زمان آزمون کارشناس رسمی دادگستری 98

هر ساله در پایان سال زمان آزمون کارشناس رسمی دادگستری 98 مطابق سالهای گذشته اعلام خواهد شد. در مطلب زیر شرایط ثبت نام و مدارک لازم جهت ثبت نام در سایت مورد نظر برای شما عزیزان می گذاریم.

زمان آزمون کارشناس رسمی دادگستری 98

زمان برگزاری آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 97

آزمون کارشناس رسمی دادگستری 97 احتمالاً در اسفند ماه برگزار می شود.
متقاضیان شرکت در این آزمون می توانند در بهمن ماه برای ثبت نام به سامانه موردنظر مراجعه کنند.

الف) شرایط متقاضیان آزمون کارشناسی رسمی دادگستری

  • تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران.
  • داشتن حداقل ۲۴ سال تمام شمسی
  • داشتن دانشنامه معتبر کارشناسی از دانشکده‌های معتبر داخلی یا خارجی (در حالت اخیر، به‌شرط ارزیابی رسمی) در رشته موردتقاضای کارشناسی در هنگام ثبت‌نام به شرح مندرج در جدول شماره (۳). مدارک تحصیلی معادل و مدارک دارای ارزش استخدامی پذیرفته نمی‌شود ـ مدرک کارشناسی ارشد و دکتری درصورتی‌که مدرک کارشناسی غیر مرتبط باشد قابل‌پذیرش نمی‌باشد.
  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان هنگام اخذ پروانه کارشناسی.
  • عدم سوءپیشینه مؤثر کیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی.
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و سکر آور به تائید سازمان پزشکی قانونی و عدم تجاهر به فسق.
  • نداشتن سوء شهرت.
  • داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام و قانون اساسی.
  • عدم محکومیت به انفصال دائم از شغل کارشناسی برای متقاضیان.
  • دارا بودن حداقل ۵ سال تجربه مرتبط در رشته موردتقاضا با مدرک لیسانس تا هنگام اخذ پروانه کارشناس رسمی.
  • عدم اشتغال به وکالت یا کارشناسی رسمی در رشته‌های دیگر یا اشتغال به کارشناسی رسمی در کانون کارشناسان رسمی دادگستری
  • داوطلبان باید بومی استان حوزه قضائی انتخابی باشند.

تبصره:

داوطلبان بومی به افرادی اطلاق می‌شود که دارای یکی از شرایط ذیل باشند:

  • مقطع تحصیلی دوره متوسطه را در استان موردتقاضا گذرانده باشند. (با ارائه گواهی مدرک دیپلم)
  • افرادی که در پنج سال اخیر در استان موردتقاضا سکونت داشته باشند. (با ارائه مدارک سکونت)

چگونه در آزمون کارشناس رسمی دادگستری 97 ثبت نام کنیم؟

پس از مراجعه به سامانه ثبت نام و واریز مبلغ مورد نیاز برای ثبت نام به صورت الکترونیکی و بارگذاری عکس اسکن شده، ثبت نام کامل می شود.

لازم به ذکر است زمان توزیع کارت ورود به جلسه و مکان و زمان آزمون کارشناس رسمی دادگستری 97 از طریق سامانه ثبت نام اعلام خواهد شد.

بهتر است بدانید، پس از ثبت نام، هزینه قابل برگشت نیست.
درصورتی که داوطلب در آزمون امتیاز بالایی داشته باشد اما شرایط آزمون کارشناس رسمی دادگستری را نداشته باشد (شرایط ذکر شده)، نمره متقاضی مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

قبولی در آزمون کتبی به منظور قبولی قطعی در آزمون نیست.
از داوطلب بعد از کسب نمره قبولی، مصاحبه حضوری به عمل می آید.
در صورتی که داوطلب از زمان مصاحبه مطلع نشود، امکان برگزاری جلسه دیگری برای انجام مصاحبه حضوری وجود ندارد. (امکان تکرار هیچ مرحله ای وجود ندارد)

زمان آزمون و نحوه اخذ كارت ورود به جلسه

تاريخ توزيع كارت و زمان آزمون متعاقباً از طريق سايت ثبت نام اعلام مي گردد.

تذكرات مهم :

1) وجه پرداختي بابت ثبت نام به هيچ وجه مسترد نخواهد شد .

2) ايثارگران (جانبازان حداقل ده درصد(10%)، آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان بیست و پنج درصد(25%) و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان، و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه) از اولويت مقرر و امتيازات مربوطه برخوردار خواهند بود.

3) مشمولين بند 2 ضروري است نسبت به اخذ و وارد نمودن کد 12 رقمی ایثارگری در وب سایت ثبت نام اقدام نمایند.

4) با توجه به اینکه «کارشناسی رسمی دادگستری» شغل محسوب نمیشود، کلیه افراد شاغل در موسسات دولتی و غیردولتی در صورت داشتن شرایط میتوانند در آزمون ثبت نام نمایند و در صورت قبولی و طی مراحل قانونی موفق به اخذ پروانه «کارشناسی رسمی دادگستری» شوند.

5) تغيير محل خدمت (حوزه قضایی) داوطلبان پس از پایان مهلت ثبت نام به هيچ وجه مقدور نمي باشد لذا لازم است متقاضيان در انتخاب حوزه محل خدمت با توجه به شرايط و امكانات خود دقت لازم معمول نمايند.

6) از آنجاکه پذیرش در آزمون بر اساس اولویت بومی متقاضیان انجام میشود لذا هر داوطلب فقط باید حوزه محل سکونت خود را که بومی آنجا هستند به عنوان حوزه قضایی انتخاب نماید.

7) شرایط اختصاصی پذیرش رشته های کارشناسی رسمی در جدول شماره (1) آمده است و داوطلبان چنانچه حائز شرایط مذکور میباشند ، اقدام به ثبت نام نمايند. پذیرش در آزمون منوط به کسب امتیاز لازم برای استان مربوطه است.

8) چنانچه در هر مرحله از آزمون تا صدور پروانه و بعد از آن خلاف اظهارات و مدارك ارسالي از سوي داوطلبان ثابت گردد از فهرست داوطلبان يا پذيرفته شدگان آزمون حذف و در صورت صدور پروانه نيز پروانه آنان باطل خواهد شد.

9) كارشناسان متقاضي تغيير حوزه اشتغال ، در صورتيكه امتياز لازم براي حوزه مورد تقاضا را كسب نمايند، پذيرش خواهند شد.

10) امكان تغيير محل كارآموزي به حوزه ديگري غير از محل پذيرفته شده وجود ندارد و پذيرفته شدگان تا ده سال امكان انتقال به حوزه ديگري را نخواهند داشت.

منابع آزمون کارشناس رسمی دادگستری 

سؤالات امتحاني از منابع دانشگاهي در رشته مورد تقاضا با رعايت استانداردها و با توجه به تجارب لازم مربوط به هر رشته كارشناسي حتي الامکان به صورت كاربردی و تخصصي به شيوه چند گزينهای يا تشريحي يا هر دو طراحي و همانند آزمونهاي سراسري اجرا خواهد شد.

مواد امتحانی برای رشته های كارشناسی

الف) دروس تخصصي مربوط به رشته مورد تقاضا

ب) قوانين و مقررات مربوط به كارشناسي

3) از پذيرفته شدگان در امتحان كتبي مصاحبه شفاهي بعمل مي آيد.

4) پذيرفته شدگان در آزمون كتبي ، پس از بررسي صحت مدارك و طي مراحل مصاحبه و گزينش ، قبول قطعي محسوب مي شوند و قبولي در آزمون كتبي قبول قطعي محسوب نمي گردد.

5) پذيرفته شدگان مصاحبه علمی پس از تایید صلاحیت های عمومی به کارآموزی معرفی می شوند. این افراد موظفند کارآموزی را در زمان تعیین شده شروع و به پایان برسانند. درصورت تأخیر غیرموجه بیش از یکسال در مجموع مراحل کارآموزی و تحلیف، قبولی آنان کان لم یکن خواهد شد. مرجع تشخیص موجه بودن غیبت این مرکز می باشد.

6)کلیه اطلاع رسانی ها اعم از اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه و زمان و مکان آزمون، اعلام نتیجه آزمون ، زمان ثبت نام حضوری قبول شدگان آزمون کتبی، زمان مصاحبه شفاهی و سایر مراحل از طریق وب سایت مرکز خواهد بود و متقاضیان موظف به پیگیری از این طریق می باشند و درصورت عدم اطلاع از هریک از مراحل مسئولیت آن متوجه متقاضی است و هیچگونه حقی برای تکرار هیچیک از مراحل فوق برای وی نخواهد بود و این مرکز هیچگونه تعهدی برای تکرار آن مراحل نخواهد داشت.

جدول شماره (1): رشته های مورد پذیرش و شرایط اختصاصي آنها

كد رشتهعنوان رشته كارشناسيشرايط اختصاصي هر رشته
1آتش سوزي و آتش نشانيدارا بودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي شيمي و يا ساير رشته هاي تحصيلي با ده سال تجربه مفيد مرتبط با رشته مورد تقاضا
2امور بانكيدارا بودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي علوم بانكي و بانكداري، حسابداري و حسابرسي(کلیه گرایش ها)، مدیریت ( بانکی و مالی) ، اقتصاد(نظری،بازرگانی،پول و بانکداری) و يا دارا بودن هرنوع ليسانس با ده سال سابقه كاري در بانك
3امور ثبتيدارا بودن دانشنامه ليسانس در رشته حقوق قضايي، امور ثبتي و نقشه برداري و يا هرنوع ليسانس با ده سال سابقه كاري مرتبط با رشته مورد تقاضا در اداره ثبت اسناد و املاک
4امور گمركيدارا بودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي امور گمركي ، مديريت (بازرگاني و مالي) حقوق (كليه گرايش ها) .

 

كاركنان گمرك با حداقل مدرك كارشناسي (كليه رشته ها) و 10 سال سابقه كار در پست هاي فني گمرك (طبق احكام كارگزيني)

5اسلحه شناسيدارا بودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي علوم و فنون نظامي- مديريت نظامي و علوم انتظامي
6بررسي اصالت خط، امضاء و اثر انگشتدارا بودن دانشنامه ليسانس از دانشگاه علوم انتظامي و يا گرافيك با حداقل 5 سال سابقه كار و آموزش در آزمايشگاه بررسي اسناد مجعول و مشكوك مركز تشخيص هويت ناجا و با هرنوع ليسانس با ده سال سابقه كاري در اداره تشخيص هويت
7برق، الكترونيك و مخابراتدارا بودن دانشنامه ليسانس در رشته مهندسي برق (كليه گرايش ها)
8برق، ماشين و تأسيسات كارخانجاتدارا بودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي مهندسي مكانيك (كليه گرايش ها) ، مهندسي برق (كليه گرايش ها) و مهندسي صنابع (كليه گرايش ها)
9امور معادندارا بودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي مهندسي معدن، زمين شناسي- مهندسي نفت- مهندسي زمين شناسي
10تاسيسات ساختمانيدارا بودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي مهندسي مكانيك (كليه گرايش ها) و مهندسي برق (كليه گرايش ها)
11لوازم خانگي و اداريهر نوع ليسانس با ده سال تجربه مفيد مرتبط با رشته مورد تقاضا
12كشاورزي و منابع طبيعيدارا بودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي جنگلداري، آبخيزداري ، صنايع چوب،

 

گياه پزشكي، خاكشناسي، باغباني، زراعت، كشاورزي و منابع طبيعي، اقتصاد كشاورزي، زراعت و اصلاح نباتات، توليدات گياهي، اكولوژي كشاورزي، كشاورزي عمومي، مهندسي فضاي سبز، فيزيولوژي گياهان زراعي، بيو تكنولوژي كشاورزي،

13حسابداري وحسابرسيدارا بودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي حسابداري (کلیه گرایش ها) ، مديريت مالي و بازرگاني
14راه و ساختماندارابودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي مهندسي عمران(گرایش عمران، سازه ، راه)، مهندسی راه وساختمان ومهندسی معماری
15كامپيوتر و فن آوري اطلاعاتدارا بودن مدرك كارشناسي در یکی از رشته های كامپيوتر (سخت افزار یا نرم افزار)، برق گرايش الكترونيك، مخابرات و كنترل ، هوش مصنوعي ، رياضي، مهندسي فناوري اطلاعات، مهندسي سيستمهاي كامپيوتر
16وسائط نقليه موتوري زميني و تصادفات1ـ دارا بودن هر نوع دانشنامه ليسانس ( با ده سال سابقه كاري در راهنمايي و رانندگي و ارائه مدرك (كاردان فني) )

 

2ـ مهندسي مكانيك با گرايش جامدات و مهندس خودرو

17امور نفقهدارا بودن دانشنامه ليسانس حقوق كليه گرايش ها

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه