شبیه به ترکیبات موجود در داروست  

سیر گیاهی از خانواده آلیوم (پیاز) است. سیر تقریبا در خیلی از جاهای جهان رشد می کند.سیر به دلیل بو و طعم قوی ای که دارد یکی از مواد اولیه پر طرفدار در جهان است. اگرچه، با توجه به تاریخ باستان استفاده اصلی سیر برای خواص

دارویی و سلامتی اش بوده است.دانشمندان اکنون می دانند که خواص دارویی سیر به دلیل وجود ترکیباتی به نام سولفور است. ترکیبات دیگری که می توانند در خواص دارویی سیر نقش داشته باشد، ترکیباتی به نام دی سولفید دی سولفید و سیلسیل

سیلین است. ترکیبات سولفور سیر از طریق مسیر گوارش وارد بدن می شود و در تمام بدن پخش می شود، و تاثیرات بیولوژیکی اش انجام می شود.

سیر خام از لحاظ غذایی فوق العاده قوی است.

کالری سیر بسیار پایین است، هر ۲۸ گرم سیر حاوی:

منگنز ۲۳درصد
ویتامین ب۶ ۱۷درصد
ویتامین سی ۱۵درصد
سلنیوم ۶ درصد
فیبر ۰.۶ درصد
و مقداری کلسیوم،مس،پتاسیوم،فسفر،آهن و ویتامین ب۱

سیر خام می تواند با بیماری هایی مانند سرماخوردگی مبارزه کند

ترکیبات موجود در سیر خام می تواند سیستم  ایمنی بدن را تقویت کند. تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه سیر می تواند تا ۶۳ درصد شانس ابتلا به سرماخوردگی را کم کند. میانگین علائم سرماخوردگی با مصرف سیر خام تا ۷۰ درصد

کاهش پیدا می کند. مطالعه دیگری نشان داد که مصرف عصاره سیر به صورت سالانه (۲.۵۶ گرم در روز) تعداد روزهای مبتلا به سرماخوردگی و یا آنفلوانزا را ۶۱٪ کاهش می دهد. با این حال، یک بررسی نشان داد که شواهد کافی نیست و

تحقیقات بیشتری لازم است. با وجود اینکه هنوز شواهد قوی وجود ندارد، اضافه کردن سیر به رژیم غذایی شما ممکن است ارزش آن را داشته باشد اگر زیاد سرما می خورید.

ترکیبات فعال موجود در سیر می تواند فشار خون را پایین بیاورد

بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی، بزرگترین قاتلان جهان هستند. فشار خون بالا یا پرفشاری خون یکی از مهمترین عاملان این بیماری ها است. مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل های سیر می تواند تأثیر قابل

توجهی بر کاهش فشار خون افراد مبتلا به فشار خون بالا داشته باشند.

سیر باعث تنظیم سطح کلسترول می شود که خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد

سیر میتواند کلسترول کل و LDL را کاهش دهد. برای کسانی که کلسترول بالا دارند، مکمل سیر باعث کاهش کلسترول LDL و کلسترول در حدود ۱۰-۱۵٪  می شود.

احتمالا شگفت انگیز ترین ویژگی سیر این است که به معکوس کردن روند بیماری های قلبی با برداشتن پلاک مضر در سرخرگ ها کمک می کند.

سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به جلوگیری از بیماری آلزایمر و التهاب مغزی کمک کند

سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از مکانیسم های بدن در برابر آسیب های اکسیداتیو حمایت می کنند. مصرف دوزهای بالا از مکمل های سیر می توانند، آنزیم های آنتی اکسیدان را در انسان افزایش می دهند و همچنین به طور قابل توجهی موجب کاهش استرس اکسیداتیو در کسانی که فشار خون بالا دارند، شود. اثرات ترکیبی بر کاهش کلسترول و فشار خون و همچنین خواص آنتی اکسیدانی ممکن است خطر بیماری های مغزی مشترک مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد.

سیر خام باعث افزایش طول عمر می شود

اثرات بالقوه سیر بر روی طول عمر، اساسا غیرممکن است که در انسان اثبات شود. اما با توجه به اثرات مفید بر روی عوامل تهدید کننده سلامت انسان مانند فشار خون، ممکن است که سیر بتواند به شما کمک کند که طولانی تر زندگی کنید.

واقعیت این است که سیر می تواند با بیماری های عفونی مبارزه کند. بیماری های عفونی علل شایع مرگ و میر،  به ویژه در افراد مسن یا افراد مبتلا به سیستم ایمنی دچار اختلال است.

عملکرد ورزشی ممکن است با مکمل های سیر بهبود یابد

سیر یکی از اولین ترکیباتی است که می تواند باعث “افزایش عملکرد” شود. به طور سنتی در فرهنگ های باستانی برای کاهش خستگی و افزایش ظرفیت کار کارگران از سیر استفاده می شد.  مطالعات نشان داده است که سیر در عملکرد

ورزش کمک می کند، اما مطالعات بسیار کمی در این مورد انجام شده است. کسانی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند با مصرف ۶هفته از روغن سیر می توانند تا ۱۲ درصد بیماری های قلبی را بهبود دهند و ظرفیت ورزش را افزایش دهند.

خوردن سیر باعث می شود فلزات سنگین از بدن دفع شود

در دوزهای بالا، ترکیبات گوگرد موجود در سیر می تواند بدن را از سموم فلزات سنگین محافظت کند.

سیر می تواند سلامت استخوان را بهبود بخشد

یک مطالعه در زنان یائسه نشان داد که دوز روزانه عصاره سیر خشک (برابر ۲ گرم سیر خام) به طور قابل توجهی می تواند کمبود استروژن در بدن را بهبود بدهد. این نشان می دهد که این مکمل ممکن است بر سلامت استخوان زنان نیز تاثیر بگذارد. غذاهایی که حاوی سیر و پیاز هستند هم ممکن است اثرات مفیدی بر استئوآرتریت داشته باشند.

خاصیت سیر در پیشگیری از سرطان

سبزیجات خانواده آلیوم، خصوصا سیر و پیاز به  دلیل ترکیبات بیواکتیور سولفوری که دارند می توانند در استیج های مختلف شکل گیری سلول های سرطانی تاثیر گذار باشند و ریسک ابتلا به سرطان را پایین بیاورند.

به گفته ی موسسه ملی سرطان  NIH ، “مطالعات متعدد نشان می دهد که میان افزایش مصرف سیر و کاهش خطر برخی از سرطان ها، از جمله سرطان های معده، روده بزرگ، مری، پانکراس و سینه، ارتباط معنی داری وجود دارد.

خواص سیر برای درمان ریزش مو در مردان و زنان

محققان دریافتند که استفاده از ژل سیر به طور معنی داری در درمان اثر کورتیکواستروئید موضعی در درمان آلوپسی آرئاتا تاثیر دارد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي