انتخاب ROM مناسب در اندروید

در ابتدا باید مشخص کنیم که هر کاربری به یک رام شخصی شده نیاز ندارد. اما هنوز بد نیست در مورد این امکان جالب، اطلاعاتی داشته باشیم.

بروزرسانی ابزارهای قدیمی؛ بسیاری از کاربران با چنین مشکلی روبرو هستند، چه بسا تنها یک سال از تولید ابزار شما می‌گذرد ولی کارخانه سازنده هیچ بروزرسانی را برای آن در نظر نگرفته است. از طرفی مسائله همیشه ویژگی‌های جالب جدید نیست بلکه بروزرسانی‌ها، رفع مشکلات امنیتی را نیز به همراه دارند.

رام‌های شخصی شده می‌توانند به عنوان تنظیمات شخصی ابزار اندرویدی نیز به کار روند. این تنظیمات می‌توانند قالب گرافیکی، امکانات اضافه یا حتی اورکلاک کردن ابزار باشند، بدون تعارف باید گفت دامنه‌ی این امکانات بسیار وسیع است و هر کس بسته به نیاز خود می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

انتخاب ROM مناسب در اندروید

بسیاری از کاربران هستند که اندروید خالص را به شخصی سازی‌های شرکت‌ها ترجیح می‌دهند، رابط‌های کاربری همچون Touchwiz یا Sense گذشته از طرفدارانشان مخالفان سرسختی نیز دارند. اساس رام‌های شخصی نیز همین است که اندروید یک سیستم عامل متن باز است و برخلاف سایر رقبا به راحتی قابل دستکاری و شخصی شدن است.

خب می‌رسیم به بحث انتخاب، اینکه از رام‌ها استفاده کنیم یا نه یک بحث است و اینکه از چه رامی استفاده کنیم بحث دیگری است.

رامی که برای تازه کارها پیشنهاد می‌شود و بی تردید برای همه‌ی افراد نیز مناسب است CyanogenMod  است. این رام زیبا علاوه بر سرعت مطلوب، پایداری و امکانات زیادی را نیز به همراه دارد. سادگی و راحتی کار با این رام این امکان را به تازه کارها می‌دهد که بدون هیچ سردرگمی یا اشتباه خطرناکی از این رام استفاده کنند. ضمن اینکه این رام تقریبا برای هر کسی مناسب است.

 

برای کسانی که مدام دنبال تغییر ظاهر حتی تا کوچک ترین جزییات هستند، AOKP رام بسیار مناسبی است. امکان تنظیمات شخصی تقریبا نامحدود است و شما از محل ساعت گرفته تا رنگ هر چیزی را تحت کنترل خود دارید.

انتخاب ROM مناسب در اندروید

برای کسانی که از گوشی خود انتظار تبلت بودن! را دارند رام Paranoid Android  انتخاب مناسبی است. در واقع با این رام همه کاره می‌توانید ظاهر اپ‌ها اندروید را برای بهینه شدن در فرم تبلت یا گوشی انتخاب کنید، ضمن اینکه تنظیمات اضافه‌ی زیادی را نیز می‌توانید روی گوشی اعمال کنید.

گاهی هم آدم از اندرویدی بودن خسته می‌شود و می‌خواهد ظاهر کاملا متفاوتی را تجربه کند، برای این افراد رام MIUI توصیه می‌شود. ظاهر این رام بسیار شبیه به iOS است با آیکن‌هایی بزرگ و شیشه ای، کسی چه می‌داند شاید چشم شما را هم گرفته باشد.

انتخاب ROM مناسب در اندروید

در نهایت اینکه این‌ها تنها تعدادی از رام‌های در دسترس بودند، با قدری جستجو می‌توانید رام مناسب خودتان را به راحتی پیدا کنید. برای آن‌هایی که نمی‌خواهد ابزار خود را روت کنند یا رام جدید نصب کنند، پیشنهاد ما استفاده از لانچرهای مختلف اندرویدی است که حداقل قدری انعطاف پذیری اندروید را برای اعمال تغییرات شخصی افزایش می‌دهند.

 

منبع: زومیت

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه