جلوگیری از سرماخوردگی با طب سنتی

تاريخ : 15 آبان

جلوگیری از سرماخوردگی با طب سنتی

جلوگیری از سرماخوردگی با طب سنتی, پورتال خبری فرهنگی گهر

سید جواد علوی درباره برخی تدابیر پیشگیری کننده از سرماخوردگی اظهار داشت: فصول مختلف سال دارای مزاج‌های مختلف است که رعایت تدابیر مربوط به فصول سال از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

 

 

وی گفت: فصل پاییز دارای مزاج سرد و خشک است و بروز بیماری‌های اعصاب مانند افسردگی، سیاتیک و بواسیر افزایش پیدا می‌کند که پرهیز از مصرف غذاهای سرد و خشک در این فصل ضروری است.

 

این کارشناس طب سنتی افزود: ریختن آب سرد بر سر، دوش آب سرد در پاییز مضر است و موجب بروز نزله (ترشحات پشت حلق) و زکام (سرماخوردگی) می‌شود.

 

علوی ادامه داد: آب حمام در فصل پاییز نباید بسیار گرم باشد چرا که آب بسیار گرم، خشک کننده بدن و تحریک کننده مواد است و آب سرد نیز خشک کننده بدن و مسدود کننده منافذ و مانع تبخیر و تحلیل مواد می‌شود که هر دو مورد موجب بروز بیماری می‌شود. بنابراین استفاده از آب ولرم در حمام در فصل پاییز بسیار مناسب است.

 

وی اضافه کرد: در فصل پاییز و زمستان که ریزش مواد رطوبی از سر زیاد است، بروز بیماری‌های ریوی افزایش پیدا می‌کند و باید گفت که به طور کلی هوای سرد برای ریه‌ها ضرر دارد و پوشاندن سینه و ریه مخصوصا در هوای سرد خود مانع بروز بیماری‌های ریوی می‌شود.

 

این کارشناس طب سنتی درباره پیشگیری از سرماخوردگی مکرر کودکان عنوان کرد برای جلوگیری از سرماخوردگی مکرر کودکان می‌توان سوپی تهیه کرد که داخل آن یک فنجان رشته فرنگی، ۶ لیوان آب، ۲ قاشق غذاخوری روغن کنجد، ۲ قاشق غذاخوری شوید، بال مرغ ۲ عدد، با کمی پیاز و نمک و زردچوبه و یک لیموعمانی پخته شود و در این فصل سرماخوردگی در طول روز ۲-۱ بار داده شود.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي