چطور بفهمیم در واتساپ بلاک شدیم

واتس اپ مسنجر یکی از محبوب ترین نرم افزارهای مسنجر و چت برای انواع سیستم عامل ها می باشد. حال چطور بفهمیم در واتساپ بلاک شدیم ، مطلب زیر را دنبال کنید و راه های بلاک شدن را یاد بگیرید…

چطور بفهمیم در واتساپ بلاک شدیم

زمانی که یکی از مخاطبین یا افراد ناشناس به پیام شما در پیام‌رسان WhatsApp پاسخ نمی‌دهد، ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که شاید من را بلاک کرده است و به دنبال راهی برای بررسی کردن این موضوع باشید که آیا واقعاً Block شده‌اید یا خیر.

اگر برایتان سوال شده که آیا مخاطبی شما را بلاک کرده است یا خیر، مطمئناً ساده‌ترین روش این است که مستقیماً از او سوال کنید اما اگر نخواهید مستقیماً سوال کنید هم راه حل‌های دیگری وجود دارد.

تشخیص بلاک شدن در WhatsApp از آخرین زمان دیدن پیام‌ها

مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا WhatsApp‌ را اجرا کنید.

روی گفت‌وگویی که با مخاطب موردنظر داشته‌اید تپ کنید.

در بالای پنجره پیامی مثل last seen at …  و به معنی آخرین بار در ساعت … دیده شده، ذکر می‌شود. در غیر این صورت احتمالاً مخاطب موردنظر شما را مسدود کرده است.

واتساپ بلاک شدیم

به رنگ تیک پیام‌ها توجه کنید و از مسدود شدن خود مطلع شوید

روش بعدی هم بسیار ساده است و کافی است به تیک‌هایی که کنار پیام‌های شما خورده است، دقت کنید. تیک آبی‌رنگ به این معنی است که گیرنده‌ی پیام، آن را دریافت کرده و مطالعه کرده است. اما یک تیک خاکستری به این معنی است که احتمالاً بلاک شده‌اید. البته اگر کنار پیام‌ها دو تیک خاکستری نمایش داده شود، به این معنی است که پیام شما ارسال شده و شاید خوانده نشده یا مشکل دیگری وجود دارد.

چک کردن تصویر پروفایل برای بررسی مسدود شدن در WhatsApp

سومین روشی که می‌توانید برای بررسی بلاک بودن خود استفاده کنید این است که به تصویر پروفایل مخاطب دقت کنید. بیشتر افراد برای پروفایل خودشان عکسی انتخاب می‌کنند. اما اگر مسدود شده باشید، تغییرات عکس پروفایل ایشان را نمی‌بینید و همین‌طور اگر توضیحات پروفایل خود را عوض کرده باشند هم آن را مشاهده نمی‌کنید.

بنابراین اگر عکس پروفایل و توضیحات پروفایل مخاطبی مدت‌هاست که بی‌تغییر بوده، احتمالاً شما را بلاک کرده است.

تماس با مخاطبینی که شما را مسدود کرده‌اند

روش بعدی برای بررسی موضوع بلاک شدن در واتس‌اپ این است که از تماس صوتی استفاده کنید. اگر تماس صوتی برقرار شود و صدای زنگ خوردن را بشنوید، بلاک نشده‌اید و برعکس، اگر تماس بگیرید و صدای زنگ شنیده نشود، مسدود شده‌اید.

از ایجاد گروه استفاده کرده  و مخاطب را اضافه کنید

روش بعدی استفاده کردن از قابلیت ایجاد گروه و چت گروهی در واتس‌اپ است.

یک گروه در واتس‌اپ بسازید و مخاطبی که در مورد مسدود کردن شما مشکوک به نظر می‌رسد را مثل چند مخاطب دیگر به گروه اضافه کنید. اگر بلاک نشده باشید، طبعاً مشکلی در اضافه کردن وی به گروه وجود نخواهد داشت اما اگر پیام خطایی نمایش داده شود و نتوانید شخص موردنظر را به گروه اضافه کنید، احتمالاً مشکل این است که مسدود شده‌اید.

ترفند رفع بلاک در واتس‌اپ وجود دارد؟

متأسفانه خیر. هیچ هک یا ترفندی جادویی برای اینکه خودتان را بدون دسترسی به حساب کاربری طرف مقابل رفع بلاک کنید، وجود ندارد. در واقع برای رفع بلاک در واتس‌اپ، می‌بایست از طریق تماس تلفنی یا ایمیل یا ملاقات حضوری، از مخاطب بخواهید که شما را از حالت Block در بیاورد.

ممکن است باگ‌ها و حفره‌های امنیتی خاصی در واتس‌اپ کشف شده باشد و روش‌هایی برای رفع بلاک مطرح شده باشد اما معمولاً حفره‌های امنیتی به محض پخش شدن خبر کشف، توسط تیم امنیتی پیام‌رسان‌ها برطرف می‌شود چرا که حفاظت از امنیت و حریم خصوصی، یکی از مطالبات اصلی کاربران در فضای مجازی است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه