انواع غذاهای آفریقای جنوبی

تاريخ : 7 اردیبهشت

آفریقای جنوبی یکی از کشورهایی است که فرهنگ و غذاهای بسیار متنوعی دارد. برای آشنایی بیشتر با انواع غذاهای آفریقای جنوبی این بخش گهر را تا پایان مطالعه نمایید.

انواع غذاهای آفریقای جنوبی

انواع غذاهای آفریقای جنوبی, پورتال خبری فرهنگی گهر

سنت های متفاوت بومی ،۱۱ زبان رسمی مختلف و طبیعتی متنوع ،همگی نشان می دهد که غذاها و شیوه آشپزی هم در آفریقای جنوبی ویژه است و چقدر تنوع دارد.

استفاده از مواد اولیه که در دوران بسیار قدیم در آفریقای جنوبی برای پخت و پز استفاده می شد هنوز هم مرسوم است.

آفریقای جنوبی را در دنیا به نام سرزمین فستیوالها می شناسند و سالانه هزاران فستیوال کوچک و بزرگ در گوشه و کنار آن برگزار می شود و جشنواره های غذایی هم بخش مهمی از زندگی مردمان این سرزمین است.

در ادامه با معروفترین غذاهای آفریقای جنوبی آشنا می شوید:

“چاکالاکا” غذای سنتی در آفریقای جنوبی است که بسیار آسان تهیه می شود.گوجه فرنگی،پیاز،هویج، لوبیا ، شیر و کلم مواد اصلی آن هستند.

“پوتجکاس” غذای سنتی آفریقایی ها که به خورشت شبیه هست اما خورشت به حساب نمی آید و از گوشت و سبزیجات تهیه می شود و در یک قابلمه آهنی سه پایه درست می شود.

“بوروُرز” سوسیس محبوب مردمان آفریقای جنوبی است.

“فریکادل” توپ های گوشتی سرخ شده که با پیاز ،تخم مرغ ،سرکه و ادویه جات مزه دار می شود.

“بیلتانگ” برش های ورقه ای گوشت گاو است که ادویه دار و خشک می شوند.

“میلیه” نوعی پوره است که از ذرت آسیاب شده و غلات تهیه می شود و به صورت سرد یا گرم برای صبحانه یا با اضافه کردن گوشت و رب گوجه به عنوان غذای اصلی میل می شود.

پودینگ “مالوا” با اینکه ریشه ای هلندی دارد اما دسر محبوبی در رستورانهای آفریقای جنوبی است.این کیک اسفنجی  کاراملی با مربای زردآلو درست می شود و هنگامی که داغ است سس کرمی مانندی روی آن ریخته و با بستنی خورده می شود.

“تارت شیری” آفریقای جنوبی چیزی شبیه به تارت بریتانیایی ها و پاستیه دو ناتا پرتغالی هاست که با دارچین تزیین می شود.

غذاهای شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی

غذای شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی از فرهنگ غذایی مالزی، انگلستان، فرانسه و هلند تاثیر گرفته است. هر کدام از این غذاها، پیچیدگی آفریقایی خاص خود را دارند که باعث منحصر بفرد شدنشان شده است. در زیر لیست ۷ غذایی که باید در سفر به این شهر زیبا امتحان کنید آورده شده است. با الی گشت باشید:

Biltong

Biltong اسنک ملی آفریقای جنوبی است و در هر کجای این کشور که باشید می توانید آن را امتحان کنید. کافی است یک گاز بزنید تا مبهوت طعم خوش آن شوید. Biltong غذایی است که در ان گوشت خشک شده را در سرکه و ادویه (نمک، فلفل، گشنیز، شکر قهوه ای) می خوابانند. این مواد طعم و بویی به آن می دهد که فقط مخصوص خودش است.

Waterblommetjie Bredie یک غذای محلی کیپ تاون و فقط خاص این شهر است. Waterblommetjie گل خوراکی بومی است که در کنار دریاچه ها بصورت خودور رشد می کند و bredie، ورژن آفریقای جنوبی خورشت است. این دوتا را با هم میکس کنید تا یک غذای مخصوص و خوشمزه داشته باشید.

Bobotie

Bobotie یکی از مرسوم ترین فرم های غذایی کیپ مالایی است. در این غذا گوشت چرخ کرده و کاری پخت شده با تخم مرغ و میوه های خشک شده مخلوط می شود. این غذا یک مثال واقعی از فرهنگ اقوام کیپ تاون با میکسی از رنگ ها و بوهای خوش است.

Pap

هیچ غذایی اگر از آرد ذرت درست نشده باشد، ارزش معرفی ندارد. البته این غذا به تنهایی خورده نمی شود. بهترین راه سرو آن به شیوه ی آفریقایی هاست. یعنی یک پرس بزرگ با انگشتانتان بردارید و با هر سس خوش طعم یا سبزی یا گوشتی که دوست دارید مخلوط کرده و میل کنید.

Fish and Chips

بله درست خواندید. یکی از بهترین فیش اند چیپس های دنیا در کیپ درست می شود. یادتان باشد که مهاجران بریتانیایی تاثیر زیادی روی آفریقایی ها داشته اند. البته هر جایی در کیپ، فیش اند چیپس را خوب درست نمی کند. به دنبال یک “chipper” بگردید. پیدا کردن آنها کار سختی نیست به این خاطر که بوی فیش اند چیپسشان از فاصله ی چندین متری مشخص است.

Potjiekos یک نوع دیگر خورشت در آفریقای جنوبی است. به طور سنتی این غذا در یک قابلمه ی سنتی ۳ پایه درست می شود. مواد تشکیل دهنده ی این غذا شامل میکسی از سبزیجات و گوشت است. گوشت آن می تواند هر چیزی باشد چه گوشت قرمز باشد یا گوشت خوک فرقی نمی کند. حتی بعضی وقتها بسیاری از کیپ تاونی ها آن را با گوشت ماهی درست می کنند.

Bunny Chow

لطفا دقت کنید که هیچ باگز بانی ای (خرگوش کارتونی) در درست کردن این غذا آسیب نمی بیند! Bunny Chow یکی از غذاهایی است که به عنوان ناهار در کیپ تاون درست می شود. این غذا یک ساندویچ است که داخل آن با کاری میکس شده پر می شود. این هم یکی دیگر از غذاهای آفریقای جنوبی است که با تاثیر از فرهنگ غذایی مالزیایی ها در نانی به استایل اروپایی ها سرو می شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي