معرفی همه خواص روغن بادام شیرین

تاريخ : 29 فروردین

روغن بادام شیرین یکی از روغن هایی است که خواص بسیار شگفت انگیزی به ویژه برای پوست دارد. برای آشنایی با خواص روغن بادام شیرین این بخش گهر را بخوانید.

معرفی همه خواص روغن بادام شیرین

معرفی همه خواص روغن بادام شیرین, پورتال خبری فرهنگی گهر

دونا فولر،مدیر برند InstaNatural (یک خط مراقبت از پوست که از مواد تشکیل دهنده ارگانیک و طبیعی استفاده می کند) می گوید: روغن بادام، یک روغن چندکاره است که پوست را بطور منحصربفردی نرم می کند و تسکین می دهد. روغن بادام محتوی اسید چرب بالاتری نسبت به هر روغن دیگری دارد و غنی از ویتامین های A،B1،B2،B6 و E، بعلاوه زینک، منیزیم و کلسیم، و بنابراین یک مرطوب کننده قوی است. در عین حال بطور شگفت آوری سبک و غیر چرب است و همچنین برگ برنده پوست های حساس و مستعد آکنه است، چون منافذ را مسدود نمی کند.

فرقی نمیکند انتخاب شما کدامیک باشد، محصولی که حاوی روغن بادام است (اگر می خواهید به مشکلات پوستی دیگری مانند هیپرپیگمانتاسیون یا لکه های تیره پوستی و چین و چروک رسیدگی کنید، تصمیم درستی است) و یا مستقیما از آن استفاده می کنید (روغن بادام خام، پرس سرد و ارگانیک را انتخاب کنید)، این نرم کننده طبیعی و سبک، مزایای متعددی برای روال زیبایی شما دارد. ۹ مورد از آنها را در اینجا بیان می کنیم.

یک ماده ضدپیری است

حتماً دلیلی دارد که روغن بادام در لوکس ترین محصولات ضدپیری بکار می رود. جفری جیمز از Botanicals می گوید: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد روغن بادام شیرین به کاهش خطوط ریز و علائم پیری در پوستهای آسیب دیده از آفتاب کمک می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که روغن بادام دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی، تقویت کننده سیستم ایمنی و کاهندگی اثر زخم است. برای استفاده از این روغن به تنهایی، چند قطره از آن را بین کف دستهایتان بمالید تا گرم شود و سپس به آرامی روی پوست تمیز، ماساژ دهید.

پوستتان را با رطوبت، اشباع می کند

روغن بادام، رطوبت پوست را حفظ می کند و در درمان خشکی، التهاب و خارش پوست موثر است. جیمز می گوید: از آنجا که چربی ها در روغن بادام، عمدتاً اشباع نشده هستند، پوستتان آنها را بسرعت جذب می کند و در نتیجه رطوبت را حفظ می نماید. شما می توانید روغن بادام را در محصولات آرایشی مختلفی پیدا کنید اما در صورت تمایل به استفاده از روغن بادام خالص این کار را پس از حمام یعنی هنگامیکه پوست، تازه هیدراته شده است انجام دهید.

حلقه های سیاه زیر چشم را پنهان می کند

ویتامین E و اسیدهای چرب امگا۶، مواد تشکیل دهنده جادویی این روغن هستند. فولر می گوید: روغن بادام، کم شدن آب بدن را که می تواند باعث مشخص تر شدن حلقه های زیر چشم شود، جبران می کند ۲ یا ۳ قطره روغن بادام (یا یک کرم چشم حاوی روغن بادام) را درست قبل از خواب، به آرامی و بدون مالش، دور ناحیه اطراف چشمتان بزنید. مراقب باشید روغن در چشم شما نرود.

آکنه را برطرف می کند

ما نسبت به زمانی که استفاده از روغن برای پوست چرب ممنوع بود پیشرفت زیادی کرده ایم. برندا براک، بنیانگذار Farmaesthetics، یک شرکت تولید کننده محصولات مراقبت از پوست گیاهی می گوید: در واقع استفاده از روغن روی پوست چرب، یک راه مهم برای مقابله با مشکل تولید بیش از حد چربی است. روش قدیمی برای برطرف کردن این وضعیت، از بین بردن چربی یا خشک کردن پوست با محصولات قابض و الکل مانند بود اما این کار فقط چربی های موضعی را از بین برده و باعث تولید چربی بیشتر می شد. روغن بادام به باز کردن و تمیز کردن منافذ پوست کمک می کند و حتی تحقیقات نشان داده است که مشکل سبوم اضافی (چربی که پوست ما بطور طبیعی تولید می کند و می تواند باعث آکنه شود) را حل می کند. شبها پس از تمیز کردن پوستتان، مقداری کمی از این روغن را روی آن بمالید.

پوست تحریک شده را تسکین می دهد

به گفته فولر، زینک موجود در روغن بادام آن را به یک ماده ایده آل برای تسکین راش های پوستی، از جمله پسوریازس و اگزما تبدیل می کند. او می گوید: بدن ما برای سرعت بخشیدن به زمان ترمیم به زینک وابسته است. او توصیه میکند اگر پوست حساس و تحریک پذیر دارید در یک وان آب گرم که ۴/۱ فنجان روغن بادام شیرین به آن اضافه کرده اید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بمانید.

آرایش را پاک می کند

فولر می گوید: روغن بادام در پاک کردن آرایش هم ملایم است و هم موثر، حتی برای ناحیه حساسی مانند دور چشم. یک گلوله پنبه ای را در روغن بادام فرو ببرید و سپس به صورتتان بزنید. اجازه دهید این روغن بمدت ۲ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با یک پد پنبه ای، آرایشتان را به آرامی پاک کنید. این روغن، پوست شما را تمیز و نرم خواهد کرد بدون آنکه اصلا چرب بنظر برسد.

پوست لب شما را ترمیم می کند

چند قطره روغن بادام از لبهای خشکیده و ترک خورده محافظت کرده و آنها را تسکین می دهد. یا می توانید یک بالم لب که حاوی روغن بادام است، تهیه کنید.

شوره سر را برطرف می کند

ما معمولا تا زمانیکه پوست سرمان شروع به خارش و پوسته دادن نکند، به فکر آن نیستیم و پس از آن نیز به سراغ شامپوی ضدشوره می رویم. جیمز می گوید: به یاد داشته باشید که پوست سر نیز نیاز به تغذیه دارد. برای جلوگیری یا درمان شوره سر، او توصیه می کند چند قطره روغن بادام شیرین را شبها بطور مستقیم روی پوست سر بمالید.

این کار نه تنها التهاب پوست سر را تسکین و کاهش می دهد و پوسته های خشک را نرم می کند بلکه سلامت و رشد موهای شما را نیز بهبود می بخشد (بخصوص اگر شما دچار کمبود جزئی روی یا منیزیم باشید هر دوی اینها برای سلامت مو مهم هستند). آنقدر ماساژ دهید تا روغن جذب شود و اجازه دهید تمام شب روی سرتان بماند. جیمز می گوید: شما بعنوان یک درمان شبانه یا هفتگی، فقط به چند قطره از این روغن نیاز خواهید داشت. اگر با یک محصول که مخصوص سلامت پوست سر فرموله شده، احساس راحتی بیشتری می کنید، محصولی که حاوی روغن بادام است را خریداری نمایید.

موهای شما را درخشان می کند

شما می توانید برای درخشان کردن موهایتان از محصولات گرانقیمت حاوی روغن بادام استفاده نمایید یا در پولتان صرفه جویی کرده و مقداری روغن بادام شیرین را در کف دستهایتان گرم کرده و از وسط ساقه مو تا نوک موهایتان بمالید.

سوزان گریفین بلک، یکی از بنیانگذاران محصولات EO می گوید: روغن بادام شیرین یک جایگزین عالی برای برخی از محصولات درخشان کننده و نرم کننده معمولی است. مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم به تقویت مو کمک کرده، موخوره را کاهش می دهند و به ساقه های خشک مو، رطوبت می رسانند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي