خاصیت باور نکردنی میوه و سبزیجات تازه را بدانیم!

سلامت جسمی از طریق یک رژیم غذایی سالم و متعادل به دست می آید. اجتناب از چربی ها، غذاهای فرآوری شده و مصرف بیش از حد برخی موارد، مانند نمک و قند، اولین گام هایی هستند که می توانید در مراقبت از کلیه ها انجام دهید.

شما با خواندن مقاله فواید خوردن میوه و سبزیجات تازه به ضرورت استفاده و نحوه خرید میوه تازه و سبزیجات منجمد پی میبرید. همچنین نکاتی رو در مورد شستشو و ضد عفونی کردن میوه و سبزیجات یاد میگیرید.

ضرورت مصرف میوه و سبزیجات برای سلامتی

دریافت ناکافی میوه و سبزیجات از مهم ترین عوامل خطر در بیماری‌های مزمن است و سالانه افراد زیادی در اثر مصرف ناکافی میوه و سبزیجات دچار ناتوانی می‌شوند. تغذیه سالم و سرشار از میوه و سبزیجات بسیار مهم است، چرا که میوه‌ها و سبزی‌ها به علت داشتن ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، فیبر و مقادیر کم کالری، نقش قابل توجهی در سلامتی ما دارند.

گروه میوه‌ها

هر نوع میوه یا آب میوه خالص به عنوان بخشی از گروه میوه‌ها محسوب می‌شود.

خاصیت باور نکردنی میوه و سبزیجات تازه را بدانیم!

میوه‌ها ممکن است به صورت تازه، کنسرو شده و یا خشک وجود داشته باشند.

گروه سبزی‌ها

هر نوع سبزی یا آب سبزی خالص به عنوان یک گروه سبزیجات در نظر گرفته می‌شود.

خاصیت باور نکردنی میوه و سبزیجات تازه را بدانیم!

سبزیجات به صورت خام یا پخته، سبزیجات منجمد، کنسرو شده و … وجود دارند و ممکن است به صورت کامل و یا له شده مصرف شوند.

نکات بهداشتی در استفاده از میوه‌ها و سبزی‌ها

میوه‌ها و سبزیجات را با آب شستشو دهید. از مایع شوینده شیمیایی استفاده نکنید، به جای این مواد می توانید از مقداری نمک استفاده کنین. این مواد شیمیایی پس مانده ای از خود روی میوه‌ها و سبزیجات بر جای می گذارند و باعث مصمومیت می شوند. میوه‌ها و سبزیجات سفت‌ترمثل سیب و سیب زمینی را می‌توانید با برس مخصوص همراه با آب شستشو دهید. موقع جابه جا کردن و شستن میوه‌ها و سبزی‌ها باید مراقب بود پوست آنها زخمی نشود و ضربه نخورد. این کار باعث می شود که سبزی‌ها زودتر فاسد شوند.

۷ خاصیت باور نکردنی میوه و سبزیجات تازه:

  1. جلوگیری از سرطان با مصرف میوه و سبزیجات: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها و سبزیجات خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های قلبی – عروقی و سرطان‌ها را کاهش می‌دهند. میوه تازه نقش مهمی در محافظت از بدن در برابر آلودگی هوا دارند و بدن رو از خیلی بیماریها محافظت میکند.
  2. کاهش وزن به کمک میوه تازه: فیبرهای موجود در میوه و سبزیجات به کاهش سطح کلسترول در خون کمک می‌کنند. فیبرها همچنین به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می‌کنند و از یبوست پیشگیری می‌کنند. مصرف فیبر باعث احساس سیری می‌شود و به همین دلیل مصرف میوه تازه قبل وعده ی اصلی به کاهش وزن کمک میکند. توجه داشته باشید که مصرف آب و مایعات کافی همراه با فیبرها به بهتر شدن اثرات آنها در بدن کمک می‌کند. برای خرید میوه تازه می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:
    https://okala.com/fresh-fruits-vegetables/fresh-fruit
  3. سلامت دندان و لثه با خوردن سبزیجات: میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C که یکی از آنتی اکسیدان‌های اصلی بدن است و برای رشد و ترمیم بافت‌های بدن بسیار مهم است. ویتامین C همچنین به بهبود زخم‌ها و بریدگی‌ها و نیز سلامت دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند. مهم‌ترین منابع آن عبارتند از فلفل سبز، کلم بروکلی، توت‌فرنگی، اسفناج و سیب‌زمینی.
  4. سبزیجات منجمد و خاصیت ضد خستگی آنها: آهن موجود در برگ‌های سبزیجات از جمله تربچه، سبزیجات را به یک ضد خستگی ایده‌آل تبدیل می‌کند. برگ‌های تربچه سرشار از مواد معدنی مانند آهن و فسفر هستند. آن‌ها همچنین حاوی سایر مواد معدنی مانند ویتامین C، ویتامین A، تیامین، هستند که به مبارزه با خستگی مفرط کمک می‌کنند. بیمارانی که کم خونی دارند و سطح هموگلوبین‌شان پایین است می‌توانند از خوردن برگ‌های سبز سبزیجات نهایت استفاده را ببرند، چرا که آهن موجود در برگ‌ها ناراحتی و بیماری آن‌ها را بر طرف خواهد کرد. نکته مهم که با فریز کردن و نگهداری این سبزیجات منجمد نیز می توانید از خاصیت آنها بهره ببرید. رای خرید سبزیجات منجمد می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:
    https://okala.com/saifi/vegetables/frozen-vegetables
  5. مراقبت از پوست با خوردن میوه و سبزیجات:خواص آنتی‌اکسیدانی قوی که در میوه ها وجود دارد باعث می‌شود بتواند از پوست و مو شما به خوبی مراقبت کند. همانطور که میدانید آنتی اکسیدان برای سلامتی و زیبایی خیلی مهم است. برای خرید میوه و سبزیجات تازه می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:
    https://okala.com/fruits-vegetables
  6. مراقبت از کلیه ها با سبزیجات: درمان با عصاره‌ی چغندر(چغندر نوعی سبزی است) می‌تواند استرس اکسیداتیو، التهاب، و مرگ سلول‌ها را پایین بیاورد- و به این طریق آسیب و جراحت کلیه را کاهش دهد. چغندر قادر است از آسیب به کلیه جلوگیری کند.
  7. کاهش استرس با خوردن میوه: التهاب یکی از دلایل اصلی در بسیاری از بیماری‌های مزمن به شمار می‌رود. میوه ها می‌توانند سبب کاهش التهاب و آسیب اکسیدانی شود، چرا که غنی از آنتی اکسیدان‌های ضد التهابی لیکوپن و ویتامین ث هستن. در یک مطالعه انجام شده تعدادی داوطلب با آب گوجه فرنگی غنی از لیکوپن و دارای ویتامین ث اضافه شده، تغذیه شدند. به طور کلی، نشانگرهای التهابی آنها کاهش و آنتی اکسیدان‌ها افزایش یافت. هندوانه دارای هر دو ماده لیکوپن و ویتامین ث است. لیکوپن به عنوان یک آنتی اکسیدان می‌تواند برای سلامت مغز نیز مفید باشد.

منبع:
http://www.nalino.ir/5904/7-health-benefits-of-fruits-and-vegetables/
https://blog.okala.com

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه