طرز تهیه سس فلفلی تند به دو روش مختلف

بسیاری از افراد دوست دارند که همراه غذایشان سس میل کنند و چه بهتر است که سس تند باشد. سس تند را می توان در منزل هم تهیه کرد. گهر در این بخش طرز تهیه سس فلفلی تند به دو روش مختلف را منتشر می کند.

طرز تهیه سس فلفلی تند به دو روش مختلف

طرز تهیه سس فلفلی تند به دو روش مختلف

روش اول:

مواد لازم :

فلفل قلمی قرمز (تند ) 1 کیلوگرم

کدو سبز  500 گرم

سرکه  3500 گرم

سیر و نمک   به میزان لازم

طرز تهیه برای این سس:

ابتدا فلفل ها را شسته، دم آن ها را جدا نموده و خورد کنید . سپس کدوها را هم پوست کنده و خورد کنید، در کنار این موارد اگر تمایل به اضافه کردن سیر دارید، آن ها را هم پوست گرفته و خورد کنید. اکنون فلفل ، کدو و سیر را در قابلمه ای  بریزید و سرکه را به آن افزوده و روی حرارت بالا قرار دهید،درب قابلمه را روی آن گذاشته و هنگامی که سرکه شروع به جوشیدن کرد ، حرارت را خیلی کم کنید .

نکته : حتما تهویه  و هود آشپزخانه را روشن کنید . چون پس از گذشت مقداری از جوشیدن سرکه و فلفل بوی تندی در محیط پخش شده که ممکن است آزار دهنده باشد

وقتی فلفل ها و کدو ها کاملا نرم و پخته شدند مقداری نمک افزوده و مخلوط کرده و حرارت را خاموش می کنیم .زمان تقریبی پخت این   سس 3 – 2 ساعت است که  ممکن است بسته به نوع فلفل متفاوت باشد،*مواد سس فلفلی  را در مخلوط کن میکس کرده و اجازه می دهیم کاملا سرد شود و در نهایت در ظروف در بسته تمیز ( بطری و یا شیشه ) ریخته و  به مدت طولانی  نگه داری می کنیم. مقدار سسی که با این میزان مواد خواهید داشت ، بسته به غلظت سس حدودا یک بطری 5/2 –  2 لیتری است.

روش دوم:

مواد اولیه:

  • فلفل قرمز 6 عدد
  • آب 1 لیوان
  • شکر 2 ق م
  • سرکه سیب 1 ق غ
  • نمک 1/2 ق چ
  • گوجه فرنگی

طرز تهیه:

1- فلفل های تازه را بشویید و کلاهک آن را جدا کرده و آماده کنید. دانه های داخل فلفل را حذف کنید و فلفل ها را خرد کنید. بعد فلفل ها را به همراه یک لیوان آب داخل قابلمه بریزید و در آن را بگذارید. با شعله ملایم بگذارید تا بپزد. تا وقتی که فلفل ها خوب نرم شود بگذارید بپزد. و بعد گوجه را له کنید و اضافه کنید.

2- حال با مخلوط کن دستی فلفل ها را به حالت پوره درآورید. (آب آن را جدا نکنید) از صافی درشت رد کنید و آن را داخل یک ظرف شیشه ای بریزید. توجه داشته باشید هیچ پوست یا دانه ی فلفلی باقی نمانده باشد.

3- حالا به فلفل پوره شده، نمک، شکر، سرکه سیب و فلفل قرمز (به هر میزان که دوست دارید تند شود) را اضافه کنید و آن را به خوبی بهم بزنید.

4- سس حاضر شده را می توانید داخل شیشه های کوچک پر کنید و داخل یخچال نگهداری کنید. تهیه ی این سس غیر از خوشمزه و تندی دلخواه، بسیار به صرفه بودن آن است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه