زمان گلاب گیری کاشان ۹۸

اردیبهشت که از راه می‌رسد، عطر گل‌های سرخ محمدی در هوای برخی نقاط کشور از جمله نیاسر و قمصر کاشان می‌پیچید. زمان گلاب گیری کاشان 98 موضوع امروز ما می باشد که درباره آن در مطلب زیر برایتان می نویسیم.

زمان گلاب گیری کاشان ۹۸

یکی از عجایب کشور عزیزمان ایران رویش زیباترین و خوشبوترین گل هایی در دل استان کویری کاشان است. شهر کاشان در ۲۴۰ کیلومتری تهران و در میان کوه های کرکس و کویر مرکزی ایران قرار گرفته و دارای آب و هوای گرم و بیابانی نیز می باشد. جشنواره گلاب گیری در این استان به سال های دور بر می گردد.

گلاب گیری کاشان ۹۸

کاشان ـ شهر گلاب

کاشان در فصل بهار به خصوص در ماه اردیبهشت به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در ایران به شمار می رود؛ علت آن هم برگزاری مراسم گلاب گیری است.

این جشنواره خوش آب و رنگ از ۱۵ اردیبهشت آغاز می شود و تا ۲۵ اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد، علاوه بر آئین گلاب گیری، می‌توانید در روز ۱۸ اردیبهشت شاهد مراسم عطر افشانی امامزاده «سلطان علی محمد» در کاشان هم باشید. یکی از مهمترین مراکزی که مراسم گلاب گیری در آن انجام می شود قمصر است که در ۳۰ کیلومتری کاشان قرار دارد.

زمان گلاب گیری کاشان

به خاطر داشته باشید که زمان چیدن گل های محمدی و گرفتن گل آب واستشمام بوی مست کننده آن در صبح زود میباشدچرا که با طلوع آفتاب وشدت گرفتن افتاب گل های محمدی پژمرده وعطر آن میپره!!

جشنواره گلابگیری کاشان رابطه مستقیم با وضعیت آب هوا و بدست آمدن گل های محمدی دارد چرا که هرچی زودتر هوا گرم تر شود زمان پیش فرض زودتر آغاز می شود.

روستاهایی که نزدیک کاشان باشند گل ها زودتر بدست میاد مثل قمصر یا نیاسر که در فاصله 30 کیلومتری کاشان واقع هست و روستاهای دورتر مثل برزک  و سده و جوشقان کامو که در فاصله 50 کیلو متری کاشان هست دیرتر تر..

بنابراین گلاب گیری اصلا زمان خاصی ندارد مثلا پارسال در نوروز97 هوا بدشت گرم شد در قمصر گلاب گیری در 13 فروردین استارت خورد

بنابراین به شایعات توجه نکنید و اخبار معتبر ورسمی از از سایت های خود کاشان یا بومی های کاشان بپرسید.

پس برای گلاب گیری که میگن از این تاریخ شروع میشه و بین عرف جا افتاده صحت نداره..

این آیینی است که هر سال از اوایل اردیبهشت تا اواخر خرداد ادامه پیدا می‌کند ولی باز بسته به شرایط آب و هوا نیز دارد.
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه