طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 24 تیر

آموزش کامل و طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی مناسب برای مهمانی و جشن،  سالاد ها جزء متنوع ترین بخش های آشپزی هستند. فقط کافیه سالاد دوست باشین، همین علاقه مندی این امکان رو بهتون میده تا با دنیای رنگارنگ سالاد ها رو به رو بشید.

 

طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی, پورتال خبری فرهنگی گهر

سالاد پاستا و تن ماهی

 

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی و تن ماهی

  • پاستا فرمی ۲۵۰ گرم
  • تن ماهی ۱/۵ پیمانه
  • گوجه فرنگی خرد شده ۱ پیمانه
  • کلم بروکلی ۱ پیمانه
  • زیتون اسلایس شده ۱/۲ پیمانه
  • قارچ ۱ پیمانه
  • روغن زیتون ۱/۵ قاشق غذاخوری
  • سیر رنده یا ساطوری شده ۳ حبه
  •  لیمو ترش تازه ۱ عدد
  • سس مایونز یا ماست چکیده ۱/۲ پیمانه
  • نمک، فلفل، آویشن و پودر تخم گشنیز به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد پاستا و تن ماهی

معمولاً برای تهیه سالادهایی که در اونها از پاستا استفاده میشه، بهتره از پاستاهای فرمی استفاده کنیم. اون هم به این دلیل که سس رو در خودشون بهتر نگه میدارن.

برای پخت پاستاها، آب رو توی یک قابلمه متناسب با مقدار پاستا به جوش میاریم و پاستاها رو اضافه می کنیم.

با توجه به مدت زمان پختی که پشت بسته بندی پاستا نوشته شده اون ها می پزیم و سپس با آب سرد آبکش می کنیم و داخل یک کاسه عمیق می ریزیم.

قارچ ها رو که به شکل ورقه ای خورد کردیم به پاستاهای پخته شده اضافه می کنیم.

پاستا رو با قارچ به خوبی مخلوط می کنیم

و سپس گوجه فرنگی های خرد شده رو به مخلوط پاستا و قارچ اضافه می کنیم.

حالا نوبت اضافه کردن کلم بروکلی هاست. اگر استفاده از کلم بروکلی رو به صورت خام نمی پسندیدن، بهتره اون ها رو ۳-۴ دقیقه داخل آب جوش نیم پز کنین و بعد خرد کرده و به مواد سالاد اضافه کنین.

طرز تهیه سالاد ماکارونی 

طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی, پورتال خبری فرهنگی گهر

سالاد ماکارونی

 

سالاد ماکارونی با تن ماهی

حالا نوبت افزودن زیتون های ورقه شده می رسه. زیتون سبز نسبت به زیتون سیاه طعم قوی تری داره. اگر طعم زیتون رو کمتر دوست دارین حس کنین از زیتون سیاه استفاده کنین.

 

نهایتاً تن ماهی رو به مخلوط سالاد اضافه می کنیم. قبل از اضافه کردن تن ماهی حتماً کنسرو رو برای ۲۰ دقیقه بجوشونین و بعد از خنک شدن  اون رو خرد کنین و به مواد اضافه کنین.

 

سس سالاد پاستا و تن ماهی

حالا برای تهیه سس سالاد اگر میزان کالری براتون اونقدر اهمیتی نداره از سس مایونز و اگر می خواین سالادتون رژیمی تر باشه از ماست چکیده استفاده کنین. بعد سیر هایی که داشتیم رو رنده کنین یا خیلی ریز ساطوری کرده و به سس یا ماست اضافه کنید. بعد آب لیمو ترش رو به مخلوط سسمون اضافه می کنیم.

پاستا و تن ماهی

سپس نمک و ادویه های مورد نظرتون رو اضافه کنین. من از فلفل، آویشن و پودر تخم گشنیز استفاده کردم که به نظرم عطر و مزه خوبی دارن. سس رو به خوبی هم میزنیم تا کاملاً یکدست بشه. سپس به مخلوط سالاد اضافه می کنیم.

 

حالا همه مواد رو به خوبی با هم مخلوط می کنیم تا سس با همه مواد آغشته بشه. بعد از اون روی ظرف رو سلفن بکشید و اون رو برای حداقل نیم ساعت داخل یخچال قرار بدین تا همه مواد داخل سالاد مزه دار بشن. بعد از اینکه سالاد خنک شد و مزه هاش به هم رفت، اون رو داخل ظرفی که کمی عمق داشته باشه بریزین و سرو کنین. قطعاً این سالاد می تونه به عنوان یک شام سبک گزینه مناسبی باشه.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي