نکاتی برای تزیین و دکوراسیون میز صبحانه

تاريخ : 25 بهمن

دکوراسیون و چیدمان میز غذاخوری اهمیت بسیار زیادی در روحیه افراد خانواده دارد. برای دکوراسیون میز غذاخوری ایده های زیادی وجود دارد که گهر در این بخش به ارائه نکاتی برای تزیین و دکوراسیون میز صبحانه می پردازد

نکاتی برای تزیین و دکوراسیون میز صبحانه, پورتال خبری فرهنگی گهر

نکاتی برای تزیین و دکوراسیون میز صبحانه

اگر شما هم قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود را دارید با نقشه ریزی درست می توانید گوشه ای از فضای آشپزخانه را به اتاقی دنج و بسیار خاص تبدیل کنید. از طرح های روستیک روستایی گرفته تا طرح های مدرن در این اتاق ها قابل اجرا است که مسلما بر طبق سبک دکوراسیون آشپزخانه انتخاب می شوند. با نگاه به شکل های زیر متوجه خواهید شد که این اتاق ها علاوه بر افزایش کارایی آشپزخانه، استایل و ظاهری بسیار زیبا به آن می دهد. فراموش نکنید که منظورمان از اتاق صبحانه خوری، لزوما به معنای اتاقی مستقل و جدا نیست بلکه فقط فضایی مشخص برای میل کردن غذاهای سریع و کوتاه مانند صبحانه یا عصرانه است. درست مانند اغلب اتاق های غذاخوری که مرز و محدوده آنها فقط با قرار دادن ست میز و صندلی مشخص می شود، صبحانه خوری نیز می تواند به همین راحتی در فضای داخل آشپزخانه ایجاد شود. اگر بیشتر خواستار طرحی دنج و گرم هستید، استفاده از گوشه های آشپزخانه با مبلمانی پیش ساخته و ثابت مخصوص این فضاها، بهترین گزینه خواهد بود.

برای تزئین میز ابتدا باید پس زمینه میز صبحانه را انتخاب کنید که بهتر است از سفره بزرگ گلدوزی شده و یا پارچه کتان ساده استفاده کنید.

در وسط سفره گلدانی گل ، سبدی از میوه یا شمعی روشن قرار دهید ، برای هر فرد یک بشقاب ، یک قاشق چایخوری ، یک کارد برای برش کره ، یک چنگال و یک قاشق بزرگ و یک فنجان لازم است.

بشقاب مقابل صندلی قرار میگیرد ، کارد کره خوری و قاشق و چنگال را در کناره های ظرف قرار دهید و قاشق چایخوری را درون نعلبکی و کنار فنجان قرار دهید.

هر کدام از خوراکی های صبحانه مانند کره ، مربا ، عسل ، پنیر ، گردو و … را در کاسه ای جداگانه وسط میز قرار دهید ، نان را در سبد نان بگذارید ، دستمال کاغذی یا دستمال پارچه ای به تعداد لازم باید سر میز صبحانه قرار دهید ، یک عدد دستمال یا پارچه را درون بشقاب بگذارید.

نمکدان را در مرکز میز قرار دهید  ، سرویس چایخوری ( قوری ، فنجان ، شکر و … ) نیز باید در دسترس باشند تا افراد بتوانند براحتی برای خود چای یا قهوه بریزند.

میتوانید در زمان صرف صبحانه پنجره ها را باز کنید تا هوای تازه وارد اتاق شود ، چای و قهوه باید همواره داغ باشند ، در صورتی که در صبحانه از سوپ ، حلیم و غذاهای مایع استفاده میکنید کاسه ای مناسب درون بشقاب قرار دهید.

به توصیه بسیاری از طراحان، سعی کنید حتما استایل و تم اتاق صبحانه خوری تان با دکوراسیون کلی آشپزخانه هماهنگ باشد. اگر آشپزخانه تان سبکی کلاسیک با کابینت های حاشیه دار و منبت کاری شده دارد بنابراین بهتر است از میز و صندلی کلاسیک استفاده کنید.

مکان اتاق صبحانه خوری حتما نباید دقیقا در داخل آشپزخانه قرار بگیرید، بنابراین اگر آشپزخانه کوچک یا باریکی دارید که قرار دادن میز و صندلی در آن ممکن نیست می توانید میز و صندلی را به نزدیکترین کنج نسبت به آشپزخانه انتقال بدهید.

سعی کنید هر طور شده رابطه مفهومی بین میز صبحانه و دکوراسیون آشپزخانه را حفظ کنید حتی اگر این دو با فاصله از یکدیگر قرار گرفته باشند.

برای آشپزخانه باریک اما طویل بهترین راه حل استفاده از نیمکت و میز باریک و دراز خواهد. توجه داشته باشید که برای جابجایی راحت اعضای خانواده باید فضایی ۴۰ سانتی متری بین میز و صندلی ها در نظر بگیرید تا نشست و برخاست اطراف میز برای همه اعضای خانواده به راحتی صورت بگیرد.

بهتر است از لوسترهایی مستطیلی و طویل درست بالای میز استفاده کنید تا علاوه بر فراهم کردن روشنایی کافی در تمام قسمت های میز، هماهنگی معنا داری در دکوراسیون کلی فضا ایجاد کرده باشد.

یکی از جذاب ترین و ناب ترین ایده ها برای طراحی اتاق صبحانه خوری، ساختن مکانی مانند دیوارهای تخته سیاه است که قابلیت نوشتن با گچ را بروی خود دارند. این ایده از این لحاظ جذاب است که صبح ها می توانید پیغام های انرژی بخش یا محبت آمیزی بروی این دیوار بنویسید تا اعضای خانواده هنگام صبحانه خوردن کاملا متوجه آن بشوند. حتی می توانید لیست کارهایی که قرار است در آن روز انجام بدهید را روی دیوار بنویسید تا سریعا موضوعات را به خود یاد آوری کرده باشید مثل یک لیست خرید طولانی.

نکته بسیار مهم دیگری که در طراحی و تزیین اتاق صبحانه خوری وجود دارد توجه به کوسن ها و بالشتک های قرار گرفته روی مبلمان است. شاید در ابتدا این موضوع اهمیت چندانی برایتان نداشته باشید اما یک انتخاب صحیح و شیک به کلی می تواند دکوراسیون فضا را به سطحی بسیار بالاتر ببرد.

میز و مبلمان، رنگی کاملا سفید دارند اما کوسن ها، این فضای تماما سفید را با رنگ های متضاد و طرح های نسبتا پیچیده بسیار جذاب تر کرده اند. البته لامپ گرد و طلایی بالای میز هم تاثیر زیادی بروی زیبایی میز گذاشته است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي