تفاوت مدارک حضوری و غیرحضوری در دانشگاه ها و موسسات

همانطور که می دانید انواع مختلف مدارک وجود دارد. یکی از انواع تقسیم بندی های مدارک حضوری و غیرحضوری بودن آن ها می باشد. برای آشنایی با تفاوت مدارک حضوری و غیرحضوری این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد مدارک حضوری دانشگاه و مدارک غیرحضوری موسسات می خوانید.

تفاوت مدارک حضوری و غیرحضوری در دانشگاه ها و موسسات

تفاوت مدارک حضوری و غیرحضوری در دانشگاه ها و موسسات

تفاوت مدارک حضوری و غیرحضوری

از آنجایی که وجود مخاطبین دوره های آموزشی با شرایط متفاوت باعث بوجود آمدن نیاز های آموزشی مختلف خواهد شد، وجود سیستم های فراگیری متنوع برای پاسخگویی به این نیازهای آموزشی،  الزامی است، لذا آموزشگاه های مختلف همواره سعی دارند در ارایه سیستم های آموزشی جدید در کشور نوآری داشته باشند. از این رو اقدام به برگزاری دوره های آموزشی خود به سه روش حضوری، غیرحضوری و آموزش مجازی نموده اند:

دوره های حضوری موسسات و آموزشگاه ها:

زمان برگزاری این دوره ها با هماهنگی قبلی است، محل برگزاری آن به صورت عمومی در دانشگاه جامع علمی کاربردی انتخاب اصفهان و به صورت اختصاصی در سراسر کشور امکان پذیر می باشد.

هزینه این نوع دوره ها به علت نیاز به تجهیزات فیزیکی زیاد، بالا است ولی یادگیری در این نوع دوره ها از سطح خوبی برخوردار می باشد. استفاده از اساتید برجسته و کارگاه های آموزشی مجهز از جمله مزایای مهم این نوع دوره ها محسوب می گردد.

دوره غیرحضوری موسسات و آموزشگاه ها:

آموزش در این دوره ها از طریق بسته های قدرتمند آموزشی بوده و از نظر کیفیت یادگیری تفاوتی با دوره های حضوری ندارند، از نظر هزینه ای بخاطر حذف شدن هزینه هایی مانند: پذیرایی، ناهار، مدرس، اجاره کلاس و … نسبت به دوره های حضوری بسیار کم هزینه هیتند.

گواهینامه های این دوره ها همانند دوره های حضوری معتبر هستند و امکان درخواست گواهینامه بین المللی پس از قبولی در آزمون برای این نوع دوره ها وجود دارد.

وجود بسته های جامع آموزشی که در بردارنده کلیه مباحث آموزشی مورد نیاز بوده و تمامی نیازهای آموزشی مخاطبین را پاسخگو باشد، در کنار قدرت انتقال مفاهیم و استفاده از استاد آنلاین، ازجمله مزیت های این دوره ها محسوب می گردد و داوطلبین این نوع دوره ها برای ثبت نام، شرکت در آزمون و دریافت گواهینامه نیاز به مراجعه حضوری نخواهند داشت.

دوره مجازی موسسات و آموزشگاه ها (آموزش مجازی):

آموزش در این نوع دوره ها از طریق ارسال (ایمیل) جزوه دوره می باشد. این دوره برای اشخاصی که با خود دوره آشنایی دارند و یا کار آنها مرتبط با دوره است بسیار مناسب هستند، زیرا معمولا اینگونه افراد نیاز به حضور در کلاس حضوری نداشته و با در اختیار داشتن جزوه قادر به مطالعه و شرکت در آزمون آن خواهند بود.

از نظر هزینه ای به علت حذف هزینه های دوره حضوری و بسته های آموزشی دوره های غیرحضوری، کمترین هزینه را در روش های مختلف آموزشی دارند.

گواهینامه های این دوره ها همانند دوره های حضوری و غیرحضوری معتبر هستند و امکان درخواست گواهینامه بین المللی پس از قبولی در آزمون برای این نوع دوره ها وجود دارد.

دوره حضوری موسسات و آموزشگاه ها

لزوم آشنایی با دوره قبل از شرکت در آن: لازم نیست

میزان جامع بودن مباحث آموزشی: خوب

اعتبار گواهینامه: معتبر

امکان دریافت گواهینامه بین المللی: وجود دارد

زمان صدور گواهینامه: سریع

میانگین میزان رضایت شرکت کنندگان از دوره ها: ۹۰ درصد

هزینه دوره آموزشی: بالا

مدت دوره: کوتاه

درصد میزان شرکت کنندگان در هر دوره: ۱۰ درصد

دوره غیرحضوری موسسات و آموزشگاه ها

لزوم آشنایی با دوره قبل از شرکت در آن: لازم نیست

میزان جامع بودن مباحث آموزشی: بسیار خوب

اعتبار گواهینامه: معتبر

امکان دریافت گواهینامه بین المللی: وجود دارد

زمان صدور گواهینامه: سریع

میانگین میزان رضایت شرکت کنندگان از دوره ها: ۹۷ درصد

هزینه دوره آموزشی: کم

مدت دوره: متوسط

درصد میزان شرکت کنندگان در هر دوره: ۷۰ درصد

آموزش مجازی موسسات و آموزشگاه ها

لزوم آشنایی با دوره قبل از شرکت در آن: لازم است

میزان جامع بودن مباحث آموزشی: متوسط

اعتبار گواهینامه: معتبر

امکان دریافت گواهینامه بین المللی: وجود دارد

زمان صدور گواهینامه: بسیار سریع

میانگین میزان رضایت شرکت کنندگان از دوره ها: ۸۰ درصد

هزینه دوره آموزشی: بسیار کم

مدت دوره: کوتاه

درصد میزان شرکت کنندگان در هر دوره: ۲۰ درصد

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه