روش استفاده از بی بی چک

بی بی چک وسیله‌ای ساده و نسبتا ارزان است؛ روش استفاده از بی بی چک که شما می‌توانید با استفاده از آن وضعیت بارداری خود را با دقت نسبتا خوبی بررسی کنید را در این مطلب برای شما می گذاریم.

 

روش استفاده از بی بی چک

روش استفاده از بی بی چک

عقب افتادن قاعدگی 

 معمولا زنان با عقب افتادن دوره قاعدگی دچار استرس می شوند. اینکه آیا عقب افتادن قاعدگی به خاطر بارداری است؛ و یا علت دیگری دارد.
به هر حال این وسیله ای ساده و نسبتا ارزان است؛ که شما می توانید با خرید از آن وضعیت بارداری خود را با دقت نسبتا خوبی بررسی کنید.
سوالات متداول و نحوه استفاده از بی بی چک

سریعترین زمان ممکن برای استفاده از بی بی چک، چه زمانیست؟

دو هفته بعد از لقاح، ترشح هورمون HCG در ادرار، به مقداری می رسد که میتوان از بی بی چک استفاده کرد و اکثر پزشکان این زمان را مد نظر دارند.

‌آیا نتیجه بی بی چک ممکن است اشتباه باشد؟

بله ممکن است پاسخ بی بی چک به صورت کاذب منفی باشد و علت این موضوع بیشتر بخاطر انجام تست زودتر از موعد معین است و یا اینکه مراحل تست را به درستی انجام نداده اید. که باید پس از دو الی سه روز، مجدا تست بی بی چک را امتحان کنید.

آیا دقت بی بی چک آنالوگ و دیجیتال با یکدیگر متفاوت است؟

خیر دقت و نحوه اندازه گیری هر دو یکسان است و تنها در نحوه نمایش پاسخ متفاوت هستند.

نحوه استفاده از بی بی چک

هورمون B-HCG ( گونادوتروپین جفتی انسان ) یا به اصطلاح عامه هورمون بارداری، در ادرار زنان باردار به نسبت دیگران بیشتر است.

بی بی چک برگه تستری است که با آغشته شدن به ادرار، می تواند میزان این هورمون را اندازه گرفته و با توجه به آن نتیجه مثبت یا منفی، باردار بودن شما را پیشبینی کند.

در واقع بیبی چک میزان غلظت این هورمون را تشخیص داده و بر مبنای آن نتیجه را به شما اعلام می کند.

روش استفاده از بی بی چک

انواع مختلف و روش های استفاده

بی بی چکها انواع مختلفی دارند. البته همه آنها از مکانیزم مشابهی استفاده کرده و نتایج مشابهی خواهند داشت. تنها تفاوت در نوع استفاده است و شما می توانید هر کدام از مدل هایی که با آن راحت تر هستید را انتخاب کنید.

در این قمست انواع آن را به شما معرفی می کنیم.

  • بی بی چک نواری

این مدل دارای نواری است که باید داخل لیوان ادرار قرار گیرد.

  • بی بی چک قطره  چکانی

این مدل دارای حفره ای است که باید چند قطره ادرار با قطره چکان داخل آن ریخته شود.

  • بی بی چک مستقیم

این مدل را باید هنگام ادرار کردن، به صورت سمتقیم در سمر ادرار بگیرید؛ تا به ادرار آغشته شود.

 

روش استفاده از بی بی چک

بهتر است ابتدا مقداری از ادرار را داخل لیوان یک بار مصرف بریزد. این مقدار تنها به اندازه ۱ سانتیمتر ارتفاع لیوان، کفایت می کند.

حالا بی بی چک نواری ( پرکاربرد ترین نوع ) را تا خط مشخص شده روی نوار، داخل ادرار کرده و بعد از ۳ ثانیه بیرون آورده و بگذارید به مدت ۳ الی ۵ دقیقه خارج از ظرف ادرار ( به صورت افقی روی ظرف ادرار ) باقی بماند.

اگر از مدل قطره چکانی استفاده می کنید؛ بنا به دستور همراه بی بی چک، چند قطره از ادرار را با قطره چکان در حفره آن ریخته، و ۳ الی ۵ دقیقه صبر کنید. و برای مدل مستقیم نیز پس از آغشته شدن باید همین قدر صبور باشید.

تفسیر نتیجه 

اگر در کمتر از ۱ دقیقه دو خط قرمز رنگ را مشاهده کردید، یعنی باردار هستید. اما اگر این دو خط بین ۵ الی ۱۰ دقیقه ظاهر شدند؛ مشکوک به بارداری هستید.

و در نهایت ظهور این دو خط بعد از ده دقیقه ارزش خاصی ندارد و قابل نتیجه گیری نیست. توجه کنید که شدت رنگ خط ها مهم نیست و تنها نشان دهنده طول زمان گذشته از شروع بارداری می تواند باشد. به این صورت که هر چقدر بیشتر از شروع بارداری گذشته باشد، خط ها پررنگ تر است.

و در نهایت اگر خطی شکل نگرفت و یا خط لاین t (خط پایینی) مشخص شد. نتیجه بی اعتبار است. همچنین از روی مقدار هورمون بارداری در ادرار باید گفت. اگر هورمون HCGβ کمتر از ۱۰ باشد شخص باردار نیست.
اگر هورمون HCGβ بیشتر از ۲۵ باشد؛ فرد باردار است. و اگر هورمون بین ۱۰ تا ۲۵ باشد با قاطعیت نمی توان گفت شخص باردار است یا نه. در این صورت بهتر است تست دو الی سه روز بعد انجام شود.
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه