خواص روغن کندش چیست؟

تاريخ : 5 خرداد

آیا می دانید کندش چیست؟ آیا می دانید روغن کندش چیست؟ آیا با خواص روغن کندش آشنایی دارید؟ گندش یک گیاه بسیار پرخاصیت است که روغن آن کاربردهای دارویی و درمان زیادی دارد. برای آشنایی با خواص روغن کندش این بخش گهر را بخوانید چرا که به معرفی روغن کندش و خواص روغن کندش می پردازیم.

خواص روغن کندش چیست؟

خواص روغن کندش چیست؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

خواص روغن کندش

کندش گیاهی پایا با ساقه ای کوتاه و ریشه ای قوی در انتهای شاخه ها خوشه ای از گلهای زرد متمایل به سبز می روید ریشه گیاه شامل آلکالوئیدهای سمی از قبیل veratrin که منبسط کننده عروق و کاهش فشار خون می شود.ازمواد مؤثره گیاه در ترکیبات پمادها استفاده می شود که برای ماساژ آرام کننده دردهای عصبی و ضد روماتیسم تهیه می شوند. پودر این گیاه به چشم آسیب می رساند و باعث عطسه شدیدمی شود ، پوست را به طور موضعی بی حس می کندو مقدار ۱-۲ gr آن مرگ آور است

رویش مجدد مو تضمینی سر شما با کندش:

رویش مجدد مو تضمینی – درمان سینوزیت و باز کردن مجاری تنفسی از کاربردهای مهم گیاه کندوش (کندش) می باشند. در طبیعت گیاهان زیادی با کاربردهای متفاوتی وجود دارند امروز قصد داریم تا شما را با گیاه کندوش آشنا کنیم. گیاه کندوش یک گیاه تقریبا سمی می باشد اما با دو کاربرد کاملا متفاوت از هم و بسیار موثر که می تواند برای ما بسیار سودمند باشد. اولین کاربرد این گیاه در درمان سینوزیت و باز کردن مجاری تنفسی می باشد اما دومین و مهمترین کاربرد آن در رویش مجدد مو تضمینی می باشد.

به طوری که حکیم محمد مومن حسینی از اطبا دوره شاه طهماسب صفوی در کتاب خود به نام تحفه حکیم  می گوید قدرت گیاه کندوش در رویش مجدد مو به قدری است که اگر در کف دست بریزد از آن مو خواهد روئید. البته و صد البته این فقط استفاده از اسباب مبالغه برای نشان دادن قدرت گیاه کندوش برای رویش مجدد مو تضمینی می باشد.

مشخصات گیاه کندوش:

کندوش گیاهی است ریشه ای مانند کنگر فرنگی با برگ های سبز متمایل به سفید. این گیاه در کشور هندوستان رویش پیدا می کند و به صورت ریشه مورد استفاده قرار می گیرد. ریشه این گیاه کاملا سیاه رنگ بوده و درون ریشه نیز زرد مایل به قهوه ای می باشد.

کاربرد گیاه کندش در درمان سینوزیت:

برای درمان سینوزیت و مخصوصا باز کردن مجاری تنفسی می توان از این گیاه بهره برد . این گیاه به شدت عطسه آور بوده و با تحریک مخاط و مجاری تنفسی باعث عطسه های مکرر شده و همین امر کمک شایانی در خارج کردن کلیه مخاط بینی و عفونت های سینوزیت می کند.

با استفاده از آن بسادگی شما می توانید نسبت به درمان خود اقدام کنید اما ببینیم چگونه می توان از این گیاه سمی برای درمان سینوزیت استفاده کرد.

روش مصرف کندوش در درمان سینوزیت:

برای اینکار شما باید ریشه گیاه کندش را تهیه گرده و سپس آسیاب کنید و پودری کاملا یک دست و نرم بدست آورید سپس این پودر را با روغن بادام شیرین و یا روغن گل بنفشه مخلوط نمائید تا یک مخلوط کاملا یکنواخت حاصل شود. حال یک قطره از این روغن را در بینی سمت راست خود و یک قطره را دربینی سمت چپ خود بچکانید.

انجام اینکار باعث می شود شما دچار عطسه های مکرر شوید و با تحریک مخاط بینی و عفونت ها شروع به ترشح شدن و حرکت از جای خود می کنند که با تخلیه کامل و شستشو آن می توانید براحتی سینوزیت خود را درمان کنید.

اما باید بخاطر داشته باشید که این فقط قدم اول در درمان است برای ادامه کار و درمان کاملا سینوزیتتان استفاده از دود انبرنصا ، شستشو و استنشاق آب نمک رقیق(کشیدن آب نمک بسیار رقیق در بینی) را به شما توصیه می کنم.

رویش مجدد مو با کندوش در ۶ ماه :

یکی دیگر از کاربرد های گیاه کندش برای رویش مجدد مو ها و تقویت پیاز مو می باشد. اثر پذیری خاص این گیاه در درمان ریزش و رویش مجدد موت ضمینی به حدی است که این گیاه را زبانزد خاص و عام کرده و همانطور که پیش تر گفتم در کتاب تحفه حکیم مومن آمده است که اگر روغن کندوش را بر روی کف دست نیز بریزد باعث رویش مو می شود.صد البته که این فقط یک مبالغه است اما استفاده از چنین جمله ای نشانه تاکید زیاد بر استفاده از گیاه کندش و مفید بودن و ثمربخشی فوق العاده این گیاه می باشد.

نحوه استفاده از روغن کندش(کندوش) برای رویش مجدد مو:

برای استفاده از روغن کندش در درمان ریزش و رویش مجدد موهای ریخته شده کافیست پس از تهیه روغن کندوش برای مدت ۶ ماه به صورت مداوم و هر هفته ۳ مرتبه آنهم به مدت فقط ۲۰ دقیقه روغن را بر روی سر خود بمالید و پس از سپری شدن مدت زمان ۲۰ دقیقه کاملا ناحیه سر را بشوئید. در ابتدا شاید کمی شاهد ریزش مو باشید اما اصلا نگران نشوید و روند درمانی خود را ادامه  دهید تا شاهد رویش مجدد

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي