خواص درمانی انار پخته

انار یک از میوه های خوش رنگ فصل پاییز و زمستان است که دارای خاصیت های دارویی بسیار زیادی می باشد ؛ انار پخته یک آنتی بیوتیک قوی برای درمان سرما خوردگی، گلودرد، گوش درد و … می باشد. در این بخش از گهر با خواص درمانی انار پخته و طرز تهیه و استفاده آن آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

خواص درمانی انار پخته

خواص درمانی انار پخته

طرز تهیه انار پخته

یک عدد انار رو بذارید روی شعله پخش کن با حرارت بسیار کم…توی خودش اروم اروم میجوشه…صداشو می شنوید….و پخته میشه

بیست دقیقه بذاری بمونه…گاهی بچرخونیدش

بعد بذارید یکم خنک بشه

بعد میل کنید..

یادتون باشه…فقط پوست روشو نخورید…پرده ها و رگه های داخلش رو. حتما حتما با دونه های پخته شده بخورید

شب باید میل کنید روش هیچی نخورید و بخوابید تا صبح

اثرات معجزه آزای این آنتی بیوتیک قوی رو در صبح روز اول مشاهده خواهید کرد.

ولی در صورت عفونت های شدید بهتره درمان رو 3 شب ادامه بدید…

مــراحل پخت انـــار روی شعله پخش کن 

خواص درمانی انار پخته

خواص درمانی انار پخته

خواص درمانی انار پخته

خواص درمانی انار پخته

خاصیت انار

انار دارای فواید شگفت انگیز زیادی است که می توان آن را به روش های مختلف مصرف کرد و از آن لذت برد. مصرف شربت انار برای درمان آسیب های غضروف و محافظت نوزادان از آسیب های مغزی در طول تولد بسیار مفید می باشد. این دو دلیل مهم باعث شده است که انار از زمان های قدیم به میوه شگفت انگیز شهرت بگیرد.

فواید انار برای بدن

۱- فواید انار برای اختلالات معده

از پوست و برگ انار برای درمان اختلالات معده و یا اسهال ناشی از هر نوع مشکلات گوارشی استفاده می شود. همچنین از دمنوش برگ این میوه برای درمان مشگلات گوارشی نیز استفاده می شود. آب انار نیز برای بهبود اسهال خونی و وبا بسیار مفید است.

۲خاصیت انار در مشکلات قلبی

مصرف منظم آب انار باعث بهبود گردش خون می شود به همین علت می تواند خطر حملات قلبی و سکته مغزی را نیز کاهش دهد. خاصیت آنتی اکسیدانی انار باعث محافظت بدن در برابر کلسترول بد می شود و همچنین از لخته شدن خون نیز جلوگیری می کند.

۳خاصیت انار در مقابله با سرطان

انار حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان به نام فلانوئید می باشد. این فلانوئید های شناخته شده در مقابله با رادیکال های مختلف سرطان بسیار موثر هستند. نوشیدن آب انار برای افرادی که در معرض ابتلا به سرطان های پروستات و سینه هستند بسیار موثر می باشد و خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش می دهد. همچنین مصرف منظم آب انار سطح psa بدن را کاهش می دهد و به بدن در برابر مبارزه با سلول های سرطانی کمک می کند.

۴خاصیت انار در مراقبت از دندان ها

آب انار دارای خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی می باشد و دهان و دندان ها را در برابر انواع بیماری ها محافظت می کند و اثرات پلاک دندان ها را نیز کاهش می دهد.

۵خاصیت انار در درمان آرتروز

خوردن انار باعث ضخیم شدن و سخت شدن دیواره های شریانی در غضروف و مفاصل می شود و در نتیجه کاهش بیماری های آترواسکلروز و آرتروز را در بر خواهد داشت. همچنین انار می تواند از ایجاد آنزیم هایی که باعث شکستن بافت های همبند در بدن هستند جلوگیری کند.

۶خاصیت انار در کم خونی

مصرف این میوه باعث بهبود گردش خون سالم در بدن می شود و در نتیجه آهن موجود در انار باعث کاهش کم خونی در بدن شده و از سرگیجه، خستگی، ضعف و کاهش شنوایی ناشی از کم خونی جلوگیری می کند.

۷خاصیت انار در بهبود دیابت

نوشیدن آب انار در افراد مبتلا به دیابت می تواند باعث بهبود بیماری آنها شود و همچنین با کاهش انقباض شریان ها می تواند ابتلا به بیماری های قلبی را نیز مهار کند.

دیگر خواص انار

با گذشت زمان و مطالعه بر روی این میوه اهمیت مصرف آن بیش از پیش برملا شد به طوری که محققان دریافتند از دیگر خاصیت های مصرف این میوه کاهش احتمال تولد کودکان نارس و تولد کودکانی با وزن کم می باشد. همچنین مصرف انار رشد بیماری آلزایمر را در بین سالمندان کاهش می دهد.

از دیگر مزایای این میوه شگفت انگیز بهبود مشکلات سنین بالا مانند چین و چروک و پیری زودرس می باشد و به غیر از آن می تواند بر افسردگی زنان پس از دوران یائسگی نیز غلبه کند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه