درمان آفت دهان با رب انار

تاريخ : 20 مرداد

رب انار یکی از موارد درمان سریع آفت دهان و برای درمان آفت دهان با رب انار  که بعلت  ویتامین C موجود در انار می باشد و باعث بهبود می گردد را در مطلب امروز برایتان شرح میدهیم و امیدواریم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

درمان آفت دهان با رب انار

درمان آفت دهان با رب انار, پورتال خبری فرهنگی گهر

درمان آفت دهان

آفت های دهانی، زخم های خطرناکی هستند که در دهان، لثه و…به وجود می آیند و با درد همراه هستند و باعث می شوند که فرد حتی نتواند بدرستی غذا میل کند.آفت دهان جزو بیماری های دردناک در ناحیه مخاط دهان است که به شکل زخم های بزرگ و کوچک و گرد که عمق کمی دارند در ناحیه داخلی دهان به وجود می آیند.گفته می شود هنگامی که ایمنی بدن فرد واکنش هایی انجام می دهد باعث به وجود آمدن آفت دهان می شود.

هنگامی که سیستم ایمنی بدن فرد به طور ناشناخته و نامشخصی اعلام می کند که یک مولکول ناشناخته ای وجود دارد که باعث حمله کردن لنفوسیت می شود آفت دهان به وجود می آید.

برای درمان از لحاظ سنتی و خانگی توصیه می شود، اما باید به این نکته اشاره کرد که در طول هفت تا ده روز بهبود پیدا می کنند و دردهای ناشی از آفت دهان باعث می شود که فرد بدنبال درمان برای آن باشد.

درمان آفت دهان با رب انار, پورتال خبری فرهنگی گهر

رب انار

درمان آفت دهان با رب انار

یکی از درمان های آفت دهان، رب انار است که از تغلیظ آب انار که جوشانده شده است به وجود می آید و باید به صورت بهداشتی مصرف شود.

رب انار به دلیل داشتن “پلی فنول ها” و “اسید الایژیک” بسیار مفید است و “پلی فنول ها” دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند که در کاهش بیماری هایی چون سرطان و بیماری های قلبی بسیار تأثیر می گذارند.

“اسید الایژیک” هم باعث می شود که رشد سلول های سرطانی متوقف شوند و این دو باعث می شوند که رب انار به یکی از درمان های مفید برای آفت دهان باشد.

رب انار علاوه بر این که دارای خواص ضد سرطانی است از کبد هم محافظت می کند و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است.

توصیه هایی برای پیشگیری از آفت زبان و دهان 

  • مسواکهای نرم استفاده کنند و از تروماتیزه کردن ( آسیب فیزیکی بر اثر ضربه های محکم ) محیط دهان خود خود داری کنند.
  • اگر دارویی مصرف میکنند که بعد از استفاده از آن آفت های آنها شروع شده، با مشورت پزشک خود ،دارو را عوض کنند.
  • مصرف ویتامین B12 ، اسید فولیک و ترکیبات آهن دار را در برنامه روزانه خود قرار دهند.
  • از خوردن غذاهای آلرژی زا، غذاهای با طبع گرم و خوراکهای پر ادویه به ویژه غذاهای تند خود داری کنند.
  • تا حد امکان از استرسهای خود بکاهیم.

درمان آفت دهان

بهترین راهکار برای رفع آفت تقویت سیستم ایمنی بدن است که برای این امر می‌توان از سبزی‌ها و ویتامین‌‌هایی مانند سیب، شاتوت، اسفناج، ریحان و گوجه که سرشار از املاح و ویتامین‌ها هستند، کمک گرفت.

ترکیب معجزه آسا

ترکیب گل بنفشه همراه با سماق و جوش شیرین تأثیر بسزایی در درمان آفت دارد.

دهانشویه با آب نمک ولرم

به طور کلی آب نمک ولرم در محیط دهان معجزه می کند. این ماده ساده بر علیه غالب باکتریهای دهان موثر است و باعث درمان زخم آفت میگردد.

محلول پر اکسید هیدروژن ( آب اکسیژنه ) 

آب اکسیژنه را با مقدار برابر آب مخلوط نموده و با پنبه آغشته به محلول روی آفت بگذارید . این عمل را چند بار در روز تکرار کنید.

دهانشویه با شربت آلومینیوم ام جی

شربت آلمینیوم ای جی در ترکیب مساوی با شربت دیفن هیدرامین به عنوان درمان سریع آفت دهان کمک می کند که زخم آفتی شما زودتر جمع شود. اما اکیدا توصیه میشود مراقب باشید که این ترکیب را نخورید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي