حقایقی در مورد رابطه عاطفی که شاید برایتان غیر قابل باور باشد

تاريخ : 16 اسفند

رابطه عاطفی یکی از مهمترین روابط بین افراد است که مراقبت ها و توجه های زیادی لازم دارد. گهر در این بخش حقایقی در مورد رابطه عاطفی که شاید برایتان غیر قابل باور باشد را شرح می دهد.

حقایقی در مورد رابطه عاطفی که شاید برایتان غیر قابل باور باشد, پورتال خبری فرهنگی گهر

حقایقی در مورد رابطه عاطفی که شاید برایتان غیر قابل باور باشد

همه ما می دانیم که نگهداری رابطه عاطفی کار ساده ای نیست. هر فردی تصویری به خصوص از رابطه عاطفی دارد اما برخی از حقایق هستند که باورشان برای ما سخت است. اگر دوست دارید با حقایقی در مورد رابطه عاطفی که شاید برایتان غیر قابل باور باشد، آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

افراد مادیگرا راحت تر رابطه شان را بهم می زنند

روانشناسان اعتقاد دارند که افراد مادی گرا خیلی راحت تر از دیگران رابطه عاطفی شان را بهم می زنند. به عنوان مثال اگر شما یک خانه از خودتان داشته باشید، حساب تان پر از پول باشد یا این که از یک حیوان خانگی مراقبت کنید، خیلی راحت تر می توانید از شریک زندگی تان دل بکنید. از آنجا که این افراد یک چیز ارزشمند دیگری در زندگی دارند که می توانند به آن تکیه کنند، از این رو خیلی برای نگه داشتن رابطه عاطفی شان تلاش نمی کنند.

اگر کمبود وقت دارید، در معرض بهم زدن رابطه عاطفی تان هستید

کتاب های روانشناسی یا حتی مشاوران، همیشه به اهمیت زمان با هم بودن در یک رابطه عاطفی تاکید می کنند. طبیعی ست که هر فردی برنامه زندگی خودش را دارد، اما نباید این مشغله باعث دوری دو طرف از هم شود، در غیر این صورت رابطه بهم خواهد خورد. آقایان معمولا کار خود را در اولویت قرار می دهند. آنها سعی می کنند که اول برنامه های کاری خود را به اتمام برساند، سپس به سراغ رابطه عاطفی شان بروند. اما اولویت خانم ها رابطه عاطفی شان است. در واقع آنها می توانند در آن واحد هم به رابطه و به هم کارشان رسیدگی کنند. مهم نیست که شما و شریک زندگی تان چقدر همدیگر را دوست دارید، اگر به اندازه کافی برای رابطه تان وقت نمی گذارید، منتظر بهم خوردن رابطه تان نیز باشید.

هر چه رابطه بیشتر پیش می رود، شور و اشتیاق آن کمتر می شود

خیلی از زوج ها، از این که هر چه رابطه شان بیشتر پیش می رود، از شور و نشاط آن نیز کمتر می شود، شکایت می کنند. اما این پروسه طبیعی ست. شما نباید انتظار داشته باشید که رابطه شما پس از یک سال همان هیجانات روز اول را داشته باشد. البته می توانید با انجام کارهایی رابطه تان را از حالت کسل کننده خارج کنید. به عنوان مثال انجام فعالیت های هیجان انگیز، سفر رفتن و… می تواند به رابطه تان تنوع دهد. اگر در تلاش برای ایجاد این هیجان هستید اما هنوز تغییر در رابطه تان ندیدید، ناامید نشوید. صبر کلید موفقیت شما در این راه است.

اگر ارزش های شما در زندگی فرق داشته باشد، نگهداری رابطه نیز برایتان سخت خواهد بود

ارزش گذاری یکی از موارد مهم در رابطه عاطفی ست. اگر شما عاشق سینما باشید اما همسرتان هیچ علاقه ای به آن نداشته باشد، مشکلی در رابطه تان ایجاد نمی کند زیرا شما می توانید یکی از دوستان یا اعضای خانواده تان را جایگزین همسرتان کنید اما اگر ارزش گذاری شما در مورد مسایل مهمتری مانند مسائل مالی باشد، برایتان مشکل ساز خواهد شد. از این رو بهتر است که قبل از ازدواج در مورد ارزش گذاری های زندگی تان صحبت کنید. مذهب، مسائل مالی، فرزند، خانواده و هر موضوعی که برایتان اهمیت دارد… از مسائل مهمی ست که باید در مورد آنها به طور جدی حرف بزنید.

گاهی در رابطه تان احساس بدبختی می کنید

حتی زوج هایی که عاشق هم هستند و در رابطه ای سالم به سر می برند، گاهی احساس بدبختی می کنند و دوست دارند که از آن رابطه بیرون آیند. این که شما انتظار داشته باشید همیشه در رابطه عاطفی تان گل و بلبل باشد، اشتباه است. گاهی وقت ها رابطه برای شما یکنواخت می شود، گاهی از دست شریک زندگی تان ناراحت، عصبانی و بی طاقت می شوید، گاهی هم دوست دارید که در همان لحظه رابطه تان را بهم بزنید. این حالت ها در هر رابطه ای طبیعی ست، بنابراین در این مواقع تصمیم نگیرید، کمی صبر کنید تا همه چیز مانند گذشته آرام شود.

شما انتظارات غیر واقعی از یکدیگر دارید

یکی از مشهورترین روانشناسان که با افراد زیادی در تماس بوده، به نتیجه جالبی رسیده است. او می گوید که اکثر زوج ها انتظارات غیر واقعی از یکدیگر دارند. به عنوان مثال خانم ها ناراحتی شان را بیان نمی کنند و انتظار دارند که مرد زندگی شان آن را خودش حدس بزند. در حالی که این انتظار غیر واقعی ست. هیچکس نمی تواند حرف های دلمان را بشنود، مگر این که خودمان آنها را به زبان آوریم؛ یا این که آقایان انتظار دارند که زن زندگی شان در هر شرایطی آنها را درک کند در حالی که این امر نیز غیر ممکن است. برای هر دو طرف واجب است که انتظارات شان را در هر زمینه ای که هست، به زبان آورند.

افرادی که سواد کمتری دارند، احتمال جدایی شان بیشتر است

تحقیقات نشان داده که درصد طلاق در افراد بی سواد بالاتر از افراد باسواد است. حتی اگر آنها جدا نشوند، از رابطه شان رضایت کامل را نخواهند داشت. به بیان دیگر، هر چه میزان تحصیلات بیشتر باشد، از درصد طلاق کاسته می شود. طبق آمار، ۷۸% افراد تحصیل کرده که برای اولین بار ازدواج کرده اند، رابطه شان تا ۲۰ سال دوام دارد اما این درصد برای افراد بی سواد تا ۴۰% کاهش می باید.

حتی مشاورین ازدواج هم در رابطه شان به مشکل بر می خورند

شاید تصور کنید که مشاورین ازدواج که ده ها کتاب روانشناسی نوشته و افراد زیادی را مشاوره کرده اند، در رابطه عاطفی شان هیچ مشکلی ندارند، اما این باور اشتباه است. آنها هم گاهی با شریک زندگی شان به مشکل بر می خورند. ما با چندین زوجی که هر دویشان کارشناس ازدواج بوده اند صحبت کردیم و متوجه شدیم که تمام آنها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند. به اعتقاد آنها هیچ رابطه ای بدون مشکل نیست اما مهم روش حل کردن آن است. بنابراین اگر شما نیز در رابطه خود سر موضوعی با شریک زندگی تان به مشکل برخوردید، ناامید نشوید. اگر بتوانید آن را به شیوه ای درست حل کنید، موفق شده اید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي