X بستن تبلیغات
مطالب پيشنهادي

اگر غذاهای شیرین دوست دارید بخوانید

دسته بندي : تغذیه,سلامت
تاريخ : ۱۳ مرداد
بازديد : 329

ما در این مقاله از سایت گهر قصد داریم در مورد   اگر غذاهای شیرین دوست دارید بخوانید صحبت کنیم. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله گهر را همراهی کنید.

he49316 اگر غذاهای شیرین دوست دارید بخوانید

اگر غذاهای شیرین دوست دارید بخوانید

شاید زیاد با فواید منیزیم آشنا نباشید اما این ماده معدنی به بهبود سردرد، کاهش اضطراب و کاهش هوس غذاهای قندی کمک می کند. اما نکته قابل توجه این است که تحقیقات نشان داده بسیاری از ما به اندازه کافی منیزیم دریافت نمی کنیم.

 

منیزیم یکی از مواد مغذی بسیار مهم اما گمنام است. منیزیم در کنار کلسیم ماده مغذی ضروری برای تمام فعالیت های سلولی است اما بدنمان نمی تواند آن را خودش بسازد. این ماده معدنی را باید خودمان در طول روز از غذاها، نوشیدنی ها و یا مکمل ها بدست بیاوریم. مقدار منیزیم مورد نیاز در یک روز برای خانم ها ۳۱۰ تا ۳۲۰ میلی گرم و برای آقایان ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلی گرم است.

 

منیزیم حتی با اینکه به اندازه کافی مصرف نمی شود باز هم نادیده گرفته شده است. استرس می تواند سطح منیزیم را پایین بیاورد و در نتیجه فشار خون افزایش می یابد و هورمون های استرس از جمله کورتیزول و آدرنالین بالا می روند. دریافت منیزیم کافی همچنین برای تنظیم گوارش، قعالیت عضلات و تولید انرژی نیز اهمیت دارد. منیزیم حتی در تولید سروتونین نیز تاثیر دارد، انتقال دهنده عصبی که مسئول متعادل کردن خلق و خو است.

بخوانید :   درمان خارش و سوزش واژن در خانه

میان وعده های خود را تغییر دهید

یکی از راه های ساده دریافت منیزیم اضافه کردن گیاهانی به برنامه غذایی است که برگ های سبز تیره دارند نظیر اسفناج و کلم. همچنین می توانید از بروکلی، کدو حلوایی، آجیل ها ( به ویژه بادام )، لوبیاها و همچنین پودر کاکائو استفاده کنید. اگر بتوانید در برنامه عادی روزانه خود غذاهای حاوی منیزیم را وارد کنید بهترین روش را برای مقابله با کمبود در پیش گرفته اید.

 

می توانید از بادام به عنوان یک میان وعده استفاده کنید اما اگر شک دارید که بتوانید منیزیم کافی را جذب بدن کنید می توانید از مکمل های آن استفاده نمایید. توصیه می شود مکمل منیزیم را قبل از اینکه بخوابید استفاده کنید.

 

آب معدنی خود را بهبود دهید

اگر آب گازدار دوست دارید راهی ساده برای افزایش منیزیم دریافتی به واسطه آن وجود دارد. آب معدنی را که می خرید چک کنید تا مطمئن شوید منیزیم نیز یکی از مواد معدنی داخل آن است. آب معدنی های گازدار می توانند از ساده ترین روش ها برای دریافت مواد معدنی مورد نیاز بدنتان باشند.

 

از مکمل منیزیم استفاده کنید

منیزیم نمی تواند به خودی خود در یک قرص قرار بگیرد باید در کنار ماده ای دیگر باشد تا به تثبیتش کمک کند. بزرگترین مسئاله برای مکمل منیزیم خودش نیست بلکه ماده دیگریست که با آن ترکیب می شود. جذب منیزیم از انواع مختلف مکمل ها با یکدیگر متفاوت است و برخی از مولکول هایی که منیزیم با آنها ترکیب می شود عملکرد مخصوص به خود را در بدن دارند.

بخوانید :   علایم تومور مغزی

بهتر است در صورت نیاز به استفاده از مکمل منیزیم با پزشک داروخانه یا پزشک خودتان صحبتی داشته باشید تا آنها گزینه مناسب را به شما معرفی کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي