ایا اهنگ گوش دادن روزه را باطل میکند

در مورد اینکه ایا اهنگ گوش دادن روزه را باطل می کند، و احکام روزه با مطلب ما در زیر همراه باشید تا سخنان بزرگان دین را در این مورد به تفسیر بدانید.

ایا اهنگ گوش دادن روزه را باطل میکند

آیا گوش دادن به موسیقی رپ روزه را باطل می کند؟

ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به‌ سوی شما رو کرده است، ماهی که نزد خدا بهترین ماه‌ هاست و روزهایش بهترین روز‌ها و شب‌ هایش بهترین شب‌ ها و ساعت‌ هایش بهترین ساعت‌ هاست.

آرايش كردن از مبطلات روزه نيست و روزه را باطل نمي كند. گوش دادن به موسيقي مطرب حرام است و ممكن است موجب قبول نشدن و بي اثر شدن روزه باشد، ولي روزه را باطل نمي كند.

جديدترين احكام رمضان ۱۳۹۳

گوش کردن موسیقی رپ با توجه به تعریفی که برای موسیقی مطرب شده، حرام است؛ اما روزه را باطل نمی کند.

مستفاد از: امام خمینی، توضیح المسائل، مسئله ۱۵۷۲. آیت الله خامنه ای استفتاآت سوال ۱۱۲۷و۱۱۳۹.

گوش دادن به موسیقی‌های متناسب با مجالس لهو و گناه حرام است، چه در ماه رمضان باشد و چه در غیر ماه رمضان، اما گوش دادن به موسیقی‌هایی که این گونه نیست، اشکال ندارد، چه در ماه رمضان باشد و یا در غیر رمضان. تشخیص موضوع موکول به نظر عرفی مکلف است.

پی نوشت:
۱. آیت الله خامنه ای، اجوبة الاستفتائات، ص ۲۴۷، سوال ۱۱۲۸.

اهنگ گوش دادن روزه را باطل میکند؟؟

خطبه «شعبانیه» خطبه‌ای از پیامبر اکرم (ص) درباره فضیلت ماه رمضان و آمادگی ورود به آن است. از آنجا که این خطبه در آخرین جمعه ماه شعبان ایراد شده به خطبه «شعبانیه» پیامبر (ص) معروف شده است. در این خطبه علاوه بر بیان عظمت ماه رمضان، مسلمانان را به رعایت دقیق‌تر نکاتی، چون یاد قیامت، رعایت حال زیردستان و نیازمندان، کنترل چشم و گوش و زبان، تلاوت قرآن و صلوات بسیار در آن دعوت کرده است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه