تعبیر خواب مورچه ، تعبیر دیدن مورچه در خواب

تعبیر خواب مورچه و یا تعبیر دیدن مورچه در خواب

تعبیر خواب مورچه ، تعبیر دیدن مورچه در خواب, پورتال خبری فرهنگی گهر

دیدن مورچه در خواب نماد چیست؟

  • مورچه‌ها حشرات بسیار جالبی هستند که در رویا‌ها پدیدار می‌گردند. رویا‌هایی که معمولا در ارتباط با کار و یا فعالیت روزانه شماست. دیدن راه رفتن و خزیدن مورچه‌ها روی بدن شما می‌تواند تلویحا اشاره به رفتن به مسیر کاری غلط باشد.
  • رویا‌هایی با مضمون حضور تعداد زیادی مورچه یا مشاهده مورچه به رنگ‌های مختلف مانند مورچه سیاه، قرمز و … از جمله خواب‌های متداول محسوب می‌گردند که همگی وضعیت کاری فرد بیننده خواب را نشان می‌دهند.
  • مورچه سیاه بیشتر مربوط به مسائل زیر زمینی و یا موضوعاتی است که شما در زندگی واقعی با آن‌ها در ارتباط نیستید.
  • مورچه قرمز نشانه‌ای از پیدایش مشکل در روابط عاطفی بوده که با خشم و ناراحتی همراه است.
  • دیدن خطی از مورچه‌ها نشانه‌ای از شروع کار جدید است که با پایان یافتن یک رابطه همزمان است. به این معنا که بایستید سخت کار کنید و به فکر شروع رابطه جدیدی نباشید.
  • دیدن مورچه در لباس هشداری است که در کنترل وضعیت فعلیتان به مشکل برخواهید خورد.
  • دیدن مورچه در خواب به معنای آزار و اذیتی ناچیز نیز محسوب می‌گردد. پیدایش مشکلاتی کوچک و کم اهمیت که ممکن است در برخی مواقع مانع حرکت شما شوند. همانگونه که حرکت مورچه روی بدن در زندگی بیداری نیز ناخوشایند است در خواب نمایشی از احساس ناخوشی است.

در کتاب فرهنگ تفسیر رویا نوشته تونی کریسپ نیز امده که مورچه نشانه آزردگی‌های کوچک و اضطرابات ناچیز است.

کارل گوستاو یونگ از دو جنبه دیدن مورچه در خواب را تفسیر می‌نماید.

  • دیدن مورچه در خواب بیان کننده نارضایتی و ناراحتی شما از زندگی روزانه‌تان است. تصورید می‌کنید که توسط دیگران فراموش شده و در اصل برای آن‌ها دیگر اهمیتی ندارید. اذیت شدن با مشکلات ریز و پیش پا افتاده می‌توانند خود را به صورت مورچه در خواب نشان دهند. این گونه رویا‌ها استعاره‌ای از حس بی قراری و کم صبری شماست.
  • از منظری دیگر مورچه‌ها نماد تلاش بسیار و سخت کوشی هستند. همکاری بی‌نظیر آن‌ها در ساخت لانه می‌تواند تفسیر رویا را به سمت پیشرفت و موفقیت کاری سوی ببرد. ساختار منظم مورچه‌ها در زندگیشان، گویای نظم و ترتیب در زندگی بیداری شماست.

لوک اویتنهاو می‌گوید:

مورچه: کار سود آور

خراب کردن لانه مورچه: نابود کردن خوشبختی بدست خود

مورچه‌ای شما را گاز بگیرد: ناراحتی

آنلی بیتون می‌گوید: دیدن مورچه در خواب، نشانه آن است که باید در طی روز بعد، به انتظار آزار و اذیت‌های جزئی باشد. مثل هجوم اضطراب‌های کوچک و ناخوشنودی درباره زندگی.

معبرین اسلامی در رابطه با دیدن مورچه چه می‌گویند؟

دیدن حشراتی مانند مورچه، ملخ و آفات در خواب تفاسیری به مانند یکدیگر دارند. به طور کلی معبرین حشرات را به انسانی کوچک و ضعیف تعبیر کرده‌اند که از نظر اخلاق و رفتار پست و کوته بین هستند.

مطیعی تهرانی به طور خاص در مورد دیدن مورچه در خواب می‌گوید:

مورچه و موریانه نیز از حشرات مزاحم و زیانکار هستند و تعبیری در حدود تعبیر خواب ملخ و تعبیر خواب حشرات موذی دارند. روی هم رفته دیدن آن‌ها هم در خواب خوب نیست و زیان است و آسیب و گزند و شاید آفت و بلا و مصیبت البته اگر تعدادشان فراوان باشد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي