هزینه عمل واریکوسل (با بیمه و آزاد)

یکی از بیماری های آقایان که باعث ناباروی آنان می شود وجود سیاهرگ هایی است که بر روی سطح بیضه قرار می گیرد. برای درمان این مشکل عمل واریکوسل انجام می شود. در مطلب زیر هزینه عمل واریکوسل و اطلاعاتی درباره این بیماری شرح می دهیم.

هزینه عمل واریکوسل

هزینه عمل واریکوسل در سال 1402

هزینه عمل واریکوسل بدون بیمه در سال 1402 در یک مرکز مجهز برای:

واریکوسل یک طرفه 

حدود 13 میلیون 

واریکوسل دو طرفه

حدود 20 میلیون تومان است.

هزینه انجام سونوگرافی واریکوسل

هزینه انجام سونوگرافی واریکوسل بصورت آزاد، بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.


 این بیماری که واریکوسل نام دارد،  علت این عارضه عدم توانایی تولید هورمون تستسترون می باشد که باعث ایجاد ناهنجاری و اختلال در مایع منی نیز می شود، یعنی لوله های اسپرم توسط این وارید ها بسته یا پیچ می خورد و از رسیدن مایع منی به تخمک فعال جلوگیری به عمل می آورد. در نتیجه این عارضه  منجر به عدم بارداری و تشکیل جنین می شود.

بیمار برای رفع این مشکل باید زیر نظر یک جراح و متخصص بیماری های کلیه با تجربه مداوا شود . شایان ذکر است که این عمل حساس می باشد. یکی از دغدغه های فکری بیماران این عارضه قیمت و هزینه آن می باشد که خواهان اطلاع و آگاهی از آن می باشند. باید گفت که هزینه این عمل تحت پوشش بیمه های ذی ربط را پوشش می دهد.

روند عمل واریکوسل

یکی از روش های درمانی بیماری واریکوسل، واریکوسلکتومی ساب اینگوینال میکروسکوپی می باشد که جراح و متخصص بیماری های کلیه با تجربه توانایی درمان این بیماری بدون بازگشت را دارد. این عمل که تحت بی حسی موضعی صورت می گیرد، هیچ گونه درد و ناراحتی برای فرد به همراه ندارد و دوره نقاهت کوتاه مدتی نیز دارد.

چنانچه جراح و متخصص بیماری های کلیه از روش جراحی میکروسرجری به کار گیرد. این بیماری بی بازگشت می باشد و لایه های عضلانی دیواره شکم احتیاج به باز شدن ندارد، و درد کمتری به همراه دارد و باروری در آن ها افزایش پیدا می کند.

به جهت افزایش بارداری و افزایش تعداد اسپرم ها ، باید سریع به درمان واریکوسل اقدام شود.
 

عوارض بیماری واریکوسل

اگر بگوییم که با جراحی و درمان واریکوسل هیچ گونه عوارض جانبی به همراه ندارد دروغ محض می باشد، اما اگر به اورولوژیست حاذق مراجعه شود و درمان نزد ایشان صورت گیرد، عوارضی هم چون: کبودی و حساسیت جزئی در پی دارد که جای هیچ گونه نگرانی نیست و به مرور با مصرف برخی از داروهای تجویز شده کاملا برطرف می شود. چنانچه در درمان واریکوسل اهمال صورت گیرد، منجر به دردهای شدید شکمی و بیماری آتروفی می شود.

هزینه عمل 

  • هزینه ها براساس نوع بیمه و بیمارستانی که که عمل می کنید خیلی متغییر است لذا اگر مشکل پرداخت هزینه دارید با مراجعه به بیمارستان های دولتی و دردست داشتن دفترچه می توان مشکل را رفع کرد.
  • از بیمه تکمیلی استفاده کنید . و اگر چانچه بیمه تکمیلی ندارید بهتر این است که قبل از عمل برای گرفتن بیمه تکمیلی اقدام کنید.
  • معمولا در بیمارستان های دولتی 90% هزینه را قبول می کنند. پس بهتره برای این عمل بهترین دکتر و بهترین بیمارستان دولتی را جستجو کنید.

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه