دستور تهیه پیتزا پپرونی بدون فر

تاريخ : 16 فروردین

دستور تهیه پیتزا پپرونی بدون فر

پیتزا پپرونی یکی از خوشمزه ترین غذاها در میان ایرانیان است که معمولا برای تهیه آن از فر استفاده می شود. در این بخش دستور تهیه پیتزا پپرونی بدون فر را آموزش می دهیم.

دستور تهیه پیتزا پپرونی بدون فر, پورتال خبری فرهنگی گهر

طرز تهیه پیتزا پپرونی بدون فر

پیتزا از آن دسته غذاهایی هست که با وارد شدن آن به سفره ما ایرونی ها خیلی زود خودش را در دل خیلی ها باز کرد و برای یکبار هم شده وسوسه چشیدن و امتحان کردن این فست فود پنیری را به ما داده است! برای درست کردن این غذای ایتالیایی الاصل  که ما نیاز به فر و در موارد حرفه ای و سنتی به تنور داریم. اما ممکن است گاهی دسترسی به فر نداشته باشیم و اتفاقاً دلمان هوس پیتزا کرده باشد، فقط کافی است یک شعله ملایم گاز داشته باشیم چون خیلی راحت می توانیم در خانه یک پیتزای بدون فر را به کمک یک ماهیتابه درست کنیم. در ادامه با طرز تهیه پیتزا خانگی بدون فر در خدمت شما خواهیم بود.

مواد لازم برای تهیه پیتزای بدون فر :

 سوسیس، کالباس، پپرونی، مرغ یا گوشت پخته شده۳۰۰ گرم
 قارج۱ پیمانه
فلفل دلمه اییک چهارم ۱ عدد
 پنیر موزارلا یا پیتزا ۱/۵ پیمانه
آبلیمو ترش تازه۲ قاشق چایخوری
خمیر پیتزا آماده۱ عدد
سس گوجه فرنگی۳ قاشق سوپخوری
ذرت پخته شده، زیتون یا گوجه فرنگی گیلاسیبه میزان لازم

 

مراحل تهیه پیتزای بدون فر :

برای شروع ابتدا، مواد اولیه را باید برش بزنیم. همانطور که در مواد اولیه ذکر کردم، برای پیتزای مورد علاقمان با توجه به خواسته و سلیقه خودمان می توانیم از سوسیس، کالباس یا حتی مرغ یا گوشت استفاده کنیم. برای تهیه این پیتزا من از پپرونی استفاده کردم که کمی تند مزه است. آن ها را به صورت ورقه ای خرد کردم و بعد قارچ را هم با برش هایی یک اندازه که نه خیلی ضخیم و نه خیلی باریک باشند، برش می زنیم. فلفل دلمه ای را هم به صورت نگینی خرد می کنیم.

حالا مقداری روغن را داخل ماهیتابه ریخته و پپرونی را بعد از اینکه روغن کمی داغ شد داخل آن می ریزیم و کمی تفت می دهیم تا خوش رنگ و سرخ شوند. اگر شما از مواد دیگری استفاده کردید هم بهتر هست آن را یک تفت کوچک بدهید چون قرار هست پیتزا را روی حرارت خیلی ملایم گاز و دورن ماهیتابه درست کنیم پس بهتر هست مواد اولیه مان کاملاً پخته شده باشند.

بعد از تفت دادن پپرونی یا سوسیس یا … آن را از تابه خارج کرده و حالا قارچ را اضافه می کنیم. شعله کمی بیشتر می کنیم و سپس آبلیمو ترش را اضافه می کنیم. اینکار باعث می شود تا قارچ هایمان سیاه نشوند. اگر دوست داشتید کمی نمک و فلفل اضافه کنید ولی من این کار را نکردم چون پپرونی ها به اندازه کافی مزه دار بودند.

بعد از اینکه قارچ ها کمی آب میان بافتی شان را از دست دادند، فلفل دلمه ای را اضافه می کنیم و با همان حرارت بالا تفت شان می دهیم تا کمی طلایی شوند. حرارت بالا باعث می شود سبزیجات سریع بپزند در حالیکه خواص خودشان را از دست ندهند.

مرحله بعدی آماده کردن خمیر یا نان پیتزا هست. همان طور که اشاره کردم چون برای پخت پیتزا خبری از فر نیست، بهتر است برای تهیه پیتزاهای بدون فر از خمیرهای آماده استفاده کنیم چون یک مرحله از پیش پخت را در کارخانه انجام دادند. من برای ترد شدن خمیر آن را با کمی روغن تفت دادم و بعد ماهیتابه را از روی شعله برداشتم.

حالا سس گوجه فرنگی یا همان سس کچاپ را روی خمیر ریختم و با برس مخصوص آشپزی به خمیر آغشته کردم کاملاً.

و بعد مقدار کمی از پنیر موزارلا با پیتزا را روی سس پاشیدم.

حالا به ترتیب فیلینگ یا مواد میانی پیتزا را روی پیتزا قرار می دهیم پس ابتدا با پپرونی شروع کردم و آن ها را روی لایه نازکی از پنیر پیتزا چیدم.

و بعد مخلوط قارچ و فلفل دلمه ای را اضافه کردم و به صورت یکنواخت روی ورقه های پپرونی پخش کردم.

حالا بقیه پنیر موزارلا را روی پیتزا ریختم و کاملاً روی پیتزا را با آن پوشاندم.

نهایتاً برای اینکه پیتزا جذاب تر شود، با چند ورق پپرونی اضافه و کمی فلفل دلمه ای و چند زیتون اسلایس شده به همراه پاشیدن پودر آویشن آن را تزئین کردم.

حالا نوبت پخت پیتزا می رسد، تابه را روی حرارت بسیار بسیار ملایم گاز قرار می دهیم، مقدار کمی روغن را داخل تابه می ریزیم و برای یکنواخت پخش شدن حرارت می توانیم از یک شعله پخش کن کمک بگیریم. درب ماهیتابه را قرار می دهیم و اجازه می دهیم با همان حرارت ملایم، پنیرهای روی پیتزا به آرامی آب شود.

وقتی همه پنیرها به طور کامل ذوب شد پیتزای ما آماده هست.

پیتزا را از ماهیتابه خارج کرده و روی ظرف یا تخته سرو قرار می دهیم و بعد با یک کاتر پیتزا آن را برش می زنیم و سرو می کنیم. برای زیباتر شدن پیتزا من از برگ های خیلی کوچک ریحان استفاده کردم. امیدوارم این نوع پیتزا را هم در خانه درست کنید و از تهیه آن لذت ببرید.

منبع: گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي