پلیس ضد شورش چیست + تجهیزات پلیس ضد شورش

پلیس ضد شورش همانطور که از نام آن پیدا است وظیفه مقابله و مبارزه با هرگونه شورش و بی نظمی و تجمع غیرضروری است. پلیس ضد شورش دارای تجهیزات بسیار زیادی است. اگر می خواهید بدانید پلیس ضد شورش چیست این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد پلیس ضد شورش و تجهیزات پلیس ضد شورش می خوانید.

پلیس ضد شورش چیست + تجهیزات پلیس ضد شورش

پلیس ضد شورش چیست + تجهیزات پلیس ضد شورش

پلیس ضد شورش چیست

پلیس ضد شورش به بخشی از نیروهای پلیس، نظامی یا دیگر نیروهای امنیتی گویند که مسئولیت آنها کنترل، پراکنده کردن یا دستگیری شهروندان غیرنظامی است که مبادرت به تظاهرات یا برگزاری تجمعات اعتراضی کرده‌اند. نیروهای پلیس ضد شورش معمولاً از اسلحه‌های غیرکشنده مانند باتوم و شلاق به‌منظور پراکنده ساختن جمعیت یا بازداشت معترضان استفاده می‌کنند. از دههٔ ۱۹۸۰ میلادی استفاده از سلاح‌های دیگری مانند افشانه فلفل، گاز اشک‌آور، شوک‌دهنده الکتریکی و گلوله‌های پلاستیکی در میان این نیروها رواج یافته‌است.

در مواقع بحرانی، این نیرو می‌تواند جهت مقابله با آشوبگران از ماشینهای آبپاش، ماشینهای زره‌پوش، و سگهای پلیس استفاده نماید. نیروهای ضد شورش معمولاً به ابزارهای محافظتی مانند کلاه محافظ سَر، محافظ صورت، لباس مخصوص (جلیقه، محافظ گردن، زانوبند و …)، ماسک گاز و سپرهای مخصوص از جنس پلکسی‌گلس مجهز هستند.

تجهیزات یگان ضد شورش ایران

تجهیزات جدید پلیس ضدشورش ایران

نیروی انتظامی امروز چهارشنبه در مراسمی به مناسبت هفته خود، تجهیزات جدیدش را برای مقابله با شورش و اغتشاش به نمایش گذاشت. این تجهیزات در صبحگاه مشترک یگان‌های ویژه ناجا و ارتش به نمایش درآمد. تجهیزات یادشده شامل خودروی آب پاش سنگین با قدرت پاشیدن آب با فشار بالا تا فاصله 70 متر و دوربین مداربسته، خودروی «فاتق »برای حمل نیرو و مقاوم در برابر آتش و انفجار، خودروی «راتق» دارای برجک تیراندازی، دکل دوربین و مقاوم در برابر گلوله های تا 7/6 میلیمتری، « صاعقه » با قدرت فلش بالا برای مختل کردن موقت بینایی اغتشاشگران، سیستم رعد و نیز، تجهیزات انفرادی است

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه