تاثیر نقاشی ساختمان در دکوراسیون داخلی

پوشش دیوارها اولین گزینه‌ای است که در طراحی دکوراسیون داخلی مخصوصا در هنگام بازسازی ساختمان موردنظر است. روش‌های و پوشش‌های مختلفی برای طراحی دیوار وجود دارد که ساده‌ترین آن‌ها نقاشی و استفاده از رنگ‌های زیبا است. تأثیر نقاشی ساختمان در دکوراسیون داخلی بسیار زیاد است و می‌تواند جلوه بسیار زیبایی برای محیط ایجاد کند.

نقاشی ساختمان از زمان‌های گذشته تاکنون مورد توجه قرار داشته و روز به روز با روش‌ها و تکنیک‌های جدید استفاده می‌شود. یکی از مواردی که باعث شده نقاشی از پر استفاده‌ترین موارد برای بازسازی دکوراسیون داخلی به کار رود، تنوع بالای رنگ‌های در دسترس است. به همین دلیل شما می‌توانید متناسب با سلیقه و نوع دکوراسیون موردنظر بهترین و زیباترین رنگ را انتخاب کنید.

تاثیر نقاشی ساختمان در دکوراسیون داخلی

بررسی نقش و تأثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

جنبه‌های مختلفی وجود دارند که باید در ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی در نظر داشته باشید و رنگ و سایه درست را انتخاب کنید. یکی از نکات بسیار مهم این است که اشباع رنگ، باعث تغییر سایه‌ها می‌شود. رنگ‌ها به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند و انتخاب تم مناسب باید بر همین اساس انجام شود.

به عنوان مثال برخی از رنگ‌ها مانند سفید، سیاه، بژ، کرمی، شیری و … از رنگ‌های خنثی محسوب می‌شوند که باید از آن‌ها در کنار رنگ‌های فعال و غیر فعال استفاده کنید. رنگ‌های فعال دارای براقیت خاصی هستند و باعث افزایش هیجان در ذهن فرد می‌شوند. رنگ‌های غیر فعال نیز به عنوان رنگ‌های سرد شناخته می‌شوند که باعث آرامش ذهن و افزایش میزان تمرکز افراد می‌شوند.

استفاده از رنگ‌های روشن خانه را بزرگ‌تر نشان داده و رنگ‌های تیره خانه را گرم‌تر و دنج‌تر و همچنین با انرژی بیشتر نشان می‌دهند. استفاده از رنگ‌ها با کنتراست بالا باعث گرم‌تر شدن دکوراسیون و استفاده از رنگ‌های ضعیف‌تر محیط خانه را بسیار آرام نشان می‌دهد.

رنگ قرمز در طراحی داخلی

رنگ قرمز ضربان قلب را افزایش داده و باعث افزایش اشتها می‌شود. از این رنگ معمولا در طراحی داخلی رستوران‌ها استفاده می‌شود. به همین دلیل می‌توانید اتاق غذاخوری خود را با رنگ قرمز رنگ کنید. این رنگ می‌تواند کمبود انرژی بدن و ضعف جسمی را نیز برطرف کند.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی نیز داراری ویژگی‌ها و خصوصیاتی مانند رنگی قرمز است. ایجاد حس گرما و صمیمیت در محیط از ویژگی‌های رنگ نارنجی است. رنگ نارنجی در بخش‌های مختلف فضای داخلی منزل مخصوصا اتاق نشیمن استفاده می‌شود و جذابیت خاصی به محیط می‌بخشد.

تاثیر نقاشی ساختمان در دکوراسیون داخلی

رنگ زرد

زرد رنگ آفتابی و روشنی است که در محیط‌های مختلف خانوادگی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کافه‌ها نیز برای جذابیت بیشتر از رنگ زرد استفاده می‌کنند. در محیط‌های کم نور مانند راهرو‌ها نیز برای ایجاد جلوه‌های پر نور می‌توان از رنگ زرد استفاده نمود.

رنگ آبی

آبی از رنگ‌های آرامش بخش، تسکین دهنده و ریلکس کننده است. اگر دقت کرده باشید بیشتر مطب پزشکان و فضای بیمارستان‌ها از رنگ آبی استفاده می‌کنند. در اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام نیز می‌توانید از رنگ آبی استفاده کنید. از رنگ آبی نباید در محیط‌ها و سالن‌های غذاخوری استفاده نمود زیرا باعث کاهش اشتها می‌شود. فضای داخلی ادارات نیز برای رنگ آبی مناسب هستند، زیرا به کارمندان آرامش می‌بخشد.

 تاثیر نقاشی ساختمان در دکوراسیون داخلی

رنگ سبز

سبز از رنگ‌های چند منظوره محسوب می‌شود. از طرفی باعث ایجاد حس آرامش و خوشی شده و از طرف دیگر می‌تواند گرما و حرارت بالایی به محیط ببخشد. سبز بسیاری از ویژگی‌ها و احساسات رنگ آبی را در بر داشته اما گرم‌تر و انعطاف پذیرتر است. در طراحی داخلی اتاق عمل از رنگ سبز استفاده می‌شود. از سبز کمرنگ می‌توان برای اتاق خواب و نشیمن استفاده نمود و رنگ‌های پر رنگ‌تر آن برای آشپزخانه و غذاخوری مناسب هستند.

رنگ سفید در طراحی داخلی

سفید از کاربردی‌ترین رنگ‌ها برای دکوراسیون داخلی است. رنگی سرشار از صلح و آرامش، خلوص و پاکی و بی گناهی که برای تمام بخش های دکوراسیون داخلی قابل استفاده است. ترکیب آن در کنار تمام رنگ‌های دیگر امکان پذیر است و باعث بزرگ‌تر شدن و روشن‌تر شدن محیط نیز می‌شود. اگر از نور طبیعی استفاده کنید محیط گرم‌تر و در صورتی که از نور مصنوعی استفاده کنید، سردتر به نظر می‌رشد.

مزایای استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی شامل دو بخش مهم فضای داخلی و لوازمی است که در محیط استفاده می‌شوند. بخش اول شامل دیوارها، کف، سقف و … است و بخش دوم شامل فرش، مبلمان، پرده و …. با توجه به تاثیر نقاشی ساختمان در دکوراسیون داخلی، انتخاب رنگ مناسب برای تمام وسایل گفته شده از اهمیت بالایی برخوردار است. از مهم‌ترین و بهترین فعالیت‌هایی که می‌توان برای تغییر و طراحی دکوراسیون انجام داد، رنگ آمیزی است. رنگ آمیزی مزایای زیادی به همراه دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

تاثیر نقاشی ساختمان در دکوراسیون داخلی

تأثیرات روانشناختی رنگ‌ها

نقش رنگ در زندگی انسان بسیار پر رنگ است و هرگز نمی‌توان زندگی را بدون رنگ‌ها تصور کرد. تأثیر رنگ بر روح و روان انسان‌ها به اندازه‌ای زیاد است که انتخاب آن‌ها برای دکوراسیون داخلی نیز اهمیت زیادی پیدا می‌کند. شما می‌توانید با انتخاب خلاقانه رنگ، روح و روان تازه‌ای به خانه خود ببخشید. انتخاب رنگ باید به صورت هوشمندانه و بر اساس تمایلات افراد انجام شود.

تنوع بالای رنگ‌های در دسترس

تنوع رنگ نسبت به سایر المان‌ها و متریال‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی بسیار بیشتر است. شما می‌توانید از انواع مختلف رنگ روغن، رنگ آکریلیک، رنگ پلاستیکی، رنگ مولتی کالر و … برای محیط‌های مختلف آشپزخانه، اتاق، اتاق کودک، سالن‌های پذیرایی و … استفاده کنید. ایجاد حس شگفت انگیز تأثیر رنگ در دکوراسیون داخلی است.

تاثیر نقاشی ساختمان در دکوراسیون داخلی

علاوه بر نوع رنگ می‌توانید از رنگ‌های اصلی موردنظر استفاده کرده و یا با ترکیب رنگ‌های مختلف به کمک خلاقیت و سلیقه خود، رنگ‌هایی بسیار زیبا برای رنگ آمیزی محیط ایجاد کنید.

هزینه رنگ آمیزی دکوراسیون داخلی

رنگ آمیزی می‌تواند نسبت به سایر تغییرات و پوشش‌های در دسترس برای فضای داخلی ارزان‌تر باشد. هر کدام از رنگ‌های گفته شده قیمت متفاوتی دارند و می‌توانید با توجه به کاربری محیط و سلیقه ی شخصی تان، از بین آن‌ها بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

شاید به نظر بیاید که رنگ کردن دیوارها کار ساده ایست اما اگر زیرکار مناسب نباشد، نتیجه ی رنگ آمیزی دیوارها جالب نخواهد شد.

اگر با خودتان فکر میکنید که نقاشی ساختمان چندان هم روش مقرون به صرفه ای برای نوسازی دکوراسیون داخلی نیست، باید بگوییم با در نظر گرفتن هزینه ی رنگ و زیرکاری باز هم قیمت نقاشی ساختمان میتواند معقول و منطقی باشد و در تغییر دکوراسیون داخلی، یکی از گزینه های روی میز است!

سازگاری با دکوراسیون‌های مختلف

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از نقاشی در دکوراسیون داخلی، سازگاری رنگ با انواع مختلف سبک‌های دکوراسیون است. شما می‌توانید از رنگ‌های متنوعی برای دکوراسیون استفاده کرده و هر نوع سبک چیدمانی را برای محیط در نظر بگیرید. با رنگ آمیزی درست و اصولی محیط‌، تغییر چیدمان نیز به سادگی امکان پذیر است.

 

حرف آخر

رنگ‌ها تأثیر شگفت انگیزی در احساسات افراد دارند و می‌تواند احوالات فرد را تغییر دارند. انتخاب رنگ برای فضا و دکوراسیون داخلی خانه بسیار مهم است و می‌تواند بر روی خصوصیات روخی و اخلاقی افراد نیز تأثیر داشته باشد. تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی به اندازه‌ای است که بسیاری از افراد رنگ آمیزی را برای ایجاد تغییر در فضای داخلی ترجیح می‌دهند. با انتخاب رنگ‌های اصولی می‌توانید فضایی لذت بخش و سرشار از آرامش برای خانه خود ایجاد کنید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه