روانشناسی و نشانه های عشق مردان

عشق برای زنان و مردان معنای متفاوتی دارد. عده ای تصور می کنند که عشق برای مردان به آن اندازه که برای زنان مهم است، اهمیت ندارد در صورتی که این تصور اشتباهی است. گهر در این بخش در مورد روانشناسی عشق مردان بیشتر صحبت می کند.

روانشناسی و نشانه های عشق مردان

روانشناسی و نشانه های عشق مردان

نشانه های عشق در مردان

به چشم‌هایش دقت کنید.

فقط با نگاه کردن به چشم های طرفتان می‌توانید از احساس او باخبر شوید. برخلاف سایر اعضای بدن که ما روی آنها کنترل داریم، چشم‌هایمان فرق دارند. وقتی زن یا مردی هیجان داشته باشد یا حسی قوی در دلش باشد، مردمک چشمانش بزرگتر می‌شود. پس اگر وقتی با طرفتان حرف می‌زنید، دیدید که مردمک چشمانش بزرگ شده است یعنی دوستتان دارد.

همچنین موقع حرف زدن می‌توانید از طرز نگاه کردن او بفهمید که چقدر به شما توجه دارد. اگر ارتباط چشمی خود را به طور مداوم با شما حفظ می‌کند، می‌توانید احساس قلبی‌اش را از چشم‌هایش بخوانید.

وقتی با شماست احساس شادی می‌کند.

این رفتار ضمن اینکه کاملاً مشخص است اما معمولاً نادیده گرفته می‌شود. این واقعیت که مردی نتواند لبخندش را از شما مخفی کند یا پیش شما خیلی هیجان داشته باشد، دستش را جلو شما رو می‌کند.

کاری که دوست دارید را انجام می‌دهد.

این هم یکی دیگر از نمونه‌هایی است که مردها برای اینکه پیش کسی باشند که دوستشان دارند انجام می‌دهند. به فعالیت‌هایی فکر کنید که دوست دارید و اگر می‌بینید او برای آن فعالیت‌ها برایتان برنامه می‌گذارد، مشخص است که دوست دارد وقت بیشتری با شما بگذراند. مهم نیست که او به آن فعالیت‌ها علاقه دارد یا نه، مهم این است که می‌خواهد وقتش را با شما بگذراند.

آخرهفته‌های خود را با شما می‌گذراند.

ازآنجاکه همه ما زندگی‌های پرمشغله‌ای داریم، آخرهفته‌ها دوست داریم استراحت کرده و وقتمان را همانطور که دوست داریم بگذرانیم. بنابراین اگر مردی فقط دوستتان باشد، آخرهفته خود را صرف کار دیگری خواهد کرد، کاری که از انجام آن لذت می‌برد. اما وقتی مردی می‌خواهد کل آخرهفته خود را با شما بگذراند، کاملاً مشخص است که شما چیزی هستید که به او بیشترین لذت را می‌دهید.

این مسئله به طور ناخودآگاه و غیرارادی برای آنها اتفاق می‌افتد چون وقتی مردها به زنی علاقه دارند، دوست دارند همه وقت خود را کنار او بگذرانند. هیچوقت با خودش فکر نمی‌کند که اگر این کار را بکند، شما پیش خودتان خواهید گفت که گرفتارتان شده است. این کار را می‌کند چون همان کاری است که دوست دارد انجام دهد.

بیش از اندازه مراقبتان است.

همه مردها تا اندازه‌ای برای دوستان و اطرافیانشان نگران هستید اما اگر مردی که در کنارتان است بیش از اندازه مراقبتان است و نگرانتان می‌شود، فقط می‌تواند یک معنی داشته باشد: واقعاً دوستتان دارد.

اگر از شما می‌پرسد ناهارتان را خورده‌اید یا نه، برای اینکه سردتان نشود، کتش را روی دوشتان می‌اندازد، حتی اگر کمی حالتان بد باشد شما را پیش دکتر می‌برد، یعنی خیلی نگرانتان است.

بیشتر وقت‌ها این نگرانی‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند اما گاهی برای طرف‌مقابل خسته‌کننده می‌شود. واقعیت این است که این یکی از آن رفتارهایی است که مردها نمی‌توانند کنترلش کنند. این در خونشان است و فقط زمانی بروز می‌کند که کسی را واقعاً دوست داشته باشند.

از لمس کردن شما لذت می‌برد.

یک جفت گوشواره جدید خریده‌اید؟ احتمالاً برای بررسی آنها به نرمی انگشتانش را به گوشهایتان می‌کشاند. هر مردی که همسرش را دوست داشته باشد، دوست دارد که مدام او را نوازش کند. البته این نوع نوازش کردن نوع شهوت‌آمیز نیست، بلکه نوازشی توام با دوست داشتن است. مردها از تماس‌های جسمی خیلی خوششان می‌آید و اگر دوستتان داشته باشند، اینکار به صورت غیرارادی در آنها اتفاق می‌افتد.

اگر همسرتان مدام بدنتان را لمس می‌کند، کاملاً مشخص است که واقعاً دوستتان دارد. دلیل این کارش این است که می‌خواهد مدام حستان کند. این برای آنها کاملاً طبیعی است و روشی است برای نشان دادن مردانگی‌شان. بنابراین اگر شما هم بعنوان یک زن همین حس را دارید، باید با لمس کردن همسرتان به آن پاسخ دهید.

یک اسم مستعار دلنشین برایتان انتخاب کرده است.

اسم‌های مستعار یک روش غیرمستقیم برای مردان است که احساساتشان را به شما نشان دهند. با این کار آن اسم مستعار را با یک حس خوشایند مرتبط می‌کنند و هربار که آن اسم را بر زبان می‌آورند آن حس را احساس می‌کنند. هرچه شما را بیشتر با آن اسم صدا کنند یعنی دوست دارند آن حس را بیشتر تجربه کنند و این یعنی آن مرد شدیداً گرفتارتان شده است.

هر روز برایش مثل روز تولدتان است.

این یکی از مشخص‌ترین رفتارها است اما خیلی مهم است. اگر همسرتان به محل‌کارتان برایتان گل می‌فرستد، برایتان هدیه می‌خرد، مرتب شما را بیرون می‌برد، بدون شک دوستتان دارد. اگر همه این کارها را حتی بعد از اینکه با او رابطه‌جنسی برقرار کردید ادامه می‌دهد، یعنی عاشقتان شده است.

مردها چندان اهل ابراز احساسات نیستند و تصور می‌کنند که هدیه خریدن یا خوش‌رفتاری با همسر، دوست داشتنشان را نشان می‌دهد. حواستان باشد که قدر این مراحل ابتدایی رابطه را بدانید چون این راهی است که مردها برای ابراز دوست‌داشتنشان انتخاب می‌کنند.

به نیازهایتان توجه دارد.

این هم یکی دیگر از رفتارهایی است که در مردی که عاشقتان است می‌‌بیند. این مسئله مخصوصاً اگر در گروه دوستانش باشید نمود بیشتری پیدا می‌کند. اگر به شما توجه خاصی نشان می‌دهد، توجهی بیشتر از آنچه به دوستانش دارد، یعنی خیلی دوستتان دارد چون هر مردی که توجهی بیشتر از توجهی که به دوستانش دارد به زنی داشته باشد، یعنی اهمیت شما برای او بسیار بالاتر از دیگران است.

به رفتار دوستانش توجه کنید.

همه ما وقتی عاشق می‌شویم، ناخودآگاه درمورد چیزی که در فکرمان می‌گذرد – یعنی کسی که عاشقش هستیم – حرف می‌زنیم. اگر وقتی دوستانش را می‌بینید به شما می‌گویند که فلانی «خیلی تعریف شما را کرده است» یا «چه خوب که بالاخره شما را دیدیم» و یا وقتی شروع به تعریف یک خاطره مشترک می‌کنید به شما می‌گویند فلانی «قبلاً برایمان تعریف کرده است»، کاملاً مشخص است که این اواخر شما تنها موضوع صحبت‌های او بوده‌اید.

همینطور وقتی با دوستانش بیرون هستید و متوجه می‌شوید که آنها حواسشان به حرف‌ها، رفتارها و احساسات شماست، باید بفهمید که طرفتان قبلاً به آنها گفته است که شما را خیلی دوست دارد و به همین دلیل آنها هم سعی می‌کنند که بهترین رفتار خود را جلو شما داشته باشند.

این چیزها برای مردها خیلی مهم است چون اگر مردی بتواند کاری کند دوستانش با شما رفتار خوبی داشته باشند، می‌تواند شما را کنار آنها نگه دارد (یعنی می‌توانید اوقات بیشتری را کنار هم بگذرانید) و این دوطرفه است زیرا وقتی شما هم اوقات خوبی را کنار آنها بگذرانید، رفتار خوبی خواهید داشت و دوستانش هم از شما خوششان خواهد آمد.

منتظر تلفن شماست

يكي از ويژگي‌هاي مرد عاشق اين است كه در هر شرايطي دوست دارد وقت خودش را با شما سپري كند حتي وقتي كه پيش يكديگر هم نيستيد به فكر شماست و ترجيح مي‌دهد با تلفن يا پيامك با شما در ارتباط باشد. هرچند كه بيشتر آقايان زياد از تلفن صحبت كردن خوش‌شان نمي‌آيد اما اگر قرار باشد با همسري كه دوستش دارند صحبت كنند چندان هم از اين كار بدشان نخواهد آمد و حتي منتظر تماس شما مي‌شوند و با اين كار به شما نشان مي‌دهند كه دوست‌تان دارند.

سعي مي‌كند آراسته باشد

وقتي قرار است شما را ببيند به خودش مي‌رسد و دوست ندارد شما او را خسته و نامرتب ببينيد همان‌‌طور كه خودش هم دوست ندارد شما خسته و نامرتب باشيد. مردي كه سعي مي‌كند در كنار شما بي‌عيب و نقص به نظر بيايد حتما شما را خيلي دوست دارد و براي شما ارزش قائل است و هميشه بهترين‌ها را براي‌تان فراهم خواهد كرد. چون آرامش و آسايش شما برايش مهم است به‌خصوص در مواقعي كه قرار است به ديدار دوستان يا اقوامش برويد، او سعي مي‌كند طوري لباس بپوشد كه شما راضي باشيد. اينها همه از نشانه‌هاي دوست داشتن به روش مردانه است.

وقتي از سركار به منزل برمي‌گردد

از نشانه‌هاي حمايت و دوست داشتن بعضي از مردها، اين است كه هنگامي كه از محل كار به منزل برمي‌گردند سعي مي‌كنند خستگي‌هاي محل كارشان را با خود به خانه نياورند چون نمي‌خواهند محل آسايش خودشان را با درگيري‌هاي محل كاري‌شان خراب كنند. شايد به نظر شما بيايد كه بهتر است در مورد مشكلات و جزئيات كار همسرتان اطلاع داشته باشيد اما هميشه اينگونه نيست و گاهي پيش مي‌آيد كه برخي از مردان ترجيح مي‌دهند شما را درگير حاشيه‌ها و دلمشغولي‌هاي كارشان نكنند و حتي بعضي از آنها براي اينكه كوچك‌ترين ناراحتي و نگراني‌اي براي شما پيش نيايد نه‌تنها در مورد كار با شما صحبت نمي‌كنند بلكه با روي گشوده و حتي با خريد گل پيش شما مي‌آيند بنابراين در اين مورد بهتر است خيلي وسواس به خرج ندهيد چون اين هم يكي از نشانه‌هاي خوبي است كه مي‌توانيد به آن دقت كنيد و البته از آن لذت ببريد.

از دستپخت شما تعريف مي‌كند

گاهي پيش مي‌آيد كه به دلايل مختلف غذايي را درست كنيد كه خيلي خوشمزه نباشد و از آن بدتر مواقعي است كه خودتان متوجه اين موضوع نشده‌ايد و فكر مي‌كنيد كه اين غذا هم مثل تمام غذاهايي كه طبخ مي‌كنيد باب ميل همسرتان است. در چنين مواقعي مردي كه اين قضيه را عنوان نمي‌كند و براي اينكه شما ناراحت نشويد تمام غذايي را كه جلويش است با اشتها مي‌خورد در حقيقت با رفتارش به شما مي‌گويد كه خيلي دوست‌تان دارد.

آهنگ‌هاي دوره آشنايي

يكــي از ويــژگي‌هاي رمانتيكي كه يك مرد عاشق مي‌تواند داشته باشد اين است كه هرازگاهي به آهنگ‌هاي دوره آشنايي با شما گوش دهد و با گوش دادن به اين آهنگ‌ها به دوران خوش گذشته باز‌گردد و از اينكه شما را به عنوان همسر انتخاب كرده خوشحال ‌شود. اين ويژگي را تمام خانم‌ها دوست دارند اما به يك نكته بايد توجه داشت كه هيچ وقت به همسرتان به دليل اينكه يك آهنگ خاص و البته قديمي را خيلي دوست دارد و آن را زياد گوش مي‌دهد شك نكنيد اين واكنش مي‌تواند براي رابطه شما خيلي خطرناك باشد.

شما را غافلگير مي‌كند

مردها به راحتي مي‌توانند همسرشان را غافلگير ‌كنند اما رايج‌ترين و البته دوست‌داشتني‌ترين روش غافلگيري خريد هديه است به خصوص اگر اين هديه مناسبت خاصي هم نداشته باشد اما همين قدر كه نشان مي‌دهند دوست دارند بي‌بهانه شما را شاد كنند، نشان عشق و علاقه آنها به شما و به زندگي با شماست. اين ويژگي در خيلي از آقايان وجود دارد؛ گاهي با خريدن يك شاخه گل و گاهي با خريدن شيئي كه گمان مي‌كنند همسرشان به آن احتياج دارد و گاهي هم با خريدن چيزي كه شما را به ياد او مي‌اندازد. به هر حال او سعي دارد به شما بگويد كه دوست‌تان دارد.

وسايل شما را تعمير مي‌كند

اگر آرامش و آسايش شما براي مردي مهم باشد، دوست ندارد حتي ذره‌اي تحت فشار باشيد. او تمام مسئوليت‌هاي شما را به گردن مي‌گيرد يكي از اين نشانه‌ها تعمير وسايل خرابي است كه مدت‌ها در خانه افتاده‌اند و شما هم فراموش كرده‌ايد. اين نشان مي‌دهد او براي كامل كردن زندگي با شما هر كاري كه از دستش ساخته است انجام مي‌دهد. در اين شرايط توجه كنيد اگر او موفق نشد وسيله‌اي را تعمير كند، هيچ وقت به او سركوفت نزنيد و او را تحقير نكنيد.

برنامه سفر براي آخر هفته

مردي كه به فكر برنامه‌ريزي براي رفتن به يك سفر در تعطيلات آخر هفته است يعني علاوه بر اينكه شما را دوست دارد نسبت به شما و عشق شما هم وفادار است و سعي مي‌كند اين عشق و علاقه كه بين‌تان وجود دارد را گرم‌تر و رابطه‌‌تان را صميمي‌تر كند. اين يكي از آن كارهايي است كه مردها وقتي آن را انجام مي‌دهند كه خيلي به فكر شما باشند. در چنين شرايطي يادتان باشد كه حتما پيشنهاد او را بپذيريد چون مطمئنا با شوق و ذوق فراواني برنامه اين سفر را ريخته است و توجه كنيد كه هيچ‌وقت سعي نكنيد پيشنهاد او را حتي ذره‌اي هم تغيير دهيد مثلا به او بگوييد كه به جاي سفر شمال كاش به باغ پدرت مي‌رفتيم!

وقتي آشپزي مي‌كند

زماني را تجسم كنيد كه خيلي خسته هستيد يا كسالتي داريد. يك مرد عاشق در چنين شرايطي به جاي اينكه به جان شما غرغر كند و از شما توقع داشته باشد كه برايش غذا آماده كرده و خانه رامرتب كنيد به شما مي‌گويد عزيزم برو استراحت كن و هنگامي كه شما در حال استراحت كردن هستيد مشغول آماده كردن غذاي مورد علاقه شما مي‌شود. او با اين كار سعي دارد از زحمات شما قدرداني كند و نشان مي‌دهد كه سلامت شما برايش مهم است. اصولا مردها وقتي آشپزي مي‌كنند غذا را با  عشق طبخ كرده‌اند. بهتر است از خوردن اينگونه غذاها لذت ببريد.

نان داغ براي صبحانه

مردها اصولا صبح تا شب در بيرون از خانه مشغول كار هستند اما در زماني كه در منزل هستند مي‌توانند كارهاي كوچكي را انجام بدهند كه نشانه‌‌ها و نتايج خوبي را همراه دارد. يكي از اين كارها خريد نان داغ براي صبحانه است. اين كار فقط وقتي انجام مي‌شود كه مردي بخواهد رابطه را به گرمي و صميميتي كه دارد حفظ كند. اگر همسر شما اين ويژگي  را دارد شما واقعا خانم خوشبختي هستيد چون اين كار او نشان مي‌دهد كه علاوه بر اينكه شما را دوست دارد بلكه روش شما را در برقراري رابطه زناشويي‌تان نيز مي‌پسندد. اين حركت در حقيقت نوعي تاييد براي شماست كه بايد آن را جدي بگيريد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه