رازهای ناگفته برای انتخاب لباس شب خانم ها

تاريخ : 11 مهر

وقتی خانم ها به مراسمی دعوت می شوند، انتخاب لباس مناسب برای آن مراسم به یکی از بزرگترین دغدغه های آن ها تبدیل می شود! ما در این بخش گهر در مورد روش های انتخاب لباس شب خانم ها صحبت می کنیم.

رازهای ناگفته برای انتخاب لباس شب خانم ها, پورتال خبری فرهنگی گهر

رازهای ناگفته برای انتخاب لباس شب خانم ها

لباس مجلسی یا لباس شب در محافل مختلفی مانند جشن عروسی، مهمانی‌های رسمی کاری، شام دوستانه، جشن تولد و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. افراد همیشه دوست دارند در مهمانی‌ها و مراسم رسمی و غیر رسمی به بهترین شکل ممکن ظاهر شوند و دیگران را تحت تاثیر قرار دهند.

انتخاب لباس مجلسی:برای انتخاب لباس مجلسی رعایت ۳ نکته اساسی بسیار اهمیت دارد:

انتخاب لباس مجلسی بر اساس فرم بدن

همیشه سعی کنید لباسی انتخاب کنید که نقاط قوت شما را به نمایش بگذارد و زیبایی‌های شما را بیشتر نشان دهد. بسیاری از خانم‌ها قسمت‌هایی را که به نظر خودشان جالب توجه است می‌پوشانند و این نشان‌دهند عدم اعتماد به نفس آن‌هاست. بهترین لباس مجلسی لباسی است، که روی نقاط قوت شما تاکید کند. برای مثال؛ اگر حس می‌کنید پاهای زیبایی دارید بهتر است پیراهن شما کمی بالای زانو بایستد. فراموش نکنید که پیراهن‌هایی با یقه باز، توجهات را به سمت گردن شما می‌کشند و دیگر زیبایی پاها جلب توجهی نمی‌کند پس مواظب باشید که اشتباه نکنید.اشتباه بعضی از افراد هم این است که هرچه رسمیت مهمانی بیشتر می‌شود، زرق و برق لباس را بیشتر و آرایش مو و صورت را غلیظ‌تر می‌کنند. این نکته مهم را فراموش نکنید که شما با انتخاب یک لباس ساده و پوشیده نیز می‌توانید توجه دیگران را به سمت صورت زیبا و لبخندتان جلب کنید.به عنوان مثال اگر صورت زیبایی دارید، برای جلب توجهات به صورتتان، از لباس‌های پوشیده‌تر و گوشواره‌های بزرگ استفاده کنید و برای تاکید روی گردن، پیراهن‌های یقه قایقی بپوشید. توجه کنید که قبل از خرید لباس مجلسی، حتما به فرم اندام خود دقت کنید و لباسی را انتخاب کنید که شما را زیباتر نشان می‌دهد و نقاط ضعف‌تان را می‌پوشاند. اگر یک نقطه از بدن شما درشت است پیشنهاد می‌شود از رنگ‌های تیره‌ استفاده کنید. خانم‌هایی که سینه‌های بزرگی دارند بهتر است از پیراهن‌های رکابی و خانم‌هایی که باسن بزرگی دارند باید از پیراهن‌های بلند استفاده کنند.

لباس مجلسی متناسب با رنگ پوست

سعی کنید به جز مد روز و در نظر گرفتن سایز و فرم بدن خود، لباسی را انتخاب کنید که رنگ آن متناسب با پوست شما باشد. برای مثال اگر رنگ آبی کاربنی رنگ سال است، صرفا به دلیل به‌روزبودن آن را انتخاب نکنید. اول رنگ پوست خود را در نظر بگیرید و بعد رنگ لباس را انتخاب کنید. در ادامه توصیه‌هایی برای ۳ رنگ پوست مختلف ارائه شده که توجه شما را به آن‌ها جلب می‌کنیم:

رنگ پوست روشن: اگر رنگ پوست شما خیلی روشن است بهتر است از یک لباس‌ مجلسی با رنگ تیره استفاده کنید. لباس‌هایی با رنگ روشن، شما را بی‌روح نشان می‌دهد.

رنگ پوست گندمی یا زرد رنگ: در صورتی که پوست شما گندمی است یا تن زرد دارد بهتر است از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید. به این ترتیب رنگ پوست شما متعادل‌تر دیده خواهد شد.

رنگ پوست تیره: اگر جز آن دسته از افرادی هستید که رنگ پوست تیره دارند، پیشنهاد می‌کنیم که لباس مجلسی با رنگ‌های روشن را امتحان کنید.

رنگ پوست برنزه یا زیتونی: برای این افراد، به جز رنگ‌های تیره، پوشیدن سایر رنگ‌ها مثل رنگ‌های روشن و یا نئونی می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل باشد.

خرید لباس مجلسی بر اساس رنگ مواین مورد یک توصیه همیشگی نیست زیرا نمی‌توان همیشه با یک رنگ لباس تکراری در محافل ظاهر شد اما؛ به صورت پیشنهادی می‌توانید وقتی موهای‌تان مشکی و یا تیره است از لباس‌های رنگ‌ خاکستری و سرمه‌ای استفاده کنید و وقتی رنگ موهای‌تان روشن و بلوند است از طیف رنگ آبی بهره ببرید.

به قد لباس توجه کنید

قد لباس‌های مجلسی متفاوت هستند. از لباس‌های بالای قوزک پا گرفته تا بالای زانو جزو لباس‌های مجلسی محسوب می‌شوند. باید به هدف‌تان از انتخاب لباس دقت کنید. آیا می‌خواهید لباس شما را بلندتر نشان دهد یا کوتاه‌تر؟افراد کوتاه قد نباید از لباس‌هایی استفاده کنند که بلندی آنها تا کف پای‌شان می‌رسد. این افراد بهتر است از مدل‌های امپراطوری استفاده کنند که از زیر سینه کمی گشاد می‌شود. خانم‌های بلندقد اما گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارند هر چند آنها نیز باید توجه کنند که یک لباس مجلسی بسیار کوتاه باعث می‌شود که بیش از اندازه بلندقد به نظر برسند.

 ۵ راز در انتخاب لباس مجلسی که شما را لاغر و قدبلند نشان دهد

راز اول در انتخاب لباس مجلسی: لباسی مجلسی بپوشید که کاملا اندازه شما باشد.

یکی از ساده ترین راه های لاغر تر به نظر رسیدن ، انتخاب لباسی مجلسی است که کاملا اندازه شما باشد. در هنگام انتخاب لباس مجلسی ، سراغ لباس های تنگ و یا گشاد نروید. این مدل لباس ها شما را چاق تر نشان خواهند داد. پوشیدن لباس های تنگ علاوه بر اینکه تحرک شما را محدود و عذاب آور خواهد کرد ، چین و چروک های زشتی را در قسمت های چاق بدن شما ایجاد می کند. همیشه لباس هایی بپوشید که اندازه شما باشند.

راز دوم در انتخاب لباس مجلسی: لباس یقه هفت بپوشید

لباس های مجلسی و یا پیراهن هایی که یقه آنها به شکل V است و یا اصطلاحا یقه هفتی هستند ، هوشمندانه ترین انتخاب برای زنان کوتاه قد هستند. چرا که بلندتر و باریکتر به نظر خواهند رسید. لباس مجلسی های یقه هفت ، نگاهها را بیشتر به بالاتنه و گردن شما معطوف می کنند و باعث می شوند که قسمت های پایین بدن شما که معمولا چاق تر است ، از نظر ها پنهان بماند. به طور ناخودآگاه این مدل لباس های مجلسی شما را قد بلند تر نیز نشان می دهند. برای کامل تر کردن این ترکیب می توانید از لباس هایی استفاده کنید که خطوط عمودی دارند و همچنین از گردنبند برای تزئین و جلب نظر بیشتر استفاده کنید.

راز سوم در انتخاب لباس مجلسی: دامن های بالای زانو بپوشید

راه دیگر برای اینکه قد بلندتر به نظر برسید ، پوشیدن دامن کوتاه است. خصوصا اگر از دامن های A شکل استفاده کنید. پوشیدن این مدل لباس ها باعث می شود که نگاه ها بیشتر به پاهای شما جلب شود و به طور ناخودآگاه ، قدبلند تر به نظر خواهید رسید. البته فراموش نکنید که دامن شما نباید در حد مینی ژوپ باشد. همچنید از پوشیدن دامن هایی که تا ساق پا و یا تا مچ پا هستند ، خود داری کنید.

راز چهارم در انتخاب لباس مجلسی: لباس های با خطوط و طرح های عمودی بر تن کنید

اگر قدبلندتر به نظر برسید ، شما را لاغر تر خواهند دید. استفاده از طرح ها و خطوط عمودی کمک می کند که بلندتر و باریکتر دیده شوید. خطوط عمودی چشم ها را به بالا و پایین خواهند کشید و نا خود آگاه شما را کشیده تر نشان خواهند داد.

راز پنجم در انتخاب لباس مجلسی: کفش پاشنه بلند بپوشید

یک جفت کفش پاشنه بند ، پاهای شما را کشیده تر نشان خواهد داد. لازم نیست کفش هایی که پاشنه های خیلی بلند دارند را انتخاب کنید. حتی اگر چند سانتی متر پاشنه داشته باشد ، شما را لاغر تر و قدبلند تر نشان می دند. سعی کنید پاشنه های زیر ۸ سانتی متر را انتخاب کنید تا شیک پوش تر به نظر برسید.

ترفندهای فوق در انتخاب مدل لباس مجلسی و لباس شب ، به شما کمک خواهند کرد که لاغر تر و قد بلند تر به نظر برسید. قبل از رفتن به مهمانی بعدی اگر احساس کردید زیادی چاق شده اید ، قبل از انتخاب مدل لباس مجلسی خود ، این ترفند ها را بخوانید

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي