چرا ثبت شرکت ؟

آیا تا به حال با خود اندیشیده اید که چرا برخی از افراد موفق تر از سایرین هستند؟ و یا اینکه به چه دلیل افرادی که در یک حوزه فعالیت می کنند گاهی تا این حد با هم تفاوت طبقاتی و اعتباری دارند؟ تا به حال برای شما این سئوال مطرح شده است که ثبت شرکت چگونه توانسته برخی را تا این حد رو به جلو و پیشرفت ببرد؟و یا هزاران سئوال دیگر که همه را در این مقاله با هم بررسی می کنیم.

چرا ثبت شرکت ؟

اصولا اساس پیشرفت و آبادانی هر کشور کوچک و بزرگی وجود صنایع و شرکت های کوچک و بزرگی در این کشور ها است که به منظور به دست آوردن سود بیشتر همواره راه هایی را برای توسعه فعالیت های خود و بهبود کیفیت کار خود می یابند. این شرکت ها عموما دیدگاهی فراتر از دیوارهای کشور خود دارند و آنقدر بر کیفیت و کمیت محصولات خود متمرکز می شوند که سایر شرکت ها در سایر نقاط دنیا را محو قدرت و محصولات خود کرده و دامنه مشتریان خود را جهانی کنند.

به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران نیز سیاست خصوصی سازی و دادن اعتبارات مالی و شخصیتی به شرکت ها و نهاد ها و موسسات کوچک تر را آغاز کرد و تا به امروز این روند همواره رو به گسترش بوده تا جایی که دیگر بسیاری از شرکت های دولتی و بزرگ با افرادی به غیر از افراد حقوقی و صاحب شرکت و موسسه کار نمی کنند.

حال به این سئوال برخورد می کنیم که چرا برخی از افراد از سایر افراد موفق تر هستند. این همان جواب است که در پاراگراف قبل به ان پرداختیم. این افراد افقی وسیع دارند و به دنبال توسعه فعالیت های خود حتی در خارج از یک محدوده و کشور خود می باشند. مصلما این امر تنها با داشتن شخصیت حقیقی و ثبت یک شرکت حقوقی می تواند تحقق یابد. اگر به اطراف خود نگاهی بیاندازید و اکثر شخصیت های بزرگ را ببینید به سادگی متوجه این مطلب خواهید شد. آقای ایکس صاحب شرکت فلان و یا آقای ایکس صاحب شرکت های فلان  و… این یعنی انقلابی که یک شرکت می تواند در اعتبار یک فرد به وجود بیاورد.

این افراد شرکت خود را به ثبت می رسانند و سپس شروع به مدیریت کسب و کار خود می کنند و در راه ساختن رزومه ای توانمند برای شرکت خود اقدام می کنند. تعجبی ندارد وقتی فردی با استفاده از این راه به موفقیت می رسد. افرادی که اقدام به تاسیس شرکت و یا موسسه غیر تجاری می کنند به توانایی خود باور دارند و به هیچ عنوان دست بر روی نقاط ضعف خود نمی گذارند. آنها خوب می دانند که شرکت داشتن یک کار گروهی است و این نقاط ضعف را توسط شرکا و یا در آینده توسط همکاران و کارمندان به راحتی پوشش خواهند داد.

اما به دست آوردن توانایی بالا و قدرت ورود به بازار های بزرگ را به تنهایی نخواهند داشت. در واقع ثبت شرکت نه تنها به این افراد قدرت می دهد تا پروژه های کوچک و متوسط بی شماری را انجام دهند بلکه این باور و قدرت را هم در آنها نهادینه می کند که برای به دست آوردن سود بیشتر باید وارد دنیای بزرگتر شد. یعنی کار با شرکت های هلدینگ و یا مادر و حتی صادرات محصولات و خدمات خود به سایر کشور ها.

حال تصور کنید این افراد فوق العاده در کار خود تبهر داشته باشند، وقتی شرکت و اجتماعی در کار نباشد توانایی این افراد با تمام تبهری که دارند محدود می شود و به همان نسبت توانایی انجام پروژه ها پایین تر خواهد آمد و به دنبال آن سود و اعتبار کمتری هم نصیب او خواهد شد.

سود و اعتبار. بله این دو پارامتر بزرگترین خواسته همه انسان ها بر روی کره خاکی است. بیش از 90 درصد از مردم تنها در این خصوص رویا پردازی می کنند و توانایی و یا جرات به دست اوردن این دو را ندارند. در حالی که این دو یک شبه برای هیچ کس به دست نیامده است. برای داشتن اعتبار باید شخصیت حقوقی و موجهی داشت و برای به دست آوردن پول باید از این شخصیت به نحو احسنت استفاده کرد. همانگونه که اورده شد اولین قدم و اساسی ترین قدم برای به دست آوردن هر دو اینها ثبت شرکت و یا موسسه غیر تجاری و ورود به دنیای معتبر و شناخته شده ای است که آینده ای روشن را برای شما تضمین می کند.

حال پس از ثبت شرکت و یا موسسه غیر تجاری خود باید به همراه شرکا خود برنامه ریزی و هدف گذاری مناسبی داشته باشید ، باید برای خود یک چشم انداز و یک خط مشی مناسب تهیه نموده و برای رسیدن به این خواسته اهداف بلند و کلان و اهداف خرد و برنامه های عملیاتی مناسبی تعریف کنید.

برنامه های عملیاتی پیش نیاز دستیابی به اهداف خرد و اهداف خرد پیش نیاز رسیدن به اهداف کلان و نهایتا چشم انداز شما هستند. اگر خواهان اعتبار بیشتر و سود بی رویه هستید باید برنامه های عملیاتی بسیار خوبی تعریف کنید و اهداف خرد متعالی داشته باشید.

به عنوان مثال کس ی که پس از ثبت شرکت تنها هدف و یا اهدافش رسیدن به سود باشد مطمئنا نمی تواند به خوبی به این خواسته برسد. اهداف خرد شما باید در ابتدا اعتبار شما را بالا ببرند. مثلا رسیدن به کیفیت عالی ، فروش محصول یا خدمت به ایکس تعداد مشتری، دریافت رتبه ، تعریف برند و ثبت برند یا برند های مختلف ، برنامه ریزی و تبلیغ برای رسیدن به فلان مقدار شناخت و …

حال همه این برنامه ها را شاخص می دهید و وقتی توانستید به این شاخص ها دست پیدا کنید و اهداف خرد را محقق ساختید خواهید دید که به چه سادگی سود و اعتبار به سمت شما سرازیر خواهد شد.

بنابراین برای داشتن اعتبار و سود بهترین راه ثبت شرکت و یا موسسه غیر تجاری مناسب است. اما به چه شکل باید این کار انجام شود؟

ثبت شرکت را باید در اداره ثبت شرکت ها انجام دهید. ولی نمی توان منکر شد که ثبت شرکت و یا موسسه غیر تجاری دوندگی های خاص خود و شناخت مناسب نسبت به مسائل حقوقی و ثبتی را نیاز دارد. اما نگران نباشید در ایران شرکت های حقوقی هستند که این مهم را به سادگی برای شما انجام می دهند. موسسه حقوقی ثبت شرکت ویونا یکی از این شرکت های است که با اعتبار و پشتوانه بالایی در ایران چندین سال است که فعالیت می کند. به عنوان مثال همین شرکت ویونا تنها با در دست داشتن وکالتنامه ای از شما تمامی راه را برای شما هموار خواهد کرد و شرکت شما را به بهترین شکل به ثبت خواهد رساند.

هر چند ثبت شرکت توسط خود شما هم انجام شدنی است ولی استفاده از تخصص کارشناسان شرکت های حقوقی مانند شرکت حقوقی ویونا مزیت های دیگری هم برای شما به دنبال خواهد داشت.

اولا دیگر نیاز نیست شما هر روز از زمان و وقت خود بگذرید و در صف طولانی و خسته کننده ثبت شرکت بایستید. دوما تمامی مسائل حقوقی و قوانین تجاری را این شرکت ها به خوبی می دانند و اشتباهات رایجی را که خود افراد مرتکب می شوند انها مرتکب نخواهند شد و مهم تر از همه اینکه دامنه کاری و اظهارنامه و شرکتنامه شما را به نحوی تنظیم خواهند کرد که در آینده به مشکلات فعالیتی و حقوقی برخورد نکنید.

البته مزیت دیگری را هم باید به مزیت های بالا اضافه کرد. موسسات حقوقی مانند موسسه حقوقی ویونا تنها یکی از فعالیت هایشان ثبت شرکت می باشد. انها می توانند در کنار قرار داد خود برای شرکت شما برند تعریف و ثبت کنند ، اقدام به دریافت رتبه برای شرکت شما بکنند ، دفاتر پلمپ و مالیاتی شما را دریافت و در تنظیم آنها شما را یاری دهند، کد اقتصادی شما را اعتبار دهی کنند، مسائل حقوقی تجاری شما را مرتفع نمایند و در برنامه ریزی و هدف گذاری شرکت و حتی دریافت گواهینامه های ایزو با شما همراه باشند.

هر چه که هست نباید از وجود برخی از مشکلات اقتصادی ترس به دل راه داد. رسیدن به بهترین ها تنها با ثبت شرکت محقق خواهد شد. شرکت ها نه تنها باری از مسئولیت های دولت را کم می کنند بلکه در اقتصاد کشور هم نقش مهمی را ایفا می کنند. شرکت ها و اشخاص حقیقی و حقوقی بیشتر به شرکت ها اعتماد دارند و شخصیت حقوقی شما باعث حرفه ای تر شدن شما و فعالیت شما خواهد شد. از تسهیلات بانکی و اعتباری دولت بهتر بهره مند خواهید شد و برای امور اقتصادی مورد نیاز شرایط راحت تری خواهید داشت.

فکر نکنم کسی باشد که با مطالعه این مطلب و با تمام مشکلاتی که شرکت ها دارند باز هم بر این باور باشد که شخصیت حقیقی از حقوقی بهتر است. ثبت شرکت هر چند هزینه ای را در ابتدا و برای شروع فعالیت نیاز دارد ولی این هزینه برای راه انداختن یک کسب و کار ساده هم مورد نیاز است و حتی این هزینه به مراتب کمتر هم خواهد بود.

توزیع رسانه ای توسط رپورتاژ ادز

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه