راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی

دسته بندي : معرفی بازار
تاريخ : 4 اسفند

امروزه شرایط نامناسب اقتصاد کشور و پایین آمدن قدرت خرید باعث شده تا مردم به هنگام خرید کالا به تمام ویژگی ها و کیفیت کالا توجه داشته و با بررسی و اطمینان کامل به خرید آن پردازند .

جوجه کشی یکی از فعالیت های پرسود می باشد که با یک برنامه ریزی مدون و مناسب می تواند علاوه خلق موقعیت های شغلی فراوان باعث درآمدزایی بالا نیز شود  و این امر باعث شده تا افرادی که در زمینه جوجه کشی فعال بوده و صاحب نظر می باشند نگرش خود را نسبت به این کار عوض کرده و جوجه کشی را به روش صنعتی انجام دهند . در واقع دو فاکتور اصلی که باعث شده تا افراد زیادی به این کار جذب شده و آن را به عنوان یک هدف و گاهاً شغل دوم انتخاب نمایند . این دو فاکتور اصلی در صنعت جوجه کشی درآمدزایی بسیار بالا و کارآفرینی می باشد .

صنعتی سازی فعالیت جوجه کشی مستلزم خرید دستگاه جوجه کشی می باشد تا پرورش دهنده تخم های نطفه دار تولید شده را به وسیله دستگاه جوجه کشی و بدون صرف هزینه به جوجه تبدیل نماید . بسیار از افرادی که به خرید دستگاه جوجه کشی می پردازند یا قصد خرید آن را دارند اطلاعات لازم را در این زمینه ندارند و از این رو در تشخیص کیفیت دستگاه دچار مشکل می شوند .

از این رو ما بر آن شدیم که در این مقاله تمامی اطلاعات لازم را برای عزیزانی که قصد خرید دستگاه جوجه کشی ارزان قیمت را دارند به طور مفید ارائه دهیم .

راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی, پورتال خبری فرهنگی گهر

دستگاه جوجه کشی

یکی از مهمترین مواردی که در هنگام خرید دستگاه جوجه کشی باید به آن توجه شود ظرفیت دستگاه می باشد . در واقع کاربر باید با توجه به نیاز خود ظرفیت دستگاه خود را انتخاب نماید .

حائز اهمیت است بدانید افرادی که قصد دارند جوجه کشی را در مقیاس کوچک و یا خانگی انجام دهند باید از دستگاه های جوجه کشی خانگی استفاده نمایند چرا که دارای ظرفیت نسبتاْ پایین بوده و و تمام نیاز های کاربر را رفع می نماید و علاوه بر این قیمت آنها پایین تر می باشد . ولی افرادی که قصد دارند جوجه کشی را در مقیاس بزرگ و صنعتی انجام دهند باید از دستگاه های بزرگ صنعتی استفاده کنند چرا که این دستگاه ها  دارای ظرفیت بالا بوده و قادراند از چند صد تا چند هزار تخم نطفه دار جوجه کشی نمایند .

 

ویژگی های دستگاه جوجه کشی با کیفیت

برخی ویژگی ها مانند نوع سنسور ، بدنه ، برد دستگاه جوجه کشی ، سیستم انتخاب پرنده و … تعیین کننده کیفیت دستگاه جوجه کشی می باشند .

نوع سنسور

وظیفه سنسور در دستگاه جوجه کشی تشخیص دما و رطوبت می باشد . پروسه جوجه کشی بسیار حساس بوده و بالا یا پایین بودن دما و رطوبت می تواند باعث از دست رفتن جنین داخل تخم شده و خسارات قابل توجهی را به پرورش دهنده وارد نماید . این امر نشان دهنده اهمیت کیفیت و دقت سنسور در دستگاه جوجه کشی است .

سنسور SHT به دلیل عملکرد و دقت بسیار بالا بهترین نوع سنسور در سراسر دنیا می باشد . حائز اهمیت است بدانید که سنسور SHT برعکس بسیاری از سنسور های بی کیفیت از کالیبره خارج نمی شود از این رو تا آخرین لحظه کارکرد به کالیبراسیون مجدد نیاز ندارد . در هنگام خرید دستگاه توجه نماید که سنسور آن از نوع SHT باشد .

بدنه دستگاه جوجه کشی

یکی از مواردی که تعیین کننده دوام و مقاومت دستگاه بدنه آن می باشد . در گذشته بدنه دستگاه های جوجه کشی از جنس فلز بود و به دلیل سنگین بودن و زنگ زدگی و عدم قابلیت شستن ، کاربر را با مشکلات عدیده ای مواجه می کرد .

امروزه بدنه دستگاه های جوجه کشی پیرو استاندارد های جهانی طراحی و ساخته می شوند . بدنه برخی از دستگاه های جوجه کشی بزرگ و صنعتی عرضه شده در بازار از جنس PVC می باشند . از ویژگی های بارز بدنه PVC امکان شست و شو دستگاه بدون بروز کوچکترین مشکل ، ضد باکتری بودن و همه تر از همه سبک بودن آن می باشد .

علاوه بر موارد ذکر شده بدنه PVC کاملاً عایق بوده و مانع ورود یا خروج گرما و رطوبت می شود . با توجه به موارد ذکر شده می توان این استنباط را کرد که بدنه PVC بهترین نوع بدنه برای دستگاه جوجه کشی صنعتی و بزرگ می باشد . البته توجه داشته باشید که همین ویژگی ها در پلاستیک بسیار فشرده و باکیفیت ABS نیز وجود دارد ولی از بدنه ABS بیشتر در دستگاه جوجه کشی خانگی استفاده می شود .

راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی, پورتال خبری فرهنگی گهر

سیستم انتخاب پرنده

دستگاه های جوجه کشی بروز و پیشرفته اصولاً باید دارای سیستم انتخاب پرنده باشند . با استفاده از سیستم انتخاب پرنده کاربر قادر است بدون داشتن تجربه یا مهارت یک جوجه کشی بسیار موفق را به انجام برساند . کاربر با بهره گیری از سیستم انتخاب پرنده می تواند نوع پرنده را انتخاب کرده و تخم های نطفه دار را در دستگاه قرار دهد .

سپس دستگاه با توجه به اطلاعات سیستم انتخاب پرنده تمام نیاز ها و شرایط لازم از جمله دما و رطوبت را بدون کوچک ترین دخالت کاربر به وجود آورده و جوجه کشی را به انجام می رساند .

گارانتی و خدمات پس از فروش

در هنگام خرید ماشین جوجه کشی به گارانتی و خدمات پس از فروش توجه نماید . در واقع مدت زمان گارانتی تعیین کننده کیفیت دستگاه می باشد چرا که شرکت به نوعی تعهد می دهد دستگاه عرضه شده تا یک بازه زمانی بدون کوچک ترین مشکلی کار خواهد کرد و در صورت بروز مشکل خود شرکت به صورت رایگان به تعمیر دستگاه می پردازد . علاوه بر این خدمات پس از فروش بدین معناست که شرکت عرضه کننده دستگاه تا مدت چند سال (بسته به شرکت) متعهد می شود تمام قطعات یدکی این دستگاه را تولید یا تامین نماید تا کاربر در صورت نیاز به سهولت آن را خریداری کند .

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي