آدرس ستاد کل نیروهای مسلح

ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، بالاترین نهاد نظامی در کشور می باشد. مسوولیت هماهنگی میان کلیه نیروهای مسلح از طریق قرارگاه خاتم انبیا در زمان بحران جنگ انجام می شود.

آدرس ستاد کل نیروهای مسلح

ریاست این ستاد مستقیماً توسط رهبر جمهوری اسلامی تعیین و منصوب می‌شود. نخستین رئیس این ستاد، میرحسین موسوی نخست‌وزیر وقت بوده که از ابتدای تأسیس ستاد تا سال ۱۳۶۸ این مسئولیت را برعهده گرفت و سید حسن فیروزآبادی نیز جانشینی او را بر عهده داشت. از سال ۱۳۶۸ فیروزآبادی به ریاست ستاد منصوب شده و محمد فروزنده منصب جانشینی وی را پذیرفت. ریاست این ستاد پس از کناره‌گیری فیروزآبادی به‌عهدهٔ سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری است.

درباره ستاد کل نیروهای مسلح 

ستاد کل نیروهای مسلح، بالاترین مرجع نظامی نیروهای مسلح در ایران است. این ستاد وظیفهٔ سیاست‌گذاری و فرماندهی کلیهٔ نیروهای مسلح ایران از جمله ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی را بر عهده دارد. این ستاد به‌طور مستقیم زیر نظرمقام رهبری اداره و طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران رئیس ستاد از سوی او انتخاب می‌شود.

این ستاد که ابتدا با نام ستاد فرماندهی کل قوا تأسیس شد، در اواخر جنگ ۸ ساله ایران و عراق و به‌علت اختلاف و تعارضاتی که میان ستاد مشترک ارتش و فرماندهی سپاه در جریان عملیات‌های نظامی به‌وجود می‌آمد، تشکیل شد. این اختلافات مسئولان ارشد کشور را بر آن داشت تا با تشکیل ستاد کل به عنوان مرجع عالی‌تر به اختلافات ارتش و سپاه خاتمه دهند. در ۲۵ دی ۱۳۷۰ با فرمان فرمانده کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح تغییر نام داده شد.

 

آدرس : 
تهران ـ خیابان شریعتی ـ چهار راه قصر

پادگان ستاد مشترك ارتش جمهوری ایران

آدرس : ایران، تهران، تهران، خ. قدوسی – بین خیابان شریعتی و عراقی – پ. 59

تلفن : ۸۸۴۱۵۰۶۱, ۸۸۴۱۳۰۱۸

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه