امن ترین کشور های جهان در چه نقطه ای واقع شده اند

تاريخ : 23 تیر

درباره امن ترین کشور های جهان

انتخاب امن ترین کشور در جهان کار ساده ای است. هر فرد می تواند بر اساس معیار هایی که سازمان جهانی صلح در اختیار انسان ها قرار داده است، بهترین و امن ترین کشور های جهان را شناسایی کند.

امن ترین کشور های جهان در چه نقطه ای واقع شده اند, پورتال خبری فرهنگی گهر

هر سال ، موسسه اقتصاد و صلح ، میزان امنیت و صلح را در ۱۶۳ کشور جهان بررسی می کند. در این تحقیق ، درگیری های داخلی و بین المللی در کشورها ، اختلاف نظر یا هماهنگی با سایر کشورها و فاکتورهای مختلفی در راستای صلح و امنیت مورد بررسی قرار می گیرند و به هر یک از فاکتورها امتیازی داده می شود که در نهایت مشخص می کند هر کشوری تا چه حد توانسته در راستای صلح و امنیت قدم بردارد.

کشور جمهوری ایرلند در سال ۲۰۱۷ توانسته از پله دوازدهم به پله دهم صعود کند و امتیاز ۱.۴۰۸ را به خود اختصاص دهد. این کشور بیشتر امتیاز خود را به خاطر ثبات سیاسی و تعامل خوب با سازمان ملل بدست آورده است. ایرلند کشور زیبا و آرامی است که بخاطر داشتن مناظر خارق العاده به جزیره زمردی مشهور است.

معرفی امن ترین کشور های جهان

ژاپن

ژاپن هم امتیازی برابر با ایرلند کسب کرده است و هر دو در رده ده لیست امن ترین کشورهای جهان قرار گرفته اند. کاهش جنایت و دسترسی نداشتن به اسلحه موجب شده تا ژاپن یکی از معدود کشورهای آسیایی باشد که در لیست ده کشور امن جهان قرار می گیرد. جدا از امنیت ، ژاپن کشوریست که گشتن در آن برای گردشگران آسان تر است ، وجود قطار های سریع السیر و سیستم حمل و نقل پرسرعت و در دسترس موجب شده است گردشگران به سادگی بتوانند در این کشور تردد کنند. ژاپنی ها همچنین در صدد دوبرابر کردن تعداد گردشگران تا سال ۲۰۲۰ هستند.

 سوییس

سوییس کشوریست که به صلح و آرامش شهرت دارد ، این کشور همیشه از هر نوع درگیری داخلی و خارجی به دور بوده است و همین موجب شده تا همیشه نیز در لیست امن ترین کشورها قرار بگیرد. به جای درگیری با کشورهای دیگر ، کشور سوییس هر بار چیز جدیدی برای ارائه دارد و پروژه های مختلفی در این کشور به اجرا در می آید که از آنها می توان به طولانی ترین و عمیق ترین تونل قطار که زوریخ و میلان را طی دو ساعت و نیم به هم متصل کرده است اشاره کرد.

کانادا

کانادا کشور وسیعی است که شاید کنترل جرم و جنایت یا اختلافات داخلی در آن مشکل به نظر برسد اما در این کشور بزرگ که مردمانی از سراسر جهان را در خود جای داده است همیشه صلح برقرار است و برخی از صمیمی ترین شهرهای جهان نیز در کانادا قرار دارند که از آنها می توان به مونترال ، اوتاوا و ونکوور اشاره کرد.

اسلوونی

شاید در کشور اسلوونی کمی مشکلات داخلی و کش مکش هایی وجود داشته باشد ، اما این کشور به خوبی توانسته آن را کنترل کرده و به بازدیدکنندگانش احساس امنیت بیشتری بدهد. این برای افرادی که دوست دارند از شهرهای کمتر دیده شده اروپا نظیر لیوبلیانا دیدن کنند خبر خوبی است.

جمهوری چک

کشور چک نیز از جمله کشورهاییست که در آن جرم و جنایت به حداقل رسیده است. همین موجب شده تا با امتیاز ۱.۳۶۰ در رده ششم امن ترین کشورهای جهان قرار بگیرد. چک همچنین از کشورهاییست که در سالهای اخیر گردشگران بیشتری به آن سفر کرده اند.

دانمارک

دانمارک همیشه یکی از شادترین کشورهای جهان بوده است ، کشوری که در آن همه چیز در آرامش و صلح به سر می برد و مردم با احترام زیادی با یکدیگر برخورد می کنند. شاید بتوان گفت تنها اختلاف نظری که این کشور دارد با کشور کانادا بر سر یک جزیره غیرمسکونی است.

اتریش

شاید بتوان گفت وجود همسایگان خوب در صلح و امنیت خانه شما نیز تاثیر می گذارد ، حداقل این مساله برای کشوری همانند اتریش کارساز بوده است. همسایگان اتریش کشورهای آلمان و چک هستند که هر دو از جمله امن ترین کشورهای جهان می باشند. هرچند کشور اتریش از لحاظ داخلی نیز هیچ مشکلی نداشته است ، کاهش واردات اسلحه و همچنین برگزاری انتخابات صلح آمیز موجب شده تا کشور اتریش نیز چه از لحاظ داخلی چه خارجی امن باشد و بتواند در پله چهارم لیست قرار بگیرد.

پرتغال

پرتغال و شهرهای زیبای آن از جمله اماکنی هستند که در اروپا دست کم گرفته شده اند. این کشور نیز در صلح و آرامش به سر می برد و در کنار این آرامش زیبایی های منحصر به فردی نیز دارد که می توانند دلایل خوبی برای سفر به این کشور اروپایی باشند.

نیوزیلند

کشور نیوزیلند یکی از بهترین مقاصد برای گردشگرانیست که به ماجراجویی علاقه مند هستند. این کشور همچنین سواحل زیبا و مناظر خارق العاده ای نیز دارد. همه اینها در کنار نبود خشونت و نزاع و وجود صلح و آرامش باعث می شود تا نیوزیلند یک کشور معتبر چه برای زندگی چه سفر باشد.

ایسلند

این دهمین سال متوالیست که کشور ایسلند در صدر لیست امن ترین کشورهای جهان قرار می گیرد. این کشور کمترین تعداد زندانی و همچنین کمترین میزان جرم را در بین تمام کشورها دارد. همچنین جزیره بودن این کشور باعث شده تا هیچ مشکلات مرزی نیز با سایر کشورها نداشته باشد و همه چیز به امنیت داخلی و خارجی ختم شود. ایسلند مقصدی رویایی برای بسیاری از گردشگران جهان است.

برای ما بسیار اهمیت دارد تا رتبه کشور عزیزمان ایران را در دسته بندی های مختلف بین سایر کشورها بدانیم ، بنابراین با لست سکند همراه باشید.

امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۷ ‏

در بین ۱۶۳ کشور جهان ، ایران در رتبه ۱۲۹ قرار گرفته است ، امتیاز کلی ۲.۳۶۴ نشان می دهد بررسی های انجام گرفته این کشور را نسبت به پیش امن تر می داند. هرچند نشانه رنگ زرد کنار نام این کشور میزان امنیت آن را متوسط نشان می دهد.

همانطور که لیست امن ترین کشورهای جهان بیشتر از کشورهای اروپایی تشکیل شده است ، از لحاظ منطقه ای خاورمیانه همچنان نا امن ترین منطقه به شمار می رود.

ایران در بین کشورهای خاورمیانه و آفریقا رتبه نهم را به خود اختصاص داده است و کشورهای قطر ، کویت و امارات صدر این لیست قرار دارند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي